Daar zou je dus de ziekte zelf tegen moeten afzetten, die nog vele malen dodelijker was dan de vaccinatie. Ik zat laatst een artikel over de pokken te lezen, maar ik vind het een huiveringwekkende ziekte.huisman schreef:En de inenting tegen pokken was ronduit gevaarlijk.
https://www.nu.nl/algemeen/109869/massa ... eisen.html
https://www.trouw.nl/nieuws/inenting-te ... ~b57cf7f3/
COVID-19
Re: COVID-19
In het begin zeker. Later werd het minder. En ondanks dit bekende gevaar waren in sommige landen zoals de VS juist de puriteinse Christenen de grootste voorvechters van het gebruik van de vaccins. Is het werkelijk verantwoord om de grote kans die er is dat het vaccin beschermend werkt voor de volksgezondheid (eigen gezondheid beschermen betekent dat het lichaam het virus beter onder controle heeft, wat waarschijnlijk een lagere viral load betekent, wat waarschijnlijk weer betekent dat het minder besmettelijk is) omdat er voor jezelf mogelijk een risico aan verbonden is?huisman schreef:En de inenting tegen pokken was ronduit gevaarlijk.eilander schreef:Dank voor je begrip. De pokken zijn niet uit de wereld gegaan door het pokkenbriefje, hoor.merel schreef:Dankzij het oude pokkenbriefje zijn de pokken wel de wereld uit gegaaneilander schreef:Nee, je wordt niet gedwongen maar uitgesloten. In overheidsdienst? Prima, maar dan wel alleen als je kunt aantonen gevaccineerd te zijn. Enzovoorts.
De tijden van het oude pokkenbriefje herleven, als het zover komt. Ik houd m'n hart vast.![]()
Al deel ik jouw bezwaren totaal niet, ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat is in het geheel niet verantwoord.
Er zijn veel mensen die niet willen inenten die toch autorijden. Terwijl voor iedereen duidelijk is dat dat véél meer gevaar meebrengt.
Ieder jaar overlijden honderden mensen in het verkeer, en dat komt niet door de fietsers en rolstoelgebruikers. Men vindt kennelijk de kans op een dodelijk ongeluk niet opwegen tegen de tijdswinst. Het is dan vreemd om dat als het gaat om de gezondheid van andere mensen anders te wegen. Als de kans op slechte gevolgen vijf procent is van die van het autorijden, dan is dat al heel veel.
Er zijn veel mensen die niet willen inenten die toch autorijden. Terwijl voor iedereen duidelijk is dat dat véél meer gevaar meebrengt.
Ieder jaar overlijden honderden mensen in het verkeer, en dat komt niet door de fietsers en rolstoelgebruikers. Men vindt kennelijk de kans op een dodelijk ongeluk niet opwegen tegen de tijdswinst. Het is dan vreemd om dat als het gaat om de gezondheid van andere mensen anders te wegen. Als de kans op slechte gevolgen vijf procent is van die van het autorijden, dan is dat al heel veel.
De reden dat de pokken inenting uit het vaccinatieprogramma gehaald is is toch echt het risico op zeer ernstige bijwerkingen. Omdat pokken bijna niet meer voorkwam was het risico van de prik groter dan het krijgen van de ziekte.Herman schreef:Daar zou je dus de ziekte zelf tegen moeten afzetten, die nog vele malen dodelijker was dan de vaccinatie. Ik zat laatst een artikel over de pokken te lezen, maar ik vind het een huiveringwekkende ziekte.huisman schreef:En de inenting tegen pokken was ronduit gevaarlijk.
Een collega van mij had door deze inenting een zwaar gehandicapte dochter. Een jaar na dat zij was ingeënt werd deze in Nederland afgeschaft. Ze was 3 toen het gebeurde en ze is 31 geworden. De vrouw van mijn collega heeft zich altijd het verwijt gemaakt dat zij haar dochtertje had laten inenten. Deze vrouw is een tragische dood gestorven.
Het meisje lag in Baarn in een inrichting en op haar afdeling waren er nog meer die door deze prik van een gezond kind een zwaar gehandicapt kind werden.
