Punt 1,2 en 3. Uitleggen hoe erg het is.huisman schreef:Zo maar wat puntenDDD schreef:Als die mensen er niet zijn, dan is het wanbestuur nog groter.
Daar is niets eendimensionaals aan. Het gaat hier om een relatief geringe afwijking van de normale toestand. Wat zou er aan de hand zijn als er een veel gevaarlijker virus zoals het ebolavirus, maar dan iets minder dodelijk en iets besmettelijker, zou komen? Of als er een oorlog uitbreekt met Rusland? Ik noem maar twee niet ondenkbare mogelijkheden.
Ik besef heel goed dat ik niet de beste persoon ben om hier de oplossingen te bedenken. Maar ik neem waar dat kennelijk de beste personen hierin ook niet het beleid hebben bepaald. En dat vind ik een schokkende ontdekking.
1. Dit is geen geringe afwijking van de normale toestand.
2. Defensie is sinds de val van de muur volkomen ontmanteld en dat duurt minimaal een decennia om dat weer op niveau te krijgen. Om de zorg zo absurd blijvend op te schalen heb je ook zo’n tijdsperiode nodig.
3. Wij wilden betaalbare zorgpremies en lage belastingtarieven. Dan krijg je waar voor je geld.
4. Je kunt nu eenmaal niet je hele systeem inrichten voor een worse case scenario die 1 keer in de 100 jaar voorkomt.
5. Denk dat bij de evaluatie van deze pandemie (2022?)de echte feiten pas zullen uitwijzen hoe ernstig het echt was of dat er veel ruis was die het ernstiger deed lijken. Midden in een crisis sneuvelt de waarheid. Eerst moet de rook opgetrokken zijn voor een goed zicht op de zaken.
6.Wij mogen ook wel leren dat niet alles maakbaar is. Ook niet in schatrijk West Europa.
7. Memento mori
Punt 4,5 vertellen wat niet kan.
Punt. 6 en 7. Leer ermee dealen.
Precies in een notendop de kramp van besturend NL.