God de Vader wil je trekken, maar de duivel zal er alles aan doen om je te doen geloven dat God het niet is die je trekt en dat je zelf aan het werk bent.Tiberius schreef:De Bijbelse leer: Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader hem trekke.Hansie schreef:Jouw leer wel, dan?Tiberius schreef:Jouw leer toch niet, begrijp ik.Hansie schreef: (de leer zegt echter dat wij ons niet kunnen bekeren, waardoor die verlammende louwheid zijn intrede doet)
Hel en hemel
Re: Hel en hemel
Als ik zo eens naga welke onderwerpen een open einde hebben, de laatste maanden, omdat de leer er geen antwoord op heeft, moet ik zeggen dat er heel wat twijfels bij me zijn weggenomen.(waar ik zeer dankbaar voor ben)Hansie schreef:God de Vader wil je trekken, maar de duivel zal er alles aan doen om je te doen geloven dat God het niet is die je trekt en dat je zelf aan het werk bent.Tiberius schreef: De Bijbelse leer: Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader hem trekke.
De discussie over "Calvijn en de bevinding" heb ik gesplitst: http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=10519