leegloop van predikanten bij chr. gerf. kerk?

Lecram

Bericht door Lecram »

Ik heb gisteren ds. Veenendaal in onze gemeente gehoord (als je slim bent, kan je erachter komen in welke gemeente ik kerk ;) ).

Ik heb dus nu niet meer een beeld van 'horen zeggen', maar van het horen van hem.
korstiaan

Bericht door korstiaan »

En?????
Je mag heel voorzichtig je mening zeggen en vooral geen kritiek want dat is echt fout!!!!!!
Dr. A van Ruler

Bericht door Dr. A van Ruler »

Lecram, je hebt veel keus daar in Vlaardingen:
VLAARDINGEN:
Ned. Herv. Grote Kerk 10.00 ds. M. van Campen, 17.00 ds. C. A. de Bildt, Oosterkerk 10.00 ds. W. W. Verhoef, Bethelkerk 10.00 ds. W. Quak, 19.00 ds. A. Christ, Emmauskerk 10.00 ds. N. A. Kok, Rehobothkerk 10.00 ds. A. J. P. W. v.d. Wal, Ichthuskerk 10.00 ds. J. J. Suurmond, Kerkcentrum Holy 10.00 ds. J. C. Buurmeester, Vredeskerk 9.00 ds. P. Nagel, 10.30 ds. J. de Geus, 17.00 kand. B. K. Foppen, Zonnehuis 10.15 ds. M. Slootmans, Vlietlandziekenhuis 9.00 ds. J. de Geus, De Wetering 10.15 dhr. J. Wijnstok, Herv. Geref. Com. Emmastraat, 13 juni dhr. G. W. Bijkerk,
Chr. Geref. 10.00 en 17.00 ds. C. J. Droger,
Ger. Gem. 10.00 en 16.30 ds. J. Veenendaal,
Ger. Gem. in Ned. 19.30 kand. T. R. Treur
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Dr. A van Ruler
Lecram, je hebt veel keus daar in Vlaardingen:
VLAARDINGEN:
Ned. Herv. Grote Kerk 10.00 ds. M. van Campen, 17.00 ds. C. A. de Bildt, Oosterkerk 10.00 ds. W. W. Verhoef, Bethelkerk 10.00 ds. W. Quak, 19.00 ds. A. Christ, Emmauskerk 10.00 ds. N. A. Kok, Rehobothkerk 10.00 ds. A. J. P. W. v.d. Wal, Ichthuskerk 10.00 ds. J. J. Suurmond, Kerkcentrum Holy 10.00 ds. J. C. Buurmeester, Vredeskerk 9.00 ds. P. Nagel, 10.30 ds. J. de Geus, 17.00 kand. B. K. Foppen, Zonnehuis 10.15 ds. M. Slootmans, Vlietlandziekenhuis 9.00 ds. J. de Geus, De Wetering 10.15 dhr. J. Wijnstok, Herv. Geref. Com. Emmastraat, 13 juni dhr. G. W. Bijkerk,
Chr. Geref. 10.00 en 17.00 ds. C. J. Droger,
Ger. Gem. 10.00 en 16.30 ds. J. Veenendaal,
Ger. Gem. in Ned. 19.30 kand. T. R. Treur
Het had dus niet uitgemaakt of ik naar de GG in Ned of de GG was gegaan (wie het snapt, die snappe het)
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door korstiaan
En?????
Je mag heel voorzichtig je mening zeggen en vooral geen kritiek want dat is echt fout!!!!!!
Ik ga dus geen kritiek geven en daarom ook mijn mening niet geven.
Ik wil dit kwijt: ik ben blij dat ik 's middags kon opassen op mijn zoontje, ook al omdat het 's middags dezelfde preek was met een andere tekst.....

En als we eind volgend jaar gaan verhuizen, willen we diep nadenken van welke kerk we lid worden.

