COVID-19

Zeeuw

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:Help me eens. Ik kan het niet zo terugvinden. Ik ben positief getest en weer beter. Stel, mijn vrouw krijgt volgende week corona. Moet ik dan ook weer in quarantaine?
Ik hoorde deze week van iemand die voor de 2e keer Corona kreeg dat de GGD zei dat je 8 weken 'immuun' zou zijn. Hij had het virus na 9,5 week weer opgedaan. Maar of het exact klopt, durf ik uiteraard niet te zeggen.
8 weken is tegen mij ook gezegd. Blijft mijn vraag wel staan...
Ja, ik had ook geen antwoord :). Mijn gevoel zou zeggen: nee. Maar daar schiet jij op dit moment weinig mee op. Ik zou de GGD eens bellen, je zult niet de eerste zijn met deze vraag.
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:Help me eens. Ik kan het niet zo terugvinden. Ik ben positief getest en weer beter. Stel, mijn vrouw krijgt volgende week corona. Moet ik dan ook weer in quarantaine?
Ik hoorde deze week van iemand die voor de 2e keer Corona kreeg dat de GGD zei dat je 8 weken 'immuun' zou zijn. Hij had het virus na 9,5 week weer opgedaan. Maar of het exact klopt, durf ik uiteraard niet te zeggen.
8 weken is tegen mij ook gezegd. Blijft mijn vraag wel staan...
Ja, ik had ook geen antwoord :). Mijn gevoel zou zeggen: nee. Maar daar schiet jij op dit moment weinig mee op. Ik zou de GGD eens bellen, je zult niet de eerste zijn met deze vraag.
Voor zover ik het nu begrepen heb moet je dan inderdaad weer in quarantaine. Ik heb al gehoord van een gezin waarbij een deel echt apart ging 'wonen' om op die manier een keer uit de quarantaine te komen. Men kreeg het namelijk opvolgend....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Een van die twee positieve uitslagen kan vals geweest zijn. Of de tweede maal zijn er restanten van het virus gedetecteerd.

Een echte dubbele besmetting is zeer zeldzaam.
Forummer

Bericht door Forummer »

Ja. Vrienden van ons kregen het na elkaar, toen zij bijna weer uit quarantaine mocht kreeg hij het. Ze zijn er in totaal 19 dagen mee zoet geweest. Beiden ook wel klachten gehad.

Toch is het advies om de GGD te bellen, wel verstandig. Niet alle informatie is eenduidig.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
JvW

Bericht door JvW »

Forummer schreef:
Ja. Vrienden van ons kregen het na elkaar, toen zij bijna weer uit quarantaine mocht kreeg hij het. Ze zijn er in totaal 19 dagen mee zoet geweest. Beiden ook wel klachten gehad.

Toch is het advies om de GGD te bellen, wel verstandig. Niet alle informatie is eenduidig.
En om de chaos compleet te maken: ze kennen zelf ook de regels van het RIVM niet.... Dat bleek in ieder geval bij ons. En vervolgens bij het maken van de afspraak voor de 'gezinstest' kende de persoon bij het landelijke nummer ook de regels niet.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Forummer schreef:

Ik heb de GGD gebeld. Advies is namelijk: heeft iemand in het gezin corona. Blijf allemaal thuis.

Maar wat blijkt: mocht mijn vrouw donderdag positief getest worden, geldt de quarantaine voor mij niet meer. Ik word geacht 8 weken beschermd te zijn. Fijn dat dit helder is.
DDD

Bericht door DDD »

https://www.nu.nl/coronavirus/6099117/g ... e-ics.html

Wat een ergernis. Iedereen met gezond verstand zag in dat dit er aan zou komen. Er lijkt niets opgeschaald. Noodhospitalen zijn weer afgebroken. Er zijn geen extra verpleegkundigen opgeleid/omgeschoold. Nederland is alweer het laatste land dat kan vaccineren.

Wat mij betreft, worden alle ambtenaren die zich hiermee bezig hielden tenminste drie functieschalen lager ingedeeld en onderdeel van een wetenschappelijk experiment over het disfunctioneren van overheden. De onnozelheid in dit dossier is werkelijk stuitend.