Ik vertel dit niet om af te schrikken voor de huidige vaccinatie maar wel om als je deze vaccinatie neemt dit te doen in afhankelijkheid en niet met het triomfalisme van de politiek en wetenschap.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
https://www.rivm.nl/pokken
De pokkenvaccinatie werd gestopt omdat de pokken niet meer voorkwamen door het vaccinatieprogramma. Niet vanwege het gevaar van de vaccinatie. Blijkbaar waren de pokken zo gevaarlijk dat het gevaar van de vaccinatie voor 'lief' genomen werden
De pokkenvaccinatie werd gestopt omdat de pokken niet meer voorkwamen door het vaccinatieprogramma. Niet vanwege het gevaar van de vaccinatie. Blijkbaar waren de pokken zo gevaarlijk dat het gevaar van de vaccinatie voor 'lief' genomen werden
Pokkenvaccinatie werd pas uit het programma in Nederland gehaald toen inderdaad het wereldwijd bijna uitgeroeid was (en naar ik meen in Europa helemaal, mogelijk met uitzondering van enkele landen die toen door het IJzerengordijn nauwelijks toegankelijk waren ) en het verwachte aantal geredde levens door vaccinatie klein werd.huisman schreef:De reden dat de pokken inenting uit het vaccinatieprogramma gehaald is is toch echt het risico op zeer ernstige bijwerkingen. Omdat pokken bijna niet meer voorkwam was het risico van de prik groter dan het krijgen van de ziekte.Herman schreef:Daar zou je dus de ziekte zelf tegen moeten afzetten, die nog vele malen dodelijker was dan de vaccinatie. Ik zat laatst een artikel over de pokken te lezen, maar ik vind het een huiveringwekkende ziekte.huisman schreef:En de inenting tegen pokken was ronduit gevaarlijk.
Een collega van mij had door deze inenting een zwaar gehandicapte dochter. Een jaar na dat zij was ingeënt werd deze in Nederland afgeschaft. Ze was 3 toen het gebeurde en ze is 31 geworden. De vrouw van mijn collega heeft zich altijd het verwijt gemaakt dat zij haar dochtertje had laten inenten. Deze vrouw is een tragische dood gestorven.
Het meisje lag in Baarn in een inrichting en op haar afdeling waren er nog meer die door deze prik van een gezond kind een zwaar gehandicapt kind werden.
Ik vertel dit niet om af te schrikken voor de huidige vaccinatie maar wel om als je deze vaccinatie neemt dit te doen in afhankelijkheid en niet met het triomfalisme van de politiek en wetenschap.
Covid is echt niet in die situatie en bij afhankelijkheid, zou ik ook zorg voor naasten noemen. Dat is geen triomfantalisme (Ik denk dat ook Jonathan Edwards, ondanks dat hij overleed aan de "vaccinatie", de juiste keus maakte).
Een jongen uit onze straat werd in militaire dienst ingeënt tegen de pokken. Zijn ouders hadden hun kinderen nooit laten inenten, ook de DKTP niet. Hij overleed 2 dagen later.huisman schreef:
De reden dat de pokken inenting uit het vaccinatieprogramma gehaald is is toch echt het risico op zeer ernstige bijwerkingen. Omdat pokken bijna niet meer voorkwam was het risico van de prik groter dan het krijgen van de ziekte.
Je houdt er trouwens een lelijke plek aan over. Bij sommige mensen lijkt het alsof er een echte pok heeft gezeten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Ik heb drie koepok-plekjes op mijn bovenarm. Zoals zoveel van mijn generatie, denk ik. Maar je ziet het bijna niet.
Zoals ik al zei, niemand hier zegt dat het pokkenvaccin zonder gevaar is. Dat was het duidelijk wel, en ik heb aardig wat wetenschappelijke praatjes gehoord over beslissingen die genomen moeten worden (en het doorrekenen van de gevolgen van die beslissingen) mocht pokken ooit gebruikt worden als biowapen.Mara schreef:Een jongen uit onze straat werd in militaire dienst ingeënt tegen de pokken. Zijn ouders hadden hun kinderen nooit laten inenten, ook de DKTP niet. Hij overleed 2 dagen later.huisman schreef:
De reden dat de pokken inenting uit het vaccinatieprogramma gehaald is is toch echt het risico op zeer ernstige bijwerkingen. Omdat pokken bijna niet meer voorkwam was het risico van de prik groter dan het krijgen van de ziekte.
Je houdt er trouwens een lelijke plek aan over. Bij sommige mensen lijkt het alsof er een echte pok heeft gezeten.
Mijn punt is dat deze risicos het waard kunnen zijn als anderen ook beschermd worden (of als de kans om te overlijden aan ofwel de ziekte ofwel het vaccin beduidend afneemt als je het vaccin neemt).