[Veranderd op 10/6/02 door Lecram]
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Hai Lecrammetje,

Laat The Critical Brother nu tussen de regels door kunnen lezen...........:%

'k Heb 'm ook wel eens gehoord........

The Critical Brother (geen commentaar deze keer!)
Dr. A van Ruler

Bericht door Dr. A van Ruler »

Waar ga je eigenlijk wonen? Het verschilt aardig per plaats hoe de gergem is hoor. Maar ga asjeblieft niet overhaast weg. Mensen zoals jij zijn nodig!
SuperRefo

Bericht door SuperRefo »

Origineel geplaatst door Lecram
Origineel geplaatst door korstiaan
En?????
Ik ga dus geen kritiek geven en daarom ook mijn mening niet geven.
Ik wil dit kwijt: ik ben blij dat ik 's middags kon opassen op mijn zoontje, ook al omdat het 's middags dezelfde preek was met een andere tekst.....

En als we eind volgend jaar gaan verhuizen, willen we diep nadenken van welke kerk we lid worden.

Ik zou daar echt heel diep over gaan nadenken ja. Want als ik al je berichten zo eens lees zit je momenteel niet helemaal in de juiste kerkeraadsbank!

je geeft geen kritiek en je geeft je mening niet? mogen we ff lachen om deze comische uitspraak.

Weet je Lecram? Je zet je af ( en walgt van!) tegen een leer waarin niks van de mens overblijft! en alles en alleen uit Jezus Christus komt.

Je loopt nog zo graag zelf naar voren samen met al die anderen die openlijk en verstandelijk voor Jezus kiezen

Jammer dat er zo een karikatuur wordt neergezet van een Godvrezende dominee , terwijl als anderen o.a. op Henk Binnendijk commentaar hebben en op de eo jongerendag ze de wind van voren krijgen.
Ik denk dat de gergem niet echt zit te wachten op een tweede Blauwendraad, oftewel onruststokers. Gelukkig zijn er nog genoeg kerken in Nederland die denk ik beter bij jou geloofsmening en levensstijl passen. En gelukkig denk niet de hele kerkeraad van Vlaardingen in jouw lijn en nodigen ze ook ds. Veenendaal uit.

beste Lecram, wees eens niet zo hatelijk tegen predikanten en kerkverbanden die volgens jou allemaal TE ZWAAR zijn!

Je zit niet te wachten op een samengaan van GG en GGiN? Nou , ik wel!

Laat God nog eens samenvoegen wat samen hoort. en dan zullen dominees uit de Herv K. GG OGG GGiN CGK allen 1 zijn in Christus!

Ik hoop dat je , ook na je verhuizing, nog met je gezin op mag gaan onder de zuivere leer en waarheid, welk kerkverband dat dan ook moge zijn.
Auto

Bericht door Auto »

"En als we eind volgend jaar gaan verhuizen, willen we diep nadenken van welke kerk we lid worden."

Misschien moet je dan maar Christelijk Gereformeerd worden dat doet de gemiddelde ger.gemmer toch?

In de CGK waar ik kerk zie ik ook veel Ger.Gemmers overkomen die het niet meer kunnen vinden in hun gemeente. Eerst lopen ze daar te roepen, gaan ze na veel gemekker weg, worden Christ.Geref. en gaan daar ook lopen roepen. Vervolgens zie je een aantal zaken veranderen.

Bijvoorbeeld:
Ik heb het afgelopen 2 jaar meegemaakt dat van de ongeveer 12 gezinnen die uit de Ger.Gem. komen die de Ger.Gem. en de prediking daarvan in het openbaar afkraken. Het is allemaal niet naar wat de Schrift, de puriteinen, oudvaders, etc. zeggen. Van die 12 gezinnen vieren ze opeens allemaal Avondmaal, hebben er 2 gezinnen nu NOG GEEN televisie, is er 1 gezin waar de vrouwen de hoofdbedekking NOG dragen en zijn er velen waarvan de vrouwen opeens kort haar hebben en in broek door de stad lopen.

