COVID-19

Wim Anker

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

J.C. Philpot schreef:
Zita schreef:Ik vraag me echt af wat de corona-waanzin-mensen en de types als Thierry Baudet nu zeggen.
Ik heb even het door mij verafschuwde medium Twitter bezocht. Een uur geleden werd de volgende link nog door Baudent geretweet:
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... um=twitter

Titel: Thierry Baudet en Freek Jansen: ‘Geen oversterfte door corona. Angstberichten regering en media zijn ongegrond’

Wellicht dat een verplicht werkbezoek van minstens 24 uur lang op het IC voor deze heren een goed idee zou zijn.
Zakelijk blijven. Feitelijk heeft hij gelijk v.w.b.t oversterfte.
sterfte zegt echter niets over zorgbelasting.
DDD

Bericht door DDD »

Natuurlijk heeft hij gelijk over de oversterfte. Maar het is natuurlijk idioot om daaraan de conclusie te verbinden dat de maatregelen op dit moment niet goed of noodzakelijk zouden zijn.

Baudet komt de eer toe dat hij als een van de eerste politici pleitte voor een goede voorbereiding van de gezondheidszorg op Covid-19. Al voor de crocusvakantie, als ik het goed heb onthouden. Een verbod op carnaval heeft hij trouwens nooit bepleit.

Maar: onze gezondheidszorg en de verantwoordelijke ambtenaren functioneren niet goed. Dat is een gegeven waar ook Baudet rekening mee moet houden. Het is een belangrijke reden waarom de lockdown nodig is. Overigens, in landen waar de gezondheidszorg en overheid wél beter functioneren, zijn ook lockdowns nodig. Het is gewoon niet zo'n eenvoudig probleem.

Het zou terecht zijn als hij meldde dat de premier en een deel van de kamer boter op zijn hoofd heeft, want heeft zitten slapen in de zomer. Maar nu het eenmaal zo ver gekomen is dat een minister van gezondheid er in een pandemie een lijsttrekkersverkiezing bij doet en de hele kamer op vakantie gaat zonder dat het aantal IC-verpleegkundigen vergroot is, moet je niet zo'n artikel publiceren. Dat is lomp tegenover die mensen die nu hun geliefden thuis zien overlijden omdat er in het ziekenhuis geen plek voor hen is gemaakt.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Dat is lomp tegenover die mensen die nu hun geliefden thuis zien overlijden omdat er in het ziekenhuis geen plek voor hen is gemaakt.
Besef ook hoeveel mensen er wellicht sterven omdat ze nu geen behandeling krijgen. Weegt het op tegen de kans dat mensen sterven aan Covid? Het lijkt alsof corona nu veel gevaarlijker is dan bijvoorbeeld kanker of een hartinfarct.

Wat vinden jullie hier van?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik volg gewoon de grafiek op het CBS en dan zie je toch gewoon dat er sprake is van oversterfte. Ik snap de CBS beter dan Baudet.
DDD

Bericht door DDD »

Baudet zegt dat er vorig jaar ondersterfte was, en dat trekt hij er dan vanaf. Dat is op zich geen onzin, maar het is wel heel ongepast naar de mensen die nu geen plek in het ziekenhuis krijgen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

DDD schreef:Baudet zegt dat er vorig jaar ondersterfte was, en dat trekt hij er dan vanaf. Dat is op zich geen onzin, maar het is wel heel ongepast naar de mensen die nu geen plek in het ziekenhuis krijgen.
Je relateert oversterfte aan het gemiddelde van wat je verwacht. Het lijkt me dan raar om de cijfers te gaan interpreteren ten opzichte van andere epidemieën. Dan krijg je een heel ander blikveld dan Baudet, maar hij is dan ook van mening dat het niks voorstelt en geeft dus ook alleen maar een interpretatie van de feiten.
DDD

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Dat is lomp tegenover die mensen die nu hun geliefden thuis zien overlijden omdat er in het ziekenhuis geen plek voor hen is gemaakt.
Besef ook hoeveel mensen er wellicht sterven omdat ze nu geen behandeling krijgen. Weegt het op tegen de kans dat mensen sterven aan Covid? Het lijkt alsof corona nu veel gevaarlijker is dan bijvoorbeeld kanker of een hartinfarct.

Dat is voor een welvarend land als Nederland ook een schande. Maar wat valt daar verder van te vinden? Dat heet kapitalisme en privatisering.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:

Dat is voor een welvarend land als Nederland ook een schande. Maar wat valt daar verder van te vinden? Dat heet kapitalisme en privatisering.

Beetje onzin wat HersteldHervormd zegt. Iemand met een hartinfarct wordt gewoon geholpen. In een grote crisis is er veel desinformatie.
Journalisten belden vandaag met de ziekenhuizen en dit was het resultaat.
NOS schreef:Ziekenhuizen spreken NZa tegen
De NOS heeft contact gehad met ziekenhuizen verspreid over heel Nederland. Geen van de ziekenhuizen bevestigt de bevindingen van de NZa. Kritisch planbare zorg kan in de ziekenhuizen nog steeds binnen de termijn van zes weken plaatsvinden, aldus de ziekenhuizen.

Veel van de ziekenhuizen erkennen wel dat dit steeds lastiger is door een tekort aan personeel. Mocht de toestroom van covid-patiënten in de ziekenhuizen de komende dagen niet afnemen, dan zou het alsnog kunnen gebeuren dat deze termijn de komende dagen al niet meer kan worden gehaald.

