Kol1:25 over bedelingen.Alexander CD schreef:Joannah, als wij de weg wel geweten hebben maar niet bewandeld hebben zullen we een zwaarder oordeel ontvangen.Joannah schreef:Nee,je zegt eigenlijk: Israel zijn de joden wanneer het vervloekingen betreft, maar wanneer het om het herstel van Israel gaat en wanneer zij voorzegd wordt geheel zalig te zullen worden, dan zijn wij het. selectieve vergeestelijking noem ik het maar.
Als het gaat om de herstelde hut van David, die eens vervallen was, gaat het toch echt om de joden volgens mij, en niet de heidenen.
Bij de Joden is dat niet anders, daarom zegt God tegen hen; Ik geef je wel oren maar je zult niet naar de waarheid kunnen horen dat geef Ik jullie niet( behalve het overblijfsel naar de verkiezing).
En zegt God, Ik ga Mij nu tot de heidenen wenden, NIET ALS EEN TUSSENTIJD, MAAR ZO BLIJFT HET, en de heidenen zullen horen. Dat staat er toch? Lees het nog maar eens;
Zeggende: Ga heen tot dit volk, en zeg: Met het gehoor zult gij horen, en geenszins verstaan; en ziende zult gij zien, en geenszins bemerken.
Want het hart dezes volks is dik geworden, en met de oren hebben zij zwaarlijk gehoord, en hun ogen hebben zij toegedaan; opdat zij niet te eniger tijd met de ogen zouden zien, en met de oren horen, en met het hart verstaan, en zij zich bekeren, en Ik hen geneze.
Het zij u dan bekend, dat de zaligheid Gods den heidenen gezonden is, en dezelve zullen horen.Er zal geen tijd komen dat ze met de ogen zien en met het hart verstaan en God hen geneze, ik weet dat past niet in de leer van het dispensationalisme.
Nu de vervallen hut van David gaat over de heidenen en niet over de Joden lees maar,
Simeon heeft verhaald hoe God eerst de heidenen heeft bezocht, om uit hen een volk aan te nemen door Zijn Naam.
En hiermede stemmen overeen de woorden der profeten, gelijk geschreven is:
Na dezen zal Ik wederkeren, en weder opbouwen de tabernakel van David, die vervallen is, en hetgeen daarvan verbroken is, weder opbouwen, en Ik zal denzelven weder oprichten.
Opdat de overblijvende mensen den Heere zoeken, en al de heidenen, over welken Mijn Naam aangeroepen is, spreekt de Heere, Die dit alles doet.
Gode zijn al Zijn werken van eeuwigheid bekend.
Gods naam is uitgeroepen over "het Israel Gods" , de uitverkorenen hebben gekregen wat Israel zocht!!
Zie je hoe de bijbel (God) juist de heidenen betrekt bij de vervallen hut van David en niet de Natuurlijke Joden!
Het is een kwestie van Gods woord aannemen of verharden.
Ik ben het Tony Warren eens het dispensationalisme is een ander evangelie!
Je ziet hoe de bijbel haaks staat op de leer van de bedelingen.
En ook nog eens in Ef 3:2.