Sorry maar dat snap ik niet hoor. Waarom daar niet? En waarom wel opeens anders binnen de CGK. Terwijl vele CG'ers daar moeite mee hebben binnen de eigen gemeente en krijg je ook nog zulke figuren erbij.

De CGK waar ik kerk is ook hopeloos verdeelt en zal me niets verbazen als we ook voor het einde van jaar niet in het nieuws komen.

Sorry dat ik enigszins negatief overkom, maar dat komt vanwege de situatie waar ik in verkeer binnen de CGK.

Ik zou wel weer terug willen naar het begin van de topic. Waarom gaan er predikanten weg uit de Christ.Geref.Kerken?

Wat is er in de CGK aan de hand? (zie oproep moderamen synode 2001 voor een dienst van verootmoediging, welke naar de mening van velen niet kerkorderlijk wordt samengeroepen)

PS. Een gerucht uit het refo circuit: de heer Bokma te A. uit de Ger.Gem. gaat verhuizen naar Veenendaal en gaat over naar de CGK========== WAAR / NIET WAAR ??????????
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Superrefo,

Onderstaande reactie schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat omdat er zeker een halve veroordeling over iemands staat in te lezen valt.
De leer van de Geref. Gem. in Ned. is te veroordelen door de bijbel als zijnde hypercalvinistisch. Een ieder moet het oordeel aangezegd worden tenzij hij of zij wederom geboren wordt en gelooft in de Heere Jezus.
In de GGiN wordt er geleerd dat alleen bepaalde mensen mogen worden opgeroepen om te geloven in de Heere Jezus, daarom vind ik het zeer gevaarlijk als er wordt gezegd dat de GGiN makkelijk zouden moeten kunnen samengaan met de CGK of GG. Nogmaals: Waarheid gaat boven eenheid. En men zal moeten erkennen (helaas) dat in sommige gereformeerde gemeenten er niet de volledige waarheid wordt gepreekt, net als in sommige hervormde gemeenten.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door SuperRefo
Ik zou daar echt heel diep over gaan nadenken ja. Want als ik al je berichten zo eens lees zit je momenteel niet helemaal in de juiste kerkeraadsbank!

Ik heb mezelf niet in die bank gekozen

je geeft geen kritiek en je geeft je mening niet? mogen we ff lachen om deze comische uitspraak.
Ja mag altijd lachen, lachen is immers gezond. Maar mag ik weten waarom je specifiek hierom moet lachen? Ik vind het zelf behoorlijk ernstig en heb weinig reden om hierover te lachen. Ik had dolgraag gewild een positief verslag uit te kunnen brengen, maar ik doe er beter aan te zwijgen over de inhoud.

Weet je Lecram? Je zet je af ( en walgt van!) tegen een leer waarin niks van de mens overblijft! en alles en alleen uit Jezus Christus komt.
Je moest eens weten.......

Je loopt nog zo graag zelf naar voren samen met al die anderen die openlijk en verstandelijk voor Jezus kiezen
Ken je me wel?????

Jammer dat er zo een karikatuur wordt neergezet van een Godvrezende dominee , terwijl als anderen o.a. op Henk Binnendijk commentaar hebben en op de eo jongerendag ze de wind van voren krijgen.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, het lijkt erop dat jij een karikatuur van mij wilt neerzetten

Ik denk dat de gergem niet echt zit te wachten op een tweede Blauwendraad, oftewel onruststokers.
Nu moet je echt ophouden, als je mij als onruststoker wegzet, dan zit je er naast. Zullen we een keer een persoonlijk gesprek hebben?

Gelukkig zijn er nog genoeg kerken in Nederland die denk ik beter bij jou geloofsmening en levensstijl passen. En gelukkig denk niet de hele kerkeraad van Vlaardingen in jouw lijn en nodigen ze ook ds. Veenendaal uit.
Verschil mag er wezen en voor een goed evenwicht kan dat positieve uitwerkingen hebben. Overigens is de sfeer in de kerkenraad erg goed en kunnen we goed met elkaar door een deur (meestal die van de consistorie ;) ).

beste Lecram, wees eens niet zo hatelijk tegen predikanten en kerkverbanden die volgens jou allemaal TE ZWAAR zijn!
Ach man, zwaar of licht zegt mij helemaal niets. Ik ben me er niet van bewust hatelijk te zijn naar anderen.