De planbare zorg en zorg waar een termijn van langer dan zes weken voor staat worden in veel van de ziekenhuizen al opgeschort.
Ik was gisteren op een Covid afdeling van een naburig ziekenhuis en er was kalmte en professionaliteit. Totaal geen paniek maar een nuchterheid die de media niet kunnen opbrengen. Sprak met drie verpleegkundigen en zij waren absoluut niet pessimistisch.
Het is ernstig en druk maar tot nog toe kunnen zij het aan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
DDD schreef:

Beetje onzin wat HersteldHervormd zegt. Iemand met een hartinfarct wordt gewoon geholpen. In een grote crisis is er veel desinformatie.
Journalisten belden vandaag met de ziekenhuizen en dit was het resultaat.
NOS schreef:Ziekenhuizen spreken NZa tegen
De NOS heeft contact gehad met ziekenhuizen verspreid over heel Nederland. Geen van de ziekenhuizen bevestigt de bevindingen van de NZa. Kritisch planbare zorg kan in de ziekenhuizen nog steeds binnen de termijn van zes weken plaatsvinden, aldus de ziekenhuizen.

Veel van de ziekenhuizen erkennen wel dat dit steeds lastiger is door een tekort aan personeel. Mocht de toestroom van covid-patiënten in de ziekenhuizen de komende dagen niet afnemen, dan zou het alsnog kunnen gebeuren dat deze termijn de komende dagen al niet meer kan worden gehaald.

De planbare zorg en zorg waar een termijn van langer dan zes weken voor staat worden in veel van de ziekenhuizen al opgeschort.
Ik was gisteren op een Covid afdeling van een naburig ziekenhuis en er was kalmte en professionaliteit. Totaal geen paniek maar een nuchterheid die de media niet kunnen opbrengen. Sprak met drie verpleegkundigen en zij waren absoluut niet pessimistisch.
Het is ernstig en druk maar tot nog toe kunnen zij het aan.
Ten eerste, je heb het nu over één ziekenhuis, ten tweede, je hebt het dan alleen over een infarct, dan blijven er nog veel andere erge ziekten over en ten derde, waarom houd de media dan de schijn op dat het allemaal uit de hand loopt?

Ik vind het eerder onzin dat jij iets gelijk als onzin bestempeld, ongenuanceerd is misschien een beter woord.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Ik kreeg vandaag nog een aantal berichten van een bekende. Diens vader ligt buiten te wachten op een plek. Er is geen plek in de wijde omgeving.

Betrokkene is niet van het soort dat hier morbide grappen over maakt. Dit is gewoon zijn realiteit. Fijn om te weten dat het bij huisman in de buurt anders is, maar dat kan zomaar ook anders zijn. Een stukje verder in Gelderland zijn er serieuze problemen en roept de veiligheidregio de particuliere klinieken op om covid-zorg te geven.

Ik citeer even uit een bericht aan iemand in de risicocategorie:
[21:02, 30-12-2020]Of er knapt iemand op of er gaat iemand dood, dan komt er plek en dat laatste is waarschijnlijker
[21:02, 30-12-2020] Zijn conditie gaat achteruit. Echt XXX blijf binnen jongen, echt. De zorg die jij nodig hebt krijg je niet meer. Het is hier afschuwelijk
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik heb vorige week donderdag 3 verpleegkundigen gesproken die het alle drie goed behapbaar vonden. Dat is dus wel een weekje terug.
Marco

Bericht door Marco »

DDD schreef:Ik kreeg vandaag nog een aantal berichten van een bekende. Diens vader ligt buiten te wachten op een plek. Er is geen plek in de wijde omgeving.

Betrokkene is niet van het soort dat hier morbide grappen over maakt. Dit is gewoon zijn realiteit. Fijn om te weten dat het bij huisman in de buurt anders is, maar dat kan zomaar ook anders zijn. Een stukje verder in Gelderland zijn er serieuze problemen en roept de veiligheidregio de particuliere klinieken op om covid-zorg te geven.

[21:02, 30-12-2020]Of er knapt iemand op of er gaat iemand dood, dan komt er plek en dat laatste is waarschijnlijker
[21:02, 30-12-2020] Zijn conditie gaat achteruit. Echt XXX blijf binnen jongen, echt. De zorg die jij nodig hebt krijg je niet meer. Het is hier afschuwelijk
Zonder iets af te doen aan de ernst van deze berichten: hier kan niemand iets mee. Als afzender en geadresseerde onbekend zijn en de hele verdere context ook, kan je er alle kanten mee op.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik kreeg vandaag nog een aantal berichten van een bekende. Diens vader ligt buiten te wachten op een plek. Er is geen plek in de wijde omgeving.

Het is niet huisman zijn ervaring maar het resultaat van een belronde van journalisten.
NOS schreef:
Ziekenhuizen spreken NZa tegen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Waarom niet? Je kunt er mee vaststellen dat er in ieder geval op één ziekenhuislocatie in Nederland geen plaats meer is/was voor covid-
patiënten en dat er geen andere plek is gevonden.
merel

Bericht door merel »

Dat klopt. Mijn moeder werkt voor het Sint Jansdal ziekenhuis en een verpleegkundige daar had aangegeven dat patiënten vanaf de SEH niet verplaatst kunnen worden, omdat alles in de regio vol ligt. Het ziekenhuis heeft diverse predikanten gebeld om te vragen of zij aub alleen digitale kerkdiensten willen houden. Het leed is in die regio weer niet te overzien.
Plaats reactie