COVID-19

Adje

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

Mister schreef:Ondertussen ben ik ervaringsdeskundige. Het viel beslist niet mee. Momenteel zwakken de symptomen gelukkig af.
Maar ik heb een paar heel slechte dagen gehad. Kan me niet heugen ooit zo ziek te zijn geweest.
Een goed herstel toegewenst.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Mister schreef:Ondertussen ben ik ervaringsdeskundige. Het viel beslist niet mee. Momenteel zwakken de symptomen gelukkig af.
Maar ik heb een paar heel slechte dagen gehad. Kan me niet heugen ooit zo ziek te zijn geweest.
Beterschap, Mister!
- Niet meer zo actief -
Mara

Bericht door Mara »

@Mister, wat naar.
Ik hoop dat je goed mag herstellen, zonder nare blijvende klachten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Ernstig nieuws.

RIVM: Britse coronavariant verspreidt zich door Nederland

https://nos.nl/artikel/2361815-rivm-bri ... rland.html
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik had niet anders verwacht. Als deze variant binnen zo'n korte tijd de oude variant verdringt in de UK, houden wij hem echt niet buiten de deur in Nederland.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Een reden temeer om zo veel mogelijk thuis te blijven.
The Groom's still waiting at the altar
huisman

Bericht door huisman »

Bonny schreef:Een reden temeer om zo veel mogelijk thuis te blijven.
Een reden temeer om het niet van het vaccin, de overheid of de wetenschap te verwachten. Deze mutatie valt nog mee, zou het ook kunnen dat het muteert in een variant dat de vaccins niet meer werken? En dat het vele malen dodelijker is?

Blijven wij dan kibbelen over de kerkdiensten of wordt het samen bidden dan een schuilplaats?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

Uit het Verenigd Koninkrijk hoorde ik het volgende: Boris Johnson had voor kerst de maatregelen nogal versoepeld. De laatste tijd lijkt dat niet verstandig, achteraf. Om het herroepen van de versoepeling te rechtvaardigen, vertelde hij dat er een nieuwe variant is. Nu zijn er steeds wel nieuwe varianten, dus het is ook wel waar.
Wat echter niet de bedoeling was: dat heel Europa het Verenigd Koninkrijk in de ban ging doen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

refo schreef:Uit het Verenigd Koninkrijk hoorde ik het volgende: Boris Johnson had voor kerst de maatregelen nogal versoepeld. De laatste tijd lijkt dat niet verstandig, achteraf. Om het herroepen van de versoepeling te rechtvaardigen, vertelde hij dat er een nieuwe variant is. Nu zijn er steeds wel nieuwe varianten, dus het is ook wel waar.
Wat echter niet de bedoeling was: dat heel Europa het Verenigd Koninkrijk in de ban ging doen.
Misschien toch wel, om zo de consensus die hij straks aan de EU doet bij de Brexit-deal te rechtvaardigen, met zoiets als: 'Anders krijg je dezelfde toestanden bij de grens als net voor Kerst.'
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Uit het Verenigd Koninkrijk hoorde ik het volgende: Boris Johnson had voor kerst de maatregelen nogal versoepeld. De laatste tijd lijkt dat niet verstandig, achteraf. Om het herroepen van de versoepeling te rechtvaardigen, vertelde hij dat er een nieuwe variant is. Nu zijn er steeds wel nieuwe varianten, dus het is ook wel waar.
Beetje suggestief... Hij vertelde de waarheid, en toch deugt het niet?
~~Soli Deo Gloria~~
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Hendrikus schreef:
Ik vind het zelf nog wel een discussie waard op grond waarvan dit virus blijkbaar een R-getal heeft die 0,47 zhoger ou liggen dan de r-waarde van het reguliere virus. Is dat vooralsnog een aanname, of iets wat feitelijke geconstateerd en constateerbaar is? En hoe verhoudt deze waarde zich tot de genomen maatregelen in de streken ten opzicht van regio's met een ander soort van maatregelen.
In ieder geval komt het politiek voor Johnson goed uit dat hij zijn belofte van een open kerst nu niet gestand kan doen vanwege iets wat zogenaamd buiten zijn macht ligt.
parsifal

Bericht door parsifal »

Herman schreef:
Hendrikus schreef:
Ik vind het zelf nog wel een discussie waard op grond waarvan dit virus blijkbaar een R-getal heeft die 0,47 zhoger ou liggen dan de r-waarde van het reguliere virus. Is dat vooralsnog een aanname, of iets wat feitelijke geconstateerd en constateerbaar is? En hoe verhoudt deze waarde zich tot de genomen maatregelen in de streken ten opzicht van regio's met een ander soort van maatregelen.
In ieder geval komt het politiek voor Johnson goed uit dat hij zijn belofte van een open kerst nu niet gestand kan doen vanwege iets wat zogenaamd buiten zijn macht ligt.
https://cmmid.github.io/topics/covid19/ ... riant.html

Ik verwacht niet dat onderzoekers van de London School of Hygene and Tropical Medicine hun wetenschappelijke reputatie op het spel zetten om een onder onderzoekers niet al te populaire politicus als Johnson te helpen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Help me eens. Ik kan het niet zo terugvinden. Ik ben positief getest en weer beter. Stel, mijn vrouw krijgt volgende week corona. Moet ik dan ook weer in quarantaine?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:Help me eens. Ik kan het niet zo terugvinden. Ik ben positief getest en weer beter. Stel, mijn vrouw krijgt volgende week corona. Moet ik dan ook weer in quarantaine?
Ik hoorde deze week van iemand die voor de 2e keer Corona kreeg dat de GGD zei dat je 8 weken 'immuun' zou zijn. Hij had het virus na 9,5 week weer opgedaan. Maar of het exact klopt, durf ik uiteraard niet te zeggen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:Help me eens. Ik kan het niet zo terugvinden. Ik ben positief getest en weer beter. Stel, mijn vrouw krijgt volgende week corona. Moet ik dan ook weer in quarantaine?
Ik hoorde deze week van iemand die voor de 2e keer Corona kreeg dat de GGD zei dat je 8 weken 'immuun' zou zijn. Hij had het virus na 9,5 week weer opgedaan. Maar of het exact klopt, durf ik uiteraard niet te zeggen.
8 weken is tegen mij ook gezegd. Blijft mijn vraag wel staan...
Plaats reactie