Verplaats je even in gedachten van de Randstad cq grachtengordel naar het vrije platteland. Daar heerst een ons kent ons cultuur, iedereen handelt daar in de geest van de plaatselijke moraal. En die ongeveer zo. Regels, of dat nu belastingwetten, verkeersregels, avondklokken of andere regelgeving is waar maatschappelijke consensus over is, zijn pas geldig als deze gecontroleerd worden op straffe van een boete. We gaan gewoon lekker onze eigen gang. Als de mariniers op straat verschijnen om de orde te handhaven is het vroeg genoeg om te overwegen om ons gedrag aan te passen. In Den Haag luisteren ze toch nooit naar ons. Etc etcZita schreef:Maar ik begrijp niet waarom je dan niet de minimale supermarktregels handhaaft. Een Urker moet ook in de AH een mondkapje op. Een Urker scholier moet ook op school 1,5m afstand houden. Dus het is echt niet zo dat dat niet te doen zou zijn. Het is de norm die we op dit moment in de maatschappij hebben. Bovendien baalt iedereen van die coronamaatregelen, dus valt het niet echt lekker als een groep zich dan opeens onder vreemde argumenten vrijheden gaat toe-eigenen.
Ik zou me niet verbazen als de Urker middelbare scholen een wat ander maatregelenbeleid hanteert dan het Wartburg. De maatschappij begint en eindigt bij Urk of Neder-Betuwe, of Sint-Oedenrode.