Je zit niet te wachten op een samengaan van GG en GGiN? Nou , ik wel!
Ik heb er geen problemen mee dat jij je dan thuisvoelt daar.

Laat God nog eens samenvoegen wat samen hoort. en dan zullen dominees uit de Herv K. GG OGG GGiN CGK allen 1 zijn in Christus!
Daar kan ik nog vele andere kerkverbanden bij noemen. God is niet zo beperkt tot alleen deze kerkverbanden.

Ik hoop dat je , ook na je verhuizing, nog met je gezin op mag gaan onder de zuivere leer en waarheid, welk kerkverband dat dan ook moge zijn.
Wees gerust, daar ga ik voor!!!
SuperRefo

Bericht door SuperRefo »

Origineel geplaatst door Refojongere
Superrefo,

Onderstaande reactie schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat omdat er zeker een halve veroordeling over iemands staat in te lezen valt.
Beste Refojongere,

dan is het zeker in het verkeerde keelgat geschoten want het heeft niets met een veroordeling te maken. ik wil alleen maar waarschuwen, en als jij vind dat superrefo over de staat van iemand wil of kan oordelen zit je er toch helemaal naast! dat komt er maar EEn toe om dat te doen.

en WIE moet van jou erkennen dat er in sommige GG en GGiN en volgens jou zelfs in Herv. kerken een halve waarheid wordt gepredikt?

Gelukkig wordt er in al deze kerken nog DE aloude waarheid , dat is naar de Schrift :Jezus Christus en die gekruisigt!, gevonden.

Ik oordeel Lecram helemaal niet, hij is alleen zelf geen Gergemmer in zijn opvattingen en staat de Blauwendraat lijn voor in de gergem. en daar hoeven we niet blij mee te zijn want zo respectvol verlopen/ verliepen die discussies niet.

maar goed. ik zal wel weer te SUPER zijn in mijn opvattingen t.o.v. de hier huizende refo's. en ik hoop in het vervolg beter begrepen te worden met mijn commentaar.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Auto
"En als we eind volgend jaar gaan verhuizen, willen we diep nadenken van welke kerk we lid worden."

Misschien moet je dan maar Christelijk Gereformeerd worden dat doet de gemiddelde ger.gemmer toch?

In de CGK waar ik kerk zie ik ook veel Ger.Gemmers overkomen die het niet meer kunnen vinden in hun gemeente. Eerst lopen ze daar te roepen, gaan ze na veel gemekker weg, worden Christ.Geref. en gaan daar ook lopen roepen. Vervolgens zie je een aantal zaken veranderen.

Bijvoorbeeld:
Ik heb het afgelopen 2 jaar meegemaakt dat van de ongeveer 12 gezinnen die uit de Ger.Gem. komen die de Ger.Gem. en de prediking daarvan in het openbaar afkraken. Het is allemaal niet naar wat de Schrift, de puriteinen, oudvaders, etc. zeggen. Van die 12 gezinnen vieren ze opeens allemaal Avondmaal, hebben er 2 gezinnen nu NOG GEEN televisie, is er 1 gezin waar de vrouwen de hoofdbedekking NOG dragen en zijn er velen waarvan de vrouwen opeens kort haar hebben en in broek door de stad lopen.

Sorry maar dat snap ik niet hoor. Waarom daar niet? En waarom wel opeens anders binnen de CGK. Terwijl vele CG'ers daar moeite mee hebben binnen de eigen gemeente en krijg je ook nog zulke figuren erbij.

