Henk J schreef:Thuisvrouw schreef:Valcke schreef:mcgk schreef:Die publieke opinie is nu terecht dat deze kerk veel te ver gaat in het opheffen van alle maatregelen.
Heb je het interview in het AD gelezen? De 'gewone' maatregelen worden wel degelijk gehanteerd, al geldt dat voor de 1,5 meter iets minder strikt (kinderen tussen volwassenen e.d.). Volgens mij is 'de publieke opinie' in het geheel geen maatstaf. De publieke opinie oordeelt voordat de ander gehoord is. En dat gebeurt hier op het forum ook.
Verder ben ik het eens met Ad en Eilander. Er is zoveel meer dan gezondheid alleen.
Klopt inderdaad. Er wordt nog steeds gedesinfecteerd, bij klachten thuisblijven en men creëert afstand tussen de volwassenen met kinderen tot 12. Het is een kinderrijke gemeente.
Verder het feit dat de cijfers laag zijn en veel mensen daar al corona gehad hebben. Dus men neemt gewoon verantwoordelijk en met algemene instemming een keuze. Wat de overheid doet in 't groot, doen zij in 't klein. Immers, men schaalt weer af als de cijfers stijgen.
Ik vind dit volledig passen binnen de verantwoordelijkheid van een kerk.
En daarbij, met 100 man in een kerk vind men tegenwoordig ook onverantwoordelijk, dus het is maar net of de mediakijker zich op je richt.
Daar denk ik dan toch anders over, ik vind dit niet echt verstandig. Zeker ook gezien de landelijke toename van de cijfers. En als de cijfers gaan stijgen ben je toch al te laat met reageren he. Daarnaast is er bij de overheid sprake van een georganiseerd experiment met vooraf en achteraf testen van alle bezoekers. Dat doet men niet bij deze kerk. En consequent anderhalve meter aanhouden gaat je niet meevallen als je met zoveel mensen in die kerk bent, ook niet als je de kinderen als buffer laat fungeren.
Uiteraard blijft het de verantwoordelijkheid van de plaatselijke kerkenraad, zij mogen deze keus maken. Alleen je roep hiermee wel een hoop kritiek over jezelf af, maar goed, daar hoef je je ook niet door te laten leiden. Ik vind dat we als kerken al in een behoorlijke uitzonderingspositie zitten, vergeleken met theaters etc. Laten we daar op een verantwoordelijke manier gebruik van maken.
Nee hoor. Het dashboard van de overheid maakt ook gebruik van dalingen en stijgingen van besmettingscijfers om bepaalde maatregelen te versoepelen of aan te halen of aantallen uit te breiden of juist af te schalen.
En verder kun je dan ook een weer een discussie starten over wat 'verstandig' is. Wat is verstandiger, een supermarkt dichtgooien omdat er dagelijks (!) uren lang honderden mensen in en uit lopen of een meubelzaak waar vaak maar tientallen zijn. (je gaat niet zo vaak om nieuwe meubels).
Omdat de supermarkt 'broodnodig' is, maakt men dus een afweging.
Wel, dat hebben ze bij de Sion kerk ook gedaan.
Iedereen heeft inderdaad zo zijn eigen mening over verstandig.