Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Zondagavond het boek over het leven van Ds G Kuijt herlezen Al 't heidendom Zijn lof getuigen. Wat voel ik mij dan een mislukkeling en wat ben ik dankbaar dat de HEERE ook zulke kinderen als Ds G Kuijt heeft gehad.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gijs, ik zou het mooi vinden als je jouw ervaring met dit mooie boek van Ds. Van Reenen zou plaatsen in het topic wat hierover momenteel heel actief is.Gijs83 schreef:-Samenspraak van Bart en Kees over het boek Ruth van Ds.G.van Reenen: gisteren gelezen over de blijde tijding die Naomi uit haar vaderland ontvang en gesprek met haar schoondochters daarna.
Dr. H.F. Kohlbrugge, 'Verklaring van het boek Ruth'
in PDF-uitvoering

in PDF-uitvoering
Afgewezen schreef:Dr. H.F. Kohlbrugge, 'Verklaring van het boek Ruth'![]()
in PDF-uitvoering

Ik wist het wel.

Ik kan niet op google. Kun je dat boek ook opslaan en verzenden, ofzo?Tiberius schreef:Afgewezen schreef:Dr. H.F. Kohlbrugge, 'Verklaring van het boek Ruth'![]()
in PDF-uitvoering![]()
Ik wist het wel.
Ik mail je hem wel even.Ander schreef:Ik kan niet op google. Kun je dat boek ook opslaan en verzenden, ofzo?Tiberius schreef:Afgewezen schreef:Dr. H.F. Kohlbrugge, 'Verklaring van het boek Ruth'![]()
in PDF-uitvoering![]()
Ik wist het wel.
@Helma: ik was 12 en ik fietste naar school.
Heftig he ?
Ik vind het alleen een beetje lastig geschreven. Niet vloeiend zeg maar.
Maar het verhaal is ijzingwekkend ! Ik lees het maar niet s'avonds.
Heftig he ?
Ik vind het alleen een beetje lastig geschreven. Niet vloeiend zeg maar.
Maar het verhaal is ijzingwekkend ! Ik lees het maar niet s'avonds.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- MarthaMartha
van alles over Ruth. 

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Als gevolg van een soort digitale mattenklopper?MarthaMartha schreef:van alles over Ruth.

- MarthaMartha
ik heb alle literatuur de deur uitgedaan waarvan ik tot de conclusie kwam dat ze niet volgens de bijbel was, dus het is nogal een gezoek om jouw wens voor concrete voorbeelden te voldoen. (en hier komt de mattenklopper: het voelt ook als een nutteloos tijdverdrijf, omdat jij -veel beter dan je doet vermoeden- heel goed weet waar ik het over heb)Tiberius schreef:Als gevolg van een soort digitale mattenklopper?MarthaMartha schreef:van alles over Ruth.
Denk je nu echt, dat ik er zoveel tijd in zou steken als dat nu het geval zou zijn?MarthaMartha schreef:(en hier komt de mattenklopper: het voelt ook als een nutteloos tijdverdrijf, omdat jij -veel beter dan je doet vermoeden- heel goed weet waar ik het over heb)
Mogelijk, ja zeker, vlieg ik zo hier en daar wel eens over de schreef of ben ik wat te stellig in de discussie, maar ik ga geen dagenlange discussie houden, alleen maar om mezelf en jullie bezig te houden.
Het is voor mij echt een aangelegen zaak.
- MarthaMartha
voor mij ook, anders ging ik geen boeken zitten lezen, alleen maar om te laten zien dat over-vergeestelijking van Ruth nog steeds voorkomt. (ben wel beniewt trouwens hoe jij tegen dit stukje preek aankijkt)Tiberius schreef:Denk je nu echt, dat ik er zoveel tijd in zou steken als dat nu het geval zou zijn?MarthaMartha schreef:(en hier komt de mattenklopper: het voelt ook als een nutteloos tijdverdrijf, omdat jij -veel beter dan je doet vermoeden- heel goed weet waar ik het over heb)
Mogelijk, ja zeker, vlieg ik zo hier en daar wel eens over de schreef of ben ik wat te stellig in de discussie, maar ik ga geen dagenlange discussie houden, alleen maar om mezelf en jullie bezig te houden.
Het is voor mij echt een aangelegen zaak.
Ds. Chr. Van de Woestijne - In Israel ingelijfd.
Deel 1 met Bijbellezingen over het boek Ruth.
Deel 1 met Bijbellezingen over het boek Ruth.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
De Triomph der genade van ds GC Berkouwer.
I Snoek; Het lijden en sterven van de Middelaar