En dan een minister die de vaccinatie niet op orde heeft maar wel deelneemt aan lijsttrekkersverkiezingen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:En dan een minister die de vaccinatie niet op orde heeft maar wel deelneemt aan lijsttrekkersverkiezingen.
Nu loop je wel flink achter hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Nee hoor. De lijstrekkersverkiezingen zijn weliswaar voorbij, maar de vaccinatie is nog steeds niet op orde.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6099117/g ... e-ics.html

Wat een ergernis. Iedereen met gezond verstand zag in dat dit er aan zou komen. Er lijkt niets opgeschaald. Noodhospitalen zijn weer afgebroken. Er zijn geen extra verpleegkundigen opgeleid/omgeschoold. Nederland is alweer het laatste land dat kan vaccineren.

Wat mij betreft, worden alle ambtenaren die zich hiermee bezig hielden tenminste drie functieschalen lager ingedeeld en onderdeel van een wetenschappelijk
experiment over het disfunctioneren van overheden. De onnozelheid in dit dossier is werkelijk stuitend.

En dan een minister die de vaccinatie niet op orde heeft maar wel deelneemt aan lijsttrekkersverkiezingen.
In veel landen zijn ze wel begonnen, maar is bijv. de registratie niet goed op orde of wordt er slechts in kleine aantallen gevaccineerd. Wees blij dat we in Nederland eerst het proces goed inrichten voordat we beginnen te prikken.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

We hebben eerst de samenleving zo complex gemaakt dat het niet meer mogelijk is om daar direct en effectief veranderingen in aan te brengen.
Denk je eigen positie eens in. Je hebt voor twee werknemers dringend werk en het enige personeel wat voor handen is, zijn juridisch ongeschoolde koks.
huisman

Bericht door huisman »

Wat mij betreft, worden alle ambtenaren die zich hiermee bezig hielden tenminste drie functieschalen lager ingedeeld en onderdeel van een wetenschappelijk experiment over het disfunctioneren van overheden. De onnozelheid in dit dossier is werkelijk stuitend.

Ook de visie van dr. Gommers is (begrijpelijk) gekleurd. De mensen (ambtenaren) die meer een helikopter view hebben zijn wat objectiever.

En deze crisis is (gelukkig) veel minder maakbaar dan velen dachten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

De enige die belang heeft bij wanorde, is de duivel.
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:

Wat mij betreft, worden alle ambtenaren die zich hiermee bezig hielden tenminste drie functieschalen lager ingedeeld en onderdeel van een wetenschappelijk
experiment over het disfunctioneren van overheden. De onnozelheid in dit dossier is werkelijk stuitend.

In veel landen zijn ze wel begonnen, maar is bijv. de registratie niet goed op orde of wordt er slechts in kleine aantallen gevaccineerd. Wees blij dat we in Nederland eerst het proces goed inrichten voordat we beginnen te prikken.
Precies lees dit van ons grundige buurland. Haastige spoed is zelden goed @DDD
Acht Duitse zorgmedewerkers krijgen overdosis van vaccin
Acht medewerkers van een verzorgingstehuis in de Duitse deelstaat Mecklenburg-Voor-Pommeren hebben een overdosis gekregen van het Pfizer/BioNTech-vaccin. De medewerkers kregen gisteren per ongeluk vijf keer de aanbevolen hoeveelheid, zeggen de autoriteiten. Vier van hen liggen inmiddels in het ziekenhuis, omdat ze griepachtige klachten kregen. Waarschijnlijk kregen de medewerkers de volledige inhoud van het flesje met daarin het vaccin toegediend. In een flesje zitten minimaal vijf doses.

"Ik betreur dit incident ten zeerste", zegt de regionale bestuurder Stefan Kerth in een verklaring. "Dit individuele geval is te wijten aan individuele fouten. Ik hoop dat de getroffenen niet te maken krijgen met ernstige bijwerkingen."

Het is niet duidelijk hoe gevaarlijk een overdosis van het Pfizer/BioNTech-vaccin kan zijn. De lokale Duitse autoriteiten zeggen dat in de eerste fase van de ontwikkeling van het vaccin er grotere doses zijn toegediend aan proefpersonen. Volgens BioNTech leverde dat geen problemen op
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Dat incident lijkt me nou niet iets dat in een ander geval niet zou kunnen gebeuren.

Het gaat vast in andere landen ook niet altijd vlekkenloos, maar er zijn genoeg landen waar al tienduizenden mensen gevaccineerd zijn. In Nederland niet. Er is weinig om trots op te zijn in onze verkokerde en geprivatiseerde zorg.
Plaats reactie