Eens hoor. Het was maar een soort van grapje. Smiley vergeten.-DIA- schreef:Christelijk vuurwerk bestaat niet, en ook geen christelijke kerstbomen, kerstkransjes, kaarsen, enz.Tiberius schreef:Je kan je afvragen: wat is christelijk vuurwerk? Discussies op refoforum?
Als kinderen hebben we wel iets gedaan met klapperpistooltjes en 'sterretjes', maar ik denk ongeveer na ons 15e levensjaar niet meer mee bemoeid.
Christen en vuurwerk
Re: Christen en vuurwerk
Volgens mij schreef iemand dat al, door te verbieden wordt het alleen nog maar grimmiger. Maar indien mogelijk, afschaffen, ja heel graag!
Vuurwerk is leuk speelgoed voor kinderen. Zou me er niet te druk om maken.
- Bonny
- Contacteer:
Vervang "vuurwerk" door "voetbal" en dan kunnen we deze discussie ook afronden 

The Groom's still waiting at the altar
Bezorgd schreef:Vuurwerk is leuk speelgoed voor kinderen. Zou me er niet te druk om maken.
Je noemt je @Bezorgd en je geeft niets om de vele jonge vuurwerk slachtoffers? Speelgoed? Denk niet dat Duplo of Lego zo’n slachtveld veroorzaken als vuurwerk.
Ik vind het een blinde en domme conclusie van jou . Wordt moeilijk om jou ooit met andere onderwerpen serieus te nemen maar ik ga mijn best doen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Draaf je nu niet een beetje door Huisman? Met een beetje logisch denken snap jij ook wel dat Bezorgd doelde op gewoon tamelijk onschuldig consumentenvuurwerk. Niet dat illegale zware spul.huisman schreef:Bezorgd schreef:Vuurwerk is leuk speelgoed voor kinderen. Zou me er niet te druk om maken.
Je noemt je @Bezorgd en je geeft niets om de vele jonge vuurwerk slachtoffers? Speelgoed? Denk niet dat Duplo of Lego zo’n slachtveld veroorzaken als vuurwerk.
Ik vind het een blinde en domme conclusie van jou . Wordt moeilijk om jou ooit met andere onderwerpen serieus te nemen maar ik ga mijn best doen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Blind is wel toepasselijk in deze discussie..huisman schreef:Bezorgd schreef:Vuurwerk is leuk speelgoed voor kinderen. Zou me er niet te druk om maken.
- Maanenschijn
Tja Huisman, dit is natuurlijk een beetje op de persoon en niet op het onderwerp. Maar fijn dat je je best doet om een ander serieus te nemen.huisman schreef:Bezorgd schreef:Vuurwerk is leuk speelgoed voor kinderen. Zou me er niet te druk om maken.
Vuurwerk kan veilig zijn. Met goed gebruik en legaal vuurwerk is er doorgaans niks aan de hand. Voor mij blijft alleen de principiële zaak over. Ik zie geen Bijbelse grond voor afwijzen van vuurwerk meer dan bijvoorbeeld een vakantievliegreis. Onnodig vervuilend, geldverspillend enz. (Dat is een vakantie met mijn oude diesel natuurlijk ook).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
En jij speelt met bommenwerpers en straaljagers, toch?huisman schreef:Bezorgd schreef:Vuurwerk is leuk speelgoed voor kinderen. Zou me er niet te druk om maken.

pierre27 schreef:Draaf je nu niet een beetje door Huisman? Met een beetje logisch denken snap jij ook wel dat Bezorgd doelde op gewoon tamelijk onschuldig consumentenvuurwerk. Niet dat illegale zware spul.huisman schreef:Bezorgd schreef:Vuurwerk is leuk speelgoed voor kinderen. Zou me er niet te druk om maken.
Juist. Daar ligt het probleem.
Maar dat weet Huisman ook wel.
Mijn kinderen genieten al weken met categorie 1 vuurwerk.
En straks nog een beetje categorie 2 maakt het feest rond oud en nieuw compleet.
De grens van zaterdag/zondag kan als lastig worden ervaren. Het zorgt bij mij wel voor enige terughoudendheid, enfin ik was meestal deze dagen in warmere oorden dus moet nu oud&nieuw in Nederland weer een beetje uitvinden.Bezorgd schreef:pierre27 schreef:Draaf je nu niet een beetje door Huisman? Met een beetje logisch denken snap jij ook wel dat Bezorgd doelde op gewoon tamelijk onschuldig consumentenvuurwerk. Niet dat illegale zware spul.huisman schreef:Bezorgd schreef:Vuurwerk is leuk speelgoed voor kinderen. Zou me er niet te druk om maken.
Juist. Daar ligt het probleem.
Maar dat weet Huisman ook wel.
Mijn kinderen genieten al weken met categorie 1 vuurwerk.
En straks nog een beetje categorie 2 maakt het feest rond oud en nieuw compleet.
Je probeert ons toch niet te vertellen, Pierre, dat je zelfs maar overweegt om vuurwerk af te steken?
Maar is is toch helemaal geen denken aan om Gods dag, de rustdag in te gaan luiden met vuurwerk?pierre27 schreef: De grens van zaterdag/zondag kan als lastig worden ervaren. Het zorgt bij mij wel voor enige terughoudendheid

Ook hierin heb je rekkelijken en preciezen. Elkaar maar een beetje vrijlaten lijkt mij het beste.TSD schreef:Maar is is toch helemaal geen denken aan om Gods dag, de rustdag in te gaan luiden met vuurwerk?pierre27 schreef: De grens van zaterdag/zondag kan als lastig worden ervaren. Het zorgt bij mij wel voor enige terughoudendheiddat is toch helemaal geen overweging waard?
Wat schreef ik?Tiberius schreef:Je probeert ons toch niet te vertellen, Pierre, dat je zelfs maar overweegt om vuurwerk af te steken?