Er zijn kinderen grote en kleine die gewoon fysiek contact nodig hebben. Die knuffel... En gewoon een beetje wegkwijnen als ze dat niet krijgen....Ambtenaar schreef:Emoties omdat je geen fysiek contact kan hebben?Zeeuw schreef:
Zeker. Ik denk dat het juist goed is dat een kind ook de emotie bij ouders en grootouders ziet. Niks mis mee.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Hartverwarmendhelma schreef:Bij mijn ouders komt het vooral omdat ze 80 + zijn. We weten niet of ze deze periode goed doorkomen. Van een oude schoolvriendin stierven haar beide ouders deze maand in 2 dagen tijd. Dat kan ons ook gebeuren. Dat doet je beseffen hoe kostbaar het is dat ze er nog zijn. En hoe kwetsbaar ze zijn.
Misschien geldt dit voor vrouwen ook wat meer dan voor mannen?
Hier een plaatje van zaterdag..
Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Die kans is best aanwezig en voor ons aanvaardbaar. Afgelopen week was ik zelf snipverkouden en dan komen ze niet maar bij geen verschijnselen blijven ze welkom.Ambtenaar schreef:De kans is groot dat beide moeders vroeger of later besmet raken. En dat via hun kinderen aan jullie doorgevenhuisman schreef: Wij zijn idd een stuk jonger. Vijftigers. Maar er is toch geen maatregel die verbied om op je kleinkinderen te passen?
Beide moeders werken in de zorg trouwens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
In feite wordt gezegd: 'kijk uit met bezoek aan ouderen (boven de 70). Dan is het oppassen voor die leeftijdscategorie m.i. een brug te ver. En 1,5 meter afstand bij oppassen lijkt me best ingewikkeld. Alleen al met eten.huisman schreef:Wij zijn idd een stuk jonger. Vijftigers. Maar er is toch geen maatregel die verbied om op je kleinkinderen te passen?Zeeuw schreef:Goeie vraag. Mijn ouders doen het niet. Ik vermoed dat jullie qua leeftijd een stuk jonger zijn dan zij (70 en 72). Ze komen overigens ook vrijwel niet buiten. Waarmee ik het dan niet eens ben, omdat dit m.i. niet gezond is voor ze.huisman schreef:
Best heftig en verdrietig allemaal. Wij passen trouwens nog gewoon op onze kleinkinderen (inclusief knuffelen). Mag dat dan niet meer?
Site van rijksoverheid:
Mogen opa en oma (rond 60 jaar) op de kleinkinderen passen als de kinderen gezond zijn? Want kunnen kinderen nu wel of niet corona doorgeven zonder symptomen te hebben?
Opa en oma (jonger dan 70) kunnen op bezoek komen als iedereen gezond is en 1,5 meter afstand houdt. Bij oppassen is afstand houden lastig (afhankelijk van de leeftijd van de kinderen). Daarom wordt het dringend afgeraden, omdat ouderen kwetsbaarder zijn.
De grens voor ouderen is weliswaar gelegd bij een leeftijd boven de 70 jaar, maar ook andere mensen zijn kwetsbaar, bijvoorbeeld mensen met een long- of hartziekte. Om deze mensen te beschermen, wordt iedereen opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te blijven en contacten buiten het eigen huishouden zo veel mogelijk te beperken. Dat betekent ook met opa en oma.
Kinderen lijken minder klachten te hebben van het virus en op basis van de beschikbare gegevens lijken ze een kleine rol te spelen bij de verspreiding van het virus. Dat blijkt onder meer uit Chinese data. Er wordt nu in Nederland onderzoek gedaan naar de rol van kinderen bij de verspreiding.
Ik denk dat het ook ieders, nuchtere, keuze is. Ik heb bv al 6 weken last van hooikoorts. Ik vind dat best ingewikkeld in contact met anderen en bv boodschappen doen. Als je een keer niest, netjes in je elleboog etc, kijkt men alsof je melaats bent. En dat begrijp ik ook wel. Maar het is iets waar ik normaal ook veel last van heb.huisman schreef:Die kans is best aanwezig en voor ons aanvaardbaar. Afgelopen week was ik zelf snipverkouden en dan komen ze niet maar bij geen verschijnselen blijven ze welkom.Ambtenaar schreef:De kans is groot dat beide moeders vroeger of later besmet raken. En dat via hun kinderen aan jullie doorgevenhuisman schreef: Wij zijn idd een stuk jonger. Vijftigers. Maar er is toch geen maatregel die verbied om op je kleinkinderen te passen?
Herkenbaar en nuchter. Wij hielden hier netjes afstand van oma en moeder (80 plus). Wel is mijn man af en toe langs geweest. Op afstand dus geen gezoen...
Maar die wil perse zelf boodschappen doen. En videobellen kan niet. Wa t geen smarthphone. Die gaan toch alleen maar stuk. ... En zij stond vorige week dus vrolijk voor de deur. Want ze moest langere afstanden rijden ivm accu auto. Ze zei: ik nies een beetje. Maar dat is hooikoorts hoor...
Maar die wil perse zelf boodschappen doen. En videobellen kan niet. Wa t geen smarthphone. Die gaan toch alleen maar stuk. ... En zij stond vorige week dus vrolijk voor de deur. Want ze moest langere afstanden rijden ivm accu auto. Ze zei: ik nies een beetje. Maar dat is hooikoorts hoor...

