Wist je dat........[4]

henriët

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
MarthaMartha schreef:
helma schreef:we hebben morgen kwart voor 9 al kerk :?
lekker vroeg :D

bij ons doopdienst, wel 4 kids, dus dat wordt ook een overvolle kerk denk ik...
Bij 4 kinderen al overvol??? Bij ons zijn er soms 10 of meer...Maar ja we hebben ook zo'n 2300 leden.
2300??? in 1 kerk?
En dan ken je elkaar nog??????
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Was dat omdat in de andere kerk in die plaats een nieuwe dominee z'n intrede deed. Gaan ze daar speciaal de kerktijden voor aanpassen??
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

henriët schreef:
Gijs83 schreef:
MarthaMartha schreef:
lekker vroeg :D

bij ons doopdienst, wel 4 kids, dus dat wordt ook een overvolle kerk denk ik...
Bij 4 kinderen al overvol??? Bij ons zijn er soms 10 of meer...Maar ja we hebben ook zo'n 2300 leden.
2300??? in 1 kerk?
En dan ken je elkaar nog??????
Ja, in 1 kerk, volgens mij heeft de HHK in Staphorst meer dan 5000 leden, hoe ze het daar doen weet ik niet. Ik snap niet waarom ze dit niet in tenminste 2 gemeenten splitsen. Nee, we kennen elkaar lang niet allemaal, dat kan ook niet, maar we zijn niet anders gewend, maar er zijn ergere dingen, toch?
henriët

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef: Ja, in 1 kerk, volgens mij heeft de HHK in Staphorst meer dan 5000 leden, hoe ze het daar doen weet ik niet. Ik snap niet waarom ze dit niet in tenminste 2 gemeenten splitsen. Nee, we kennen elkaar lang niet allemaal, dat kan ook niet, maar we zijn niet anders gewend, maar er zijn ergere dingen, toch?
Tuurlijk zijn er 'ergere dingen'.
Maar hoe kun je dan het meeleven in directe zin uitvoeren in zoo n grote gemeente?
En als je elkaar dan niet kent.
Ik weet niet, het lijkt me niet fijn.
Maar idd, als het gewend bent, dan weet je niet anders.

Hoe ziet dan bijbelstudiekring of vrouwenvereniging eruit, zitten er dan 100 mensen op ofzo?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

...220 jaar geleden slaven in opstand kwamen op het eiland Hispaniola(het totale eiland dat uit onderstaande 2 landen bestaat)?
...daarmee het proces startte wat leidde tot de oprichting van Haïti en de Dominicaanse Republiek?
...100 jaar geleden in het Louvre in Parijs werd ontdekt dat de Mona Lisa was gestolen?
...5 jaar geleden een Russisch passagiersvliegtuig (een Toepolev) van Poelkovo Airlines neerstortte, ongeveer 45 km van de stad Donetsk in Oekraïne?
...Ds.L.W.Ch.Ruijgrok gisteren afscheid nam van HHK Monster?
...Andre Knevel en Liselotte Rokyta vanavond concerteren in de Hervormde Kerk van Beekbergen?
...vanavond de openingsbijeenkomsten van het Wartburg College zijn?
...de studenten van de Gereformeerde Bond binnen de PKN deze week een studieweek hebben?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

henriët schreef:
Gijs83 schreef: Ja, in 1 kerk, volgens mij heeft de HHK in Staphorst meer dan 5000 leden, hoe ze het daar doen weet ik niet. Ik snap niet waarom ze dit niet in tenminste 2 gemeenten splitsen. Nee, we kennen elkaar lang niet allemaal, dat kan ook niet, maar we zijn niet anders gewend, maar er zijn ergere dingen, toch?
Maar hoe kun je dan het meeleven in directe zin uitvoeren in zoo n grote gemeente?

Hoe ziet dan bijbelstudiekring of vrouwenvereniging eruit, zitten er dan 100 mensen op ofzo?
Meeleven zijn wij niet zo zeer gewend of het moet wel zijn vragen naar bekende personen. De +18 vereniging heeft wel eens uit meer dan 100 jongeren bestaan, maar dat is alweer even verleden tijd. Er is relatief bedroevend weinig animo voor verenigingen. Maar de verenigingen wordt, behalve de vrouwenverenigingen, ook nog met 3 gemeenten in onze plaats gezamenlijk gedaan, dat zijn meer dan 6000 leden. Vooral op de Veluwe, maar ook in delen van Zeeland komt dat soort dingen wel vaker voor.
henriët

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
henriët schreef:

Meeleven zijn wij niet zo zeer gewend of het moet wel zijn vragen naar bekende personen. De +18 vereniging heeft wel eens uit meer dan 100 jongeren bestaan, maar dat is alweer even verleden tijd. Er is relatief bedroevend weinig animo voor verenigingen. Maar de verenigingen wordt, behalve de vrouwenverenigingen, ook nog met 3 gemeenten in onze plaats gezamenlijk gedaan, dat zijn meer dan 6000 leden. Vooral op de Veluwe, maar ook in delen van Zeeland komt dat soort dingen wel vaker voor.
Wat erg eigenlijk Gijs, want daar zijn we toch een christelijke gemeenschap voor. Jammer!
Maar hoe zien mensen dan de kerk zeg maar, gewoon iets als wat erbij hoort, voor op de zondag?
(nu zal dat natuurlijk per persoon verschillend zijn)

