Het 'eigene van de GG'
- Miscanthus
Jezus zegt: Als Ik van de aarde verhoogd zal zijn, zal ik hen allen tot Mij trekken. Niemand onder het evangelie kan zeggen dat hij of zij niet getrokken is.Oorspronkelijk gepost door MVOp die trekkende liefde komt het aan ja!Oorspronkelijk gepost door Unionist
En daar moet je dus op wachten tot je tot Christus gaan mag/kan?
- Miscanthus
Dat trekken begint al met onze doop.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJezus zegt: Als Ik van de aarde verhoogd zal zijn, zal ik hen allen tot Mij trekken. Niemand onder het evangelie kan zeggen dat hij of zij niet getrokken is.Oorspronkelijk gepost door MVOp die trekkende liefde komt het aan ja!Oorspronkelijk gepost door Unionist
kanttekening:Oorspronkelijk gepost door MiscanthusDat trekken begint al met onze doop.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJezus zegt: Als Ik van de aarde verhoogd zal zijn, zal ik hen allen tot Mij trekken. Niemand onder het evangelie kan zeggen dat hij of zij niet getrokken is.Oorspronkelijk gepost door MVOp die trekkende liefde komt het aan ja!Oorspronkelijk gepost door Unionist
55) trekke; en
Dat is, tenzij dat hij dengene, die van nature onbekwaam en onwillig is, door de krachtige werking Zijns Heiligen Geestes bekwaam en willig maakt; Hand. 16:14; Fill. 2:13.
Inwendige roeping toch?
- ndonselaar
- Contacteer:
We moeten niet proberen het mysterie van het geloof en wedergeboorte zo uiteen te rafelen.Oorspronkelijk gepost door MVOp die trekkende liefde komt het aan ja!Oorspronkelijk gepost door Unionist
Er is géén schenking zonder aanneming; er is ook géén aanneming zonder schenking.
God rechtvaardigt de mens in de hemelhof als hij of zij hier op aarde gelooft.
Alleen in het licht van het Licht kan er sprake zijn van een nieuwe en oude mens. De oude mens stinkt des te meer, wanneer we meer en meer leunen op de Volmaakte, dat is Christus. Zonder dat we Hem gezien hebben in het geloof ís er geen sprake van een afsterving van de oude en een opwekking van de nieuwe mens! Het leven wordt in Hem gevonden. Daar waar de mens het leven in Hem vindt door het geloof, daar vindt de mens het leven, en is hij of zij levend. Buiten de geloofsomhelzing met Christus geldt wat Paulus over zichzelf schreef: verdoemelijk voor God. God rechtvaardigt geen 'vrome' mensen; geen 'ontdekte' mensen! God rechtvaardigt de goddeloze en maakt de doden levend. Dat laatste gebeurt alleen door de levendmakende kracht van Zijn stem in het Evangelie.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
God werkt met Zijn Geest door de prediking en in die prediking worden onze moeiten en lasten aangewezen en worden wij allen opgeroepen 'Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijt'.Oorspronkelijk gepost door MVOorspronkelijk gepost door WSO
En als dat niet gebeurt? Pech?
Als je dat echt gelooft, wil je toch geen kinderen!
Vertel mij is waar het volgens jouw dan op aan komt?, voordat je deze naar mijn idee vreemde stelling gebruikt!
En dat iedere keer weer. Want een leven met Christus is een strijdend leven. Pas als we het geloof in Christus beoefenen zullen we Paulus bijvallen: ik ellendig mens wie zal mij verlossen van het lichaam dezes doods? Ellendekennis komt pas echt tot zijn recht als de Zonne der gerechtigheid in ons leven schijnt.
Maar het is ook een overwinnend leven, namelijk vanuit de kracht van Zijn opstanding! De overwinning is al behaald. alleen is het niet altijd feest.
Achteraf zullen we terug zien op Gods liefde waarmee Hij ons telkens weer trok en tot ons sprak door (de prediking van) Zijn Woord.