Mijn schoonmoeder is 91. Ze voelt zich 20.
En zo wil ze door ons behandeld worden

Zeeuw schreef:Ik denk dat het ook ieders, nuchtere, keuze is. Ik heb bv al 6 weken last van hooikoorts. Ik vind dat best ingewikkeld in contact met anderen en bv boodschappen doen. Als je een keer niest, netjes in je elleboog etc, kijkt men alsof je melaats bent. En dat begrijp ik ook wel. Maar het is iets waar ik normaal ook veel last van heb.huisman schreef:Die kans is best aanwezig en voor ons aanvaardbaar. Afgelopen week was ik zelf snipverkouden en dan komen ze niet maar bij geen verschijnselen blijven ze welkom.Ambtenaar schreef:De kans is groot dat beide moeders vroeger of later besmet raken. En dat via hun kinderen aan jullie doorgevenhuisman schreef: Wij zijn idd een stuk jonger. Vijftigers. Maar er is toch geen maatregel die verbied om op je kleinkinderen te passen?
Allergie is een lastig iets.
Voor mezelf let ik hier op: zijn mijn allergie symptomen precies als in voorgaande allergieseizoenen? Voelt mijn niezen hetzelfde aan als gewoonlijk? Helpen mijn allergiemedicijnen (mijn puf, neusdruppels etc) om symptomen te verminderen Want dat las ik: "Een van de beste manieren om te weten of je allergie of het coronavirus hebt, is door je allergiemedicatie consistent te nemen. Als je symptomen verdwijnen en je geen andere coronavirus-symptomen hebt, ben je waarschijnlijk niet besmet met coronavirus."
Herkenbaar.... en wij maken ons druk en zijn voorzichtig ( in ons geval) komt ze gewoon. Tja ik kan me wel voorstellen dat de flat een beetje krap wordt. Maar moest wel even slikken toen ze voor de deur stond. Het voelde niet prettig en had haar met alle liefde binnen gehaald. Toch hebben wij er ook een in een risicogroep. En besloten ondanks haar hooikoorts niesbuien toch het bij een praatje aan de deur te houden. Zo ongastvrij. En nogmaals op haar hart gedrukt niet zomaar op pad te gaan. Maar ja... accu opladen was genoeg reden. En ruime tijd later gaat heel gezellig de telefoon. Om te melden dat ze via nog wat boodschapjes veilig thuis was gekomen. ( om weer al haar verhalen die we ruim een uur geleden ook gehoord hadden weer te horen, vergeetachtig wordt ze wel een beetje nu)helma schreef:Mijn schoonmoeder is 91. Ze voelt zich 20.

Ik vind sommige dingen best ingewikkeld geworden
Stelletjes die verkering hebben mogen theoretisch niet bij elkaar over de vloer komen én anderhalve meter afstand houden
2 vriendinnen van mijn dochters hebben net een huis en zijn aan het klussen met de familie, ze hopen respectievelijk in mei en juli te trouwen maar gaan echt géén afstand nemen van elkaar hoor.
Mijn dochter heeft op verzoek van haar schoonouders dit wél een paarcweken volgehouden maar nu hebben de schoonouders toch gezegd kom maar gewoon het weekend.
Héél lastig en verwarrend!
Schoonzoon komt hier ook iedere week wel een keer en mijn man is ook 70+

Stelletjes die verkering hebben mogen theoretisch niet bij elkaar over de vloer komen én anderhalve meter afstand houden

2 vriendinnen van mijn dochters hebben net een huis en zijn aan het klussen met de familie, ze hopen respectievelijk in mei en juli te trouwen maar gaan echt géén afstand nemen van elkaar hoor.
Mijn dochter heeft op verzoek van haar schoonouders dit wél een paarcweken volgehouden maar nu hebben de schoonouders toch gezegd kom maar gewoon het weekend.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik vind sommige dingen best ingewikkeld geworden

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Onze twee jongste dochters hebben beide een vriend en die komen gewoon bij ons thuis.Orchidee schreef:Ik vind sommige dingen best ingewikkeld geworden
2 volwassenen op bezoek mag. Onze dochters houden zich niet aan de anderhalve meter t.o.v
hun vriend.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat bedoel ik

Mijn dochter die alleen op een zolder woont is hier ook het vorige weekend geweest (tot ontsteltenis van haar huisbaas geloof ik
)

Mijn dochter die alleen op een zolder woont is hier ook het vorige weekend geweest (tot ontsteltenis van haar huisbaas geloof ik

Als je werkzaam bent in de zorg mag het niet!Orchidee schreef:Dat bedoel ik
Mijn dochter die alleen op een zolder woont is hier ook het vorige weekend geweest (tot ontsteltenis van haar huisbaas geloof ik)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mijn dochters werken niet in de zorg.
Oudste werkt (stage) 4 dagen online, én 1 dag online school, jongste is weggestuurd van stage in het Emc (administratief)
Heeft 2,5 dag online school.
Oudste werkt (stage) 4 dagen online, én 1 dag online school, jongste is weggestuurd van stage in het Emc (administratief)
Heeft 2,5 dag online school.