Wat is genuanceerd?Valcke schreef: Prima, ik ook.
Het punt is alleen dat wanneer iedereen op voorhand het als een verdachte club ziet, dat die open dialoog sowieso niet mogelijk is.
Terwijl ze gewoon een heel genuanceerd beeld neerzetten en ook eerlijk de dilemma's en onzekerheden benoemen.
Zij pleiten JUIST veelvuldig voor meer onderzoek.
Maar goed, ik ga ze verder niet verdedigen.
Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Pfizer is in de farmacie wel wat Monsanto is in de Agribusiness
- Maanenschijn
Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
In dit kader moet ik meer denken aan de vervuilde IBR vaccins van destijds. Ik herinner me de leuze: 'ziek van Bayer' en rechtzaken die zijn gevoerd.Wim Anker schreef:Pfizer is in de farmacie wel wat Monsanto is in de Agribusiness
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Hier een artikel waarin veel onderzoeken van de laatste tijd zijn samengevat en waar gewogen wordt of een boosterviccin wel of geen nut heeft.
https://www.ntvg.nl/artikelen/boosterva ... n-covid-19
https://www.ntvg.nl/artikelen/boosterva ... n-covid-19
Fides Quaerens Intellectum
Ik heb gisteren m'n derde prik Pfizer gehad op een van de grotere locaties waar alles zeer geordend en snel verliep.
Echt perfect. Ik was voor de derde keer vorig jaar dankbaar voor wetenschappers die hun gaven inzetten voor volksgezondheid.
Echt perfect. Ik was voor de derde keer vorig jaar dankbaar voor wetenschappers die hun gaven inzetten voor volksgezondheid.
- J.C. Philpot
Ik gun je van harte je prik, maar je jubelstemming kan ik niet met je delen.Profesto schreef:Ik heb gisteren m'n derde prik Pfizer gehad op een van de grotere locaties waar alles zeer geordend en snel verliep.
Echt perfect. Ik was voor de derde keer vurig jaar dankbaar voor wetenschappers die hun gaven inzetten voor volksgezondheid.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Waarom niet? Ervan afgezien dat ik staande moest wachten terwijl er stoelen genoeg waren, liep het bij mij ook heel goed. Dat is toch zeker een reden om dankbaar voor te zijn? Vanmorgen zei onze dominee nog dat het zondig is om zwartgallig Gods goede gaven niet te erkennen.
Wij mogen best blij zijn hoe de GGD dat allemaal regelt in ons land.
Het mag je toch inmiddels duidelijk zijn dat er mensen zijn die geheel anders denken over het vaccineren? Dan is het toch logisch dat die mensen wellicht niet die jubelstemming hebben?DDD schreef:Waarom niet? Ervan afgezien dat ik staande moest wachten terwijl er stoelen genoeg waren, liep het bij mij ook heel goed. Dat is toch zeker een reden om dankbaar voor te zijn? Vanmorgen zei onze dominee nog dat het zondig is om zwartgallig Gods goede gaven niet te erkennen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Het ging hier om iemand die de prik van harte gunt. Dus nee, ik kan dat niet volgen.
Los daarvan dat ik het sowieso niet kan volgen dat er mensen zijn die de middelen tegen deze in potentie gruwelijke ziekte veronachtzamen.
Los daarvan dat ik het sowieso niet kan volgen dat er mensen zijn die de middelen tegen deze in potentie gruwelijke ziekte veronachtzamen.
Omdat het middelen zijn die vooruitgrijpen op Gods voorzienigheid.DDD schreef:Het ging hier om iemand die de prik van harte gunt. Dus nee, ik kan dat niet volgen.
Dat is onmogelijk.
Je gaat in een gezond lichaam dingen spuiten waarvan je niet weet wat het allemaal met je doet. Sommigen worden er zelfs ziek van, dan kun je niet meer om genezing bidden, want dan heb je het zelf gedaan. Laten we toch meer in gebed gaan om de Heere te smeken dat de plaag van ons genomen wordt, dat de corona een middel tot bekering mag zijn.DDD schreef:Dat is onmogelijk.
Ik bid vrij vaak om herstel/vergeving van zaken of handelingen waar ik zelf schuldig aan ben. Verder ben ik het wel met DDD eens dat God almachtig is en dat wij niet in Zijn voorzienigheid kunnen ingrijpen. We kunnen het wel proberen en dat is inderdaad zonde.Bogerman schreef:Je gaat in een gezond lichaam dingen spuiten waarvan je niet weet wat het allemaal met je doet. Sommigen worden er zelfs ziek van, dan kun je niet meer om genezing bidden, want dan heb je het zelf gedaan. Laten we toch meer in gebed gaan om de Heere te smeken dat de plaag van ons genomen wordt, dat de corona een middel tot bekering mag zijn.DDD schreef:Dat is onmogelijk.
In de Bijbel wordt ook oorlog door God in Zijn voorzienigheid gebruikt. De redenering die je hier gebruikt zou je kunnen betrekken op ongelukken bij militaire trainingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Er zijn zoveel dingen waarvan je niet precies weet wat het met je doet. Een nieuwbouwhuis bijvoorbeeld. Of een auto. Of medicijnen.Bogerman schreef:Je gaat in een gezond lichaam dingen spuiten waarvan je niet weet wat het allemaal met je doet. Sommigen worden er zelfs ziek van, dan kun je niet meer om genezing bidden, want dan heb je het zelf gedaan. Laten we toch meer in gebed gaan om de Heere te smeken dat de plaag van ons genomen wordt, dat de corona een middel tot bekering mag zijn.DDD schreef:Dat is onmogelijk.
Ik zie totaal niet in waarom je niet kunt vragen om zegen over een vaccinatie en om bewaring voor bijwerkingen.
Maar goed, deze discussie heeft geen zin, want het heeft niets met logica te maken.
Een auto en een huis hebben toch niks met vaccins te maken?DDD schreef:Er zijn zoveel dingen waarvan je niet precies weet wat het met je doet. Een nieuwbouwhuis bijvoorbeeld. Of een auto. Of medicijnen.Bogerman schreef:Je gaat in een gezond lichaam dingen spuiten waarvan je niet weet wat het allemaal met je doet. Sommigen worden er zelfs ziek van, dan kun je niet meer om genezing bidden, want dan heb je het zelf gedaan. Laten we toch meer in gebed gaan om de Heere te smeken dat de plaag van ons genomen wordt, dat de corona een middel tot bekering mag zijn.DDD schreef:Dat is onmogelijk.
Ik zie totaal niet in waarom je niet kunt vragen om zegen over een vaccinatie en om bewaring voor bijwerkingen.
Maar goed, deze discussie heeft geen zin, want het heeft niets met logica te maken.
En waarom is logica het allerbelangrijkste? In zondag 10 belijden we toch ook dat ziekte uit Gods vaderlijke hand ons toekomt. Medicijnen zijn iets heel anders: dan ben je al ziek, of dan is er al iets vastgesteld. Maar eerst zegen vragen over een vaccin en als je dan ziek wordt van de vaccin gaan bidden om vergeving dat je het hebt genomen, en om genezing?