- Miscanthus
Nee hoor, de werking van Gods Geest gepaard aan Zijn Woord. Ik geloof in 1 roeping en tweërlei uitwerking.Oorspronkelijk gepost door MVkanttekening:Oorspronkelijk gepost door MiscanthusDat trekken begint al met onze doop.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJezus zegt: Als Ik van de aarde verhoogd zal zijn, zal ik hen allen tot Mij trekken. Niemand onder het evangelie kan zeggen dat hij of zij niet getrokken is.Oorspronkelijk gepost door MV Op die trekkende liefde komt het aan ja!
55) trekke; en
Dat is, tenzij dat hij dengene, die van nature onbekwaam en onwillig is, door de krachtige werking Zijns Heiligen Geestes bekwaam en willig maakt; Hand. 16:14; Fill. 2:13.
Inwendige roeping toch?
Amen! Ontzettend mooi verwoord, Pim! Wat kunnen we dan alleen nog maar stil worden van verwondering soms.God werkt met Zijn Geest door de prediking en in die prediking worden onze moeiten en lasten aangewezen en worden wij allen opgeroepen 'Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijt'.
En dat iedere keer weer. Want een leven met Christus is een strijdend leven. Pas als we het geloof in Christus beoefenen zullen we Paulus bijvallen: ik ellendig mens wie zal mij verlossen van het lichaam dezes doods? Ellendekennis komt pas echt tot zijn recht als de Zonne der gerechtigheid in ons leven schijnt.
Maar het is ook een overwinnend leven, namelijk vanuit de kracht van Zijn opstanding! De overwinning is al behaald. alleen is het niet altijd feest.
Achteraf zullen we terug zien op Gods liefde waarmee Hij ons telkens weer trok en tot ons sprak door (de prediking van) Zijn Woord.
- Miscanthus
Je begint toch ook met de Geest.Oorspronkelijk gepost door PimGod werkt met Zijn Geest door de prediking en in die prediking worden onze moeiten en lasten aangewezen en worden wij allen opgeroepen 'Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijt'.Oorspronkelijk gepost door MVOorspronkelijk gepost door WSO
Vertel mij is waar het volgens jouw dan op aan komt?, voordat je deze naar mijn idee vreemde stelling gebruikt!
Het vreemde vindt ik dat je aan wil geven dat in principe iedereen vermoeid en belast is en dat diet tekst dus op iedereen van toepassing is. Hier wordt juist de separatie gebruikt. Dus niet de niet vermoeiden en belasten! De Bijbel zou anders toch kunnen zeggen: Komt herwaarts allemaal!
Uiteraard begin ik met de Geest. Alleen (Joh 3) wij ervaren Hem wel, maar weten niet vanwaar Hij komt en waar Hij heen gaat.Oorspronkelijk gepost door MVJe begint toch ook met de Geest.Oorspronkelijk gepost door PimGod werkt met Zijn Geest door de prediking en in die prediking worden onze moeiten en lasten aangewezen en worden wij allen opgeroepen 'Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijt'.Oorspronkelijk gepost door MVOorspronkelijk gepost door WSO
Het vreemde vindt ik dat je aan wil geven dat in principe iedereen vermoeid en belast is en dat diet tekst dus op iedereen van toepassing is. Hier wordt juist de separatie gebruikt. Dus niet de niet vermoeiden en belasten! De Bijbel zou anders toch kunnen zeggen: Komt herwaarts allemaal!
In die nodiging wordt ons probleem nogmaals aangewezen. De vertaling had ook kunnen zijn namelijk: Komt allen tot mij die tot vermoeidheid arbeidt en die belast zijt.
Dat is dus geen kenmerk waar je eerst (ook al is het door genade) aan moet voldoen, maar een vaststaand feit.
[Aangepast op 1/9/05 door Pim]
Bedoel je nou:Oorspronkelijk gepost door Mister
M.a.w.: vermoeit en belast zijn we allemaal. Het is echter de vraag of je dat zelf ook merken. We leven er onbekommerd aan voorbij! Terwijl het zo'n ontzaggelijke waarheid is!
Kom tot Mij allen die uw vermoeidheid en belastheid voelt of..
Komt allemaal tot Mij omdat jullie allemaal vermoeit en belast zijn.
Wat moet ik dan met die kantekeningen erbij?