Afscheid en intrede

aggieoudje

Re: Afscheid en intrede

Bericht door aggieoudje »

aggieoudje schreef:Weet iemand hier toevallig wanneer Ds. P. H. van Trigt afscheid neemt van Herv. Hoevelaken/Stoutenburg/Achterveld ivm zijn emeritaat?
Weet dat het zeer binnenkort is (hij is al verhuisd naar Ede) en onlangs heb ik ergens de datum gelezen maar kan het nu niet meer vinden.
Mijn ouders willen het graag weten!
Toen geen reactie gekregen, maar weet de datum nu.
Het duurt nog wel even, maar dv zondag 2 juli 2017 hoop Ds. P.H. v. Trigt afscheid te nemen ivm zijn emeritaat.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
freek

Bericht door freek »

Het is nog een beetje vroeg, maar ds. Karens (Werkendam) heeft gisterenavond zijn emeritaat per januari 2018 aangekondigd.
Bron: gemeentelid en twitter
-DIA-

Bericht door -DIA- »

freek schreef:Het is nog een beetje vroeg, maar ds. Karens (Werkendam) heeft gisterenavond zijn emeritaat per januari 2018 aangekondigd.
Dat treft me... is hij ziek, zwak? Ik wist hier niets van.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
freek

Bericht door freek »

-DIA- schreef:
freek schreef:Het is nog een beetje vroeg, maar ds. Karens (Werkendam) heeft gisterenavond zijn emeritaat per januari 2018 aangekondigd.
Geen idee. Maar als je de 70 gepasseerd bent...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

freek schreef:
-DIA- schreef:
Geen idee. Maar als je de 70 gepasseerd bent...
Tja, er zijn er ook die de 80 of de 90 gepasseerd zijn en nog preken. Maar goed, die hebben intussen ook emeritaat.
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Ds. Karens heeft nog een beroep lopen uit Aalst.
Wellicht heeft het ook te maken met het feit dat hij beroepen blijft krijgen: dat zal nu ongetwijfeld stoppen.
mulder

Bericht door mulder »

Hij zal niet de enige zijn kijkende naar de leeftijden. het predikantentekort in de geref. gem wordt toch wel wat groter lijkt het.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

-DIA- schreef:
Heeft hij niet eens eerst met jou overleg gepleegd?! :oO
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Hij zal niet de enige zijn kijkende naar de leeftijden. het predikantentekort in de geref. gem wordt toch wel wat groter lijkt het.
Dat denk ik niet.
Momenteel zijn er in Nederland (circa) 63 dienende predikanten.
Dat zijn er zo'n 10 meer dan pakweg 15 jaar geleden.
Als je bedenkt dat er in die zelfde 15 jaar 13 gemeenten zijn opgeheven geeft dat aan dat het predikantentekort is gedaald.
Maar als je kijkt naar wie er binnenkort 70 zijn en naar hoeveel er in 2019 en 2020 afkomen zou het tekort wel is toe kunnen gaan nemen ja.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Vorst schreef: Heeft hij niet eens eerst met jou overleg gepleegd?! :oO
Nee, maar dat is over algemeen ook niet zo gebruikelijk.
Terri

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:
Vorst schreef: Heeft hij niet eens eerst met jou overleg gepleegd?! :oO
Nee, maar dat is over algemeen ook niet zo gebruikelijk.
:D grinnik, jullie zijn grappig.
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Ds. P.L. Bazen hoopt op de classisvergadering van 22-03-2017 emeritaat aan te vragen.

Bron: gergeminfo
KB_

Bericht door KB_ »

Ja klopt! Begint erg krap te worden hier kijkend op ziekte en leeftijden. de toekomst zie ik zeer somber in.....
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Reiziger

Bericht door Reiziger »

KB_ schreef:Ja klopt! Begint erg krap te worden hier kijkend op ziekte en leeftijden. de toekomst zie ik zeer somber in.....
Valt toch wel mee?
Oké, ds. Bazen gaat met emeritaat, ds. den Hoed is 80 geweest en ds. Vogelaar is over de 70, maar voor de rest valt het toch wel mee? Volgend jaar en het jaar daarop komen er als het goed is twee studenten af. Dan zit je met een bezetting van ongeveer 1/3. In Nederland is de bezettingsgraad ongeveer hetzelfde.
Is er trouwens nog nieuws over de gezondheid van stud. Bron?
KB_

Bericht door KB_ »

Nee valt niet mee. lees eens= http://www.digibron.nl/search/detail/63 ... -amerika/0 je kan de domineesgraad van NL niet vergelijken met USA. vacant gemeenten die op een eenzaame post zitten zoveel kilometers verder hebben zo'n 4 zondagen per jaar een predikant. student Maljaars gaat naar Bolivia. de andere 2 vangen niet het aantaal de predikanten op die op hoge leeftijd zijn gekomen. dan zijn er nog predikanten die hoogstwaarschijnlijk wel weer terug gaan naar Holland
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Gesloten