Ook als het je eigen kind aangaat? Omdat ik het van dichtbij heb meegemaakt en de uitwerking in dit gezin heb gezien kan ik er niet zo statistisch naar kijken.parsifal schreef:Zoals ik al zei, niemand hier zegt dat het pokkenvaccin zonder gevaar is. Dat was het duidelijk wel, en ik heb aardig wat wetenschappelijke praatjes gehoord over beslissingen die genomen moeten worden (en het doorrekenen van de gevolgen van die beslissingen) mocht pokken ooit gebruikt worden als biowapen.Mara schreef:Een jongen uit onze straat werd in militaire dienst ingeënt tegen de pokken. Zijn ouders hadden hun kinderen nooit laten inenten, ook de DKTP niet. Hij overleed 2 dagen later.huisman schreef:
Mijn punt is dat deze risicos het waard kunnen zijn als anderen ook beschermd worden (of als de kans om te overlijden aan ofwel de ziekte ofwel het vaccin beduidend afneemt als je het vaccin neemt).
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Delftenaar
De ergste variant van pokken had een mortaliteit van bijna 100%. De "normale" pokken had een mortaliteit van 30 a 50%. Ondanks dat het vaccin tot slachtoffers leidde is het dan zeker de moeite waard om in te enten. Het was een heel enge ziekte die gelukkig uitgeroeid is.
Deze ziekte was de reden waarom de Spanjaarden destijds Amerika heel makkelijk konden veroveren. Zij brachten ziektes zoals pokken met zich mee waartegen de plaatselijke bevolking geen weerstand had maar zij zelf wel. Toen hoefden ze alleen te wachten tot het grootste deel van de bevolking bezweken was aan met name de pokken.
Deze ziekte was de reden waarom de Spanjaarden destijds Amerika heel makkelijk konden veroveren. Zij brachten ziektes zoals pokken met zich mee waartegen de plaatselijke bevolking geen weerstand had maar zij zelf wel. Toen hoefden ze alleen te wachten tot het grootste deel van de bevolking bezweken was aan met name de pokken.
Alles is statistiek. 'Aantal verkeersdoden in 2019 gedaald naar 661'. Mooi, denk je dan, weer minder dan vorig jaar. Als je kind in die 661 begrepen is, is het toch anders.huisman schreef: Ook als het je eigen kind aangaat? Omdat ik het van dichtbij heb meegemaakt en de uitwerking in dit gezin heb gezien kan ik er niet zo statistisch naar kijken.
Maar dat is toch geen reden om niet aan het verkeer deel te nemen?
Dat is altijd het geval. Als je eigen kind overlijdt aan de pokken (of je broer aan Covid) wat door een vaccin voorkomen had kunnen worden, dan heb je weer een andere visie.huisman schreef:Ook als het je eigen kind aangaat? Omdat ik het van dichtbij heb meegemaakt en de uitwerking in dit gezin heb gezien kan ik er niet zo statistisch naar kijken.parsifal schreef:Zoals ik al zei, niemand hier zegt dat het pokkenvaccin zonder gevaar is. Dat was het duidelijk wel, en ik heb aardig wat wetenschappelijke praatjes gehoord over beslissingen die genomen moeten worden (en het doorrekenen van de gevolgen van die beslissingen) mocht pokken ooit gebruikt worden als biowapen.Mara schreef:Een jongen uit onze straat werd in militaire dienst ingeënt tegen de pokken. Zijn ouders hadden hun kinderen nooit laten inenten, ook de DKTP niet. Hij overleed 2 dagen later.huisman schreef:
Een groot deel van de filosofie achter het leger of de politie is op een zelfde principe gebaseerd. Militairen en sommige politieagenten brengen zichzelf in gevaar, maar door dat te doen helpen en beschermen ze anderen.
Ik denk dat het gevoel hierover anders zal zijn.parsifal schreef: Dat is altijd het geval. Als je eigen kind overlijdt aan de pokken (of je broer aan Covid) wat door een vaccin voorkomen had kunnen worden, dan heb je weer een andere visie.
Als een overlijden door een menselijk ingrijpen plaatsvindt (operatie, gevolgen van inenting, behandeling) zal dit anders beleefd worden dan wanneer iemand overlijdt aan een ziekte.
De ouders van de overleden soldaat - die ik eerder genoemd heb - hebben de legerleiding aangeklaagd.
Ik kan me niet herinneren of de schuldvraag is aanvaard. Het was in de jaren '60. Werd er in zo'n geval dan een obductie gedaan toen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ze brengen idd zichzelf in gevaar maar niet hun kinderen.Dat lijkt mij nogal een wezenlijk verschil. Bij pokken ging het immers om je kinderen te laten inenten .parsifal schreef:
Dat is altijd het geval. Als je eigen kind overlijdt aan de pokken (of je broer aan Covid) wat door een vaccin voorkomen had kunnen worden, dan heb je weer een andere visie.
Een groot deel van de filosofie achter het leger of de politie is op een zelfde principe gebaseerd. Militairen en sommige politieagenten brengen zichzelf in gevaar, maar door dat te doen helpen en beschermen ze anderen.