De CGK waar ik kerk is ook hopeloos verdeelt en zal me niets verbazen als we ook voor het einde van jaar niet in het nieuws komen.

Sorry dat ik enigszins negatief overkom, maar dat komt vanwege de situatie waar ik in verkeer binnen de CGK.

Ik zou wel weer terug willen naar het begin van de topic. Waarom gaan er predikanten weg uit de Christ.Geref.Kerken?

Wat is er in de CGK aan de hand? (zie oproep moderamen synode 2001 voor een dienst van verootmoediging, welke naar de mening van velen niet kerkorderlijk wordt samengeroepen)

PS. Een gerucht uit het refo circuit: de heer Bokma te A. uit de Ger.Gem. gaat verhuizen naar Veenendaal en gaat over naar de CGK========== WAAR / NIET WAAR ??????????
Er heeft eens een Herv. ds. gezegd dat het niet de vetste schapen zijn die over de dam springen. Daar spelen dezelfde problemen als bij jullie. Dat is absoluut niet goed te keuren.

Dat ik nadenk over de gemeente waar wij lid gaan worden, hoeft toch niemand te verbazen? Er zijn tegenwoordig meerdere kerken waar je prima kunt kerken. Het is voor ons helemaal niet uitgesloten dat we naar een GG gaan. Maar ook niet NH of CGK.
Wanneer ik zo'n oproerkraaier en onrusstoker zou zijn, dan hadden ze me toch nooit in de kerkenraad gekozen? Mag ik dan geen zorgen hebben over de kerk waar ik lid ben? Ik ben meerdere keren positief geweest over bepaalde zaken en ontwikkelingen binnen de GG. Daar wordt, lijkt het wel, niet naar gekeken.
Kritisch mag niet meer. Zorgen hebben blijkbaar ook niet. Dan krijg ik gelijk van alles over me heen.
Kislev

Bericht door Kislev »

Origineel geplaatst door SuperRefoWeet je Lecram? Je zet je af ( en walgt van!) tegen een leer waarin niks van de mens overblijft! en alles en alleen uit Jezus Christus komt.

Ik denk dat Lecram juist een leer voorstaat waar niks van de mens bij zit. Helaas wordt er behoorlijk vaak over de mens -met al z`n bevindingen- gepreekt.

De opmerking van Lecram dat hij verstandelijk met een Jezus rondloopt is voor jouw rekening...... Wie die anderen dan zijn laat ik maar rusten. :#

En wat Blaauwendraad betreft: die discussie is nog steeds nooit open en eerlijk gevoerd. En laat men maar gewoon eens open en eerlijk reageren op het boek van Harinck.

Verder klinken de reacties van SuperRefo nogal gebeten en een tikkeltje agressief. Ik hoop dat daar nog een beetje verandering in komt.

[Veranderd op 10/6/02 door Kislev]
SuperRefo

Bericht door SuperRefo »

Ik wil zeker geen karikatuur van je neerzetten. Alleen is mijn reactie een beeld van de LecraM die hier op het forum zo links en rechts , zoals iedereen, zijn mening en opvattingen neerschrijft. en dat beeld is niet bepaald een tevreden gergem gevoel.

ik wil openbaar op het forum zeker geen persoonlijke discussie voeren ik denk dat dat hier de plek niet voor is. Misschien spreken we elkaar nog wel eens.....

Ik hoop dan ook van harte dat mijn geschetste beeld van jou anders is dan dat ik tot nu toe denk.
en wat betreft dat lachen moet je het meer opvatten als een glimlach, zo van: jaja hij zegt geen mening maar zoals TCB al zei, kan je veel tussen de regels doorlezen in je berichten. zeker als er dan nog met die gezichtjes wordt gewerkt.

verder wil ik het hierbij laten en zal verder niet meer reageren op deze questie.
het onderwerp betreft namelijk de leegloop can CGK predikanten en we zijn nu wel erg op de persoonlijke toer aan het gaan.

LecraM, een hartelijke groet van SUPERrefo
Gesloten