Geen TV wel TV-kijken.

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
tv = mammon?
Voor veel mensen wel ja. Loop 's avonds maar eens door een willekeurige wijk. 9 Van de 10 keer hangt men voor de buis. En dat iedere avond.
Is dat geen Mammon?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

De Mammon heeft met geldzucht te maken volgens mijn Bijbelse Encyclopedie.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Tuurlijk, maar ik bedoelde er een "afgod" mee.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Tuurlijk, maar ik bedoelde er een "afgod" mee.
Dat dacht ik al.:)
Sabra

Bericht door Sabra »

Oorspronkelijk gepost door Gian

Zeur niet man....
Ik zeur niet, mensen blijken gewoon niet consequent te zijn.
Jongere

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door Sabra
Het valt mij op dat er nu er aanslagen zijn gepleegd in Londen er gelijk een link wordt geplaatst van de livestream van de extra uitzending van het NOS-Journaal.

Koop dan gewoon een TV.
Met je eerste uitspraak ben ik het eens. Dat is namelijk een feit. Je tweede uitspraak is niet over nagedacht ben ik bang. Ik zie de meerwaarde van een TV namelijk niet als ik via de computer het nieuws kan kijken. Wel andersom, ik krijg geen Ster voor en na het journaal. En maffe spelletjes als zoveel-letter-woorden-lingo download ik gewoon niet. Als je dit inconsequent noemt mag je ook uitleggen waarom. Waarom zou ik voor TV zijn als ik voor journaal kijken ben?
Eigenlijk houd ik helemaal niet van zwart-wit topics... :)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik vraag me af als je elke avond voor de tv hangt of je dan niet het gevoel krijgt dat je zo nutteloos bezig bent. Het is natuurlijk wel makkelijk om lekker lui te zitten of liggen.

Ik heb zelf ook tv gehad, maar dan heb je snel de neiging om te vaak te kijken en geen boek meer te pakken. Vooral als je alleen bent.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Elsien

Bericht door Elsien »

Wij hebben thuis een tv en waar ik op kamers woon niet. Als de tv er niet is mis ik um niet en als ik mij thuis verveel, kruip ik idd voor de tv.
Ik had een huisgenoot die principieel tegen TV kijken was, maar ik kwam hem wel tegen in de bioscoop, tsja ga daar dan ook niet heen vind ik...
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Elsien
Wij hebben thuis een tv en waar ik op kamers woon niet. Als de tv er niet is mis ik um niet en als ik mij thuis verveel, kruip ik idd voor de tv.
Ik had een huisgenoot die principieel tegen TV kijken was, maar ik kwam hem wel tegen in de bioscoop, tsja ga daar dan ook niet heen vind ik...
Mja, ik weet niet, gericht een film gaan kijken is toch iets anders dan een tv hebben. in my humble opinion.
Be yourself, there are plenty of others.
Ariene

Bericht door Ariene »

Daar ben ik het niet mee eens.
In de bioscoop kijk je een film die je nog nooit gezien heb, je weet nooit zeker of er niet in gevloekt of gespot wordt.
Als dit het geval blijkt kan je niet zomaar de zaal uitlopen. Terwijl je bij de t.v. op elk moment de knop om kan zetten.
Overigens vind ik dat wanneer God in je leven een plaats heeft genomen, de meeste fims uit je leven verdwijnen.
Want er zijn weinig films waarin de Heere geen verdriet gedaan wordt.
Met documentaires en andere informatieve programma's vind ik dat wat anders liggen.

En zou willen dat de Heere terugkwam op het moment dat jij in de bioscoop zit?

Ik ben 1x in mijn leven naar de bios geweest en dat was nl. mijn grootste angst.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Wij zijn ook wel eens naar de bios geweest en telkens kwamen we er uit met een onvoldaan gevoel. Daarom gaan we er niet meer heen.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik ben nog nooit in de bioscoop geweest en als ik een film zit te kijken, en het ligt eraan wat voor, dan voel ik me nooit echt prettig en vooral als er weinig inhoud in zit.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Ariene
Daar ben ik het niet mee eens.
In de bioscoop kijk je een film die je nog nooit gezien heb, je weet nooit zeker of er niet in gevloekt of gespot wordt.
Als dit het geval blijkt kan je niet zomaar de zaal uitlopen. Terwijl je bij de t.v. op elk moment de knop om kan zetten.
Overigens vind ik dat wanneer God in je leven een plaats heeft genomen, de meeste fims uit je leven verdwijnen.
Want er zijn weinig films waarin de Heere geen verdriet gedaan wordt.
Met documentaires en andere informatieve programma's vind ik dat wat anders liggen.

En zou willen dat de Heere terugkwam op het moment dat jij in de bioscoop zit?

Ik ben 1x in mijn leven naar de bios geweest en dat was nl. mijn grootste angst.
Ik geef meteen toe dat een heleboel films afvallen als je de tien geboden er naast legt. Maar als je dan toch een film wil gaan kijken kun je je vantevoren goed orienteren wat voor film het is.

En over de wederkomst, tja, je moet geen dingen doen die wringen met je geweten, dan hoef je ook niet bang te zijn dat de Heere terugkomt op een moment dat je iets verkeerds doet.
In mijn tienerjaren las ik ooit een spreuk die me erg aansprak: wie Jezus volgt kan nooit ergens komen waar Hij niet is.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Ik ben nog nooit in de bioscoop geweest en als ik een film zit te kijken, en het ligt eraan wat voor, dan voel ik me nooit echt prettig en vooral als er weinig inhoud in zit.
Maar eerlijk is eerlijk, tussen het lezen van een flutboek en het kijken van een flutfilm zit eigenlijk geen verschil!
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
In mijn tienerjaren las ik ooit een spreuk die me erg aansprak: wie Jezus volgt kan nooit ergens komen waar Hij niet is.
Maar je kunt wel ergens komen waar Hij geen plezier aan beleefd.
Plaats reactie