Maar als ik zie hoe fijn het is om elkaar ook door de week rondom het Woord te ontmoeten, al is het op de vrouwenvereniging, al is het op de kinderclub of met bezoeken van mensen oid.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik heb tegenwoordig ook nogal eens het idee, dat je er behoorlijk op aan gekeken word, als je niet deelneemt aan het verenigingsleven, maar iedereen heeft daar toch geen behoefte aan,je kan toch ook genoeg hebben aan Gods Woord wat op zondag gepreekt word, en doordeweeks ben je misschien wel in je eigen omgeving druk met naastenliefde ed, ik vind een kontakt doordeweeks belangrijker met een familielid/goede vriend/in, dan dat ik gemeenteleden ontmoet op vrouwenvereniging oid.
Vaak is het onder het mom van bijbelstudie enz., maar het zijn ook broedplaatsen voor roddel en achterklap.
Vaak heb je meer aan 1 op 1 kontakt met een paar mensen uit de kerkelijke gemeente, dan aan het verenigingsleven.
Maar mooi en fijn dat het er is voor degenen die er wel behoefte aan hebben, maar ze moeten mij er niet scheel op aankijken, als ik er niet aan mee doe...en dat word wel gedaan...helaas...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
henriët

Bericht door henriët »

Orchidee schreef:Ik heb tegenwoordig ook nogal eens het idee, dat je er behoorlijk op aan gekeken word, als je niet deelneemt aan het verenigingsleven, maar iedereen heeft daar toch geen behoefte aan,je kan toch ook genoeg hebben aan Gods Woord wat op zondag gepreekt word, en doordeweeks ben je misschien wel in je eigen omgeving druk met naastenliefde ed, ik vind een kontakt doordeweeks belangrijker met een familielid/goede vriend/in, dan dat ik gemeenteleden ontmoet op vrouwenvereniging oid.
Vaak is het onder het mom van bijbelstudie enz., maar het zijn ook broedplaatsen voor roddel en achterklap.
Vaak heb je meer aan 1 op 1 kontakt met een paar mensen uit de kerkelijke gemeente, dan aan het verenigingsleven.
Maar mooi en fijn dat het er is voor degenen die er wel behoefte aan hebben, maar ze moeten mij er niet scheel op aankijken, als ik er niet aan mee doe...en dat word wel gedaan...helaas...
dat is inderdaad niet goed als men er zo mee omgaat.
Zelf heb ik niet de ervaring bij ons zowel op de bijbelstudiekring als op de vrouwenvereniging het een roddelbroedplaats is.
Het is ook niet dat iedereen het doen moet, maar het leven naast elkaar als gemeentelid is anders dan het leven mèt elkaar, in die zin.. meeleven. En inderdaad dat kan op verschillende manieren.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

vlinder

Bericht door vlinder »

Wij hadden gister om 9.00 uur kerk, maar we hadden niet in de kerkbode gekeken.
Wij stonden dus op de gebruikelijke tijd voor de kerk, maar hadden aan het begin v/d straat zoiets van: hier klopt iets niet.
Vervolgens doorgelopen naar de kerk waar we weleens zitten als we dopen hebben maar die was ook leeg.
Thuis de dienst maar nageluisterd...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
helma

Bericht door helma »

Gijs83 schreef:
Was dat omdat in de andere kerk in die plaats een nieuwe dominee z'n intrede deed. Gaan ze daar speciaal de kerktijden voor aanpassen??
Zij hadden ook onze ruimte nodig; dus we hebben gebruik gemaakt van hun kerkgebouw. 4 diensten achter elkaar in een klein gebouwtje :sweat :sweat
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

henriët schreef:onze kleine honnepon ineens ongelooflijk huilde.. zo niet krijste..
we zeer verbaasd waren...
( normaliter is het een toonbeeld van lieflijkheid zeg maar;))
er opeens een wesp uit haar omgeving wegvloog...
ze dus werd gestoken....

hap gebeld.. maar gelukkig is t allemaal al over en goed,
dapper meidje.
Het zwol, maar nu is t al aan t slinken. Blijkbaar is ze niet allergisch voor wespensteken.
Inmiddels al weggetrokken? Geen nare gevolgen aan overgehouden?
:love
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

In China hebben ze restaurants exclusief met hondjes

:nananere :nananere :haha :haha
The Groom's still waiting at the altar
henriët

Bericht door henriët »

.. de juf van ons prinsje het zo sneu voor moeder Jet vond..
... verhuizen en dan ook nog eens ratten...
... ze zich wel afvroeg waarom ik daar dan water uit een potje op deed....

.. ze eruiteindelijk achter kwam.. dat het niet ging om ratten..
maar Wratten.

( en dat water was dus formule w, waarmee ik het wratje op de hand en voet aanstipte;))
Plaats reactie