Wat doen we vandaag?

helma

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

We weten het allemaal best, maar de praktijk is niet altijd makkelijk. En dan mag je daar ook best je verdriet over uiten toch?
Ze kan het prima uitleggen. Maar het dan alsnog moeilijk vinden. Zoals wij allemaal.
windorgel

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door windorgel »

helma schreef:We weten het allemaal best, maar de praktijk is niet altijd makkelijk. En dan mag je daar ook best je verdriet over uiten toch?
Ze kan het prima uitleggen. Maar het dan alsnog moeilijk vinden. Zoals wij allemaal.
Zeker! Lijkt me goed dat het geuit wordt. Zeker voor een kindje van 3 jaar...
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

helma schreef:We weten het allemaal best, maar de praktijk is niet altijd makkelijk. En dan mag je daar ook best je verdriet over uiten toch?
Zeker. Ik denk dat het juist goed is dat een kind ook de emotie bij ouders en grootouders ziet. Niks mis mee.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Zeker. Ik denk dat het juist goed is dat een kind ook de emotie bij ouders en grootouders ziet. Niks mis mee.
Emoties omdat je geen fysiek contact kan hebben?
helma

Bericht door helma »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Ja, vind je dat vreemd?
Zaterdagavond gingen we als familie zingen. Bij Tharah in Barneveld. Daar wonen twee neefs die geen bezoek mogen ontvangen. Ze stonden op het balkon te luisteren. Dat was het enige contact wat mogelijk was. Voor hen en mijn zus en zwager heel moeilijk. Geen fysiek contact.
Daarna gingen we bij mijn ouders op de stoep zingen. Daar hebben we ook alleen maar digitaal contact mee, of een praatje met een schutting er tussen en anderhalve meter. Mijn moeder was erg emotioneel. En wij ook. Geen fysiek contact mogelijk.
Gister kon ik mijn kleindochter maar ook mijn kleinzoontje van een paar maanden niet vasthouden.

Waarom zou je dan geen emoties hebben of tonen?
helma

Bericht door helma »

Als familie doen we om de beurt iedere dag iets leuks voor mijn ouders. We hebben een lijst zodat je weet wanneer je aan de beurt bent. Het varieert van een maaltijd tot een kaartje en alles wat daar tussen in kan zitten. Erg leuk om te doen.
Vandaag is het mijn beurt, ik heb advocaat gemaakt vanmorgen.
Straks even een blik over de schutting werpen. Ze zullen wel buiten zitten. Afbeelding
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

helma schreef:]Ja, vind je dat vreemd?
Ja, maar ik ben dan ook niet zo aanrakerig.
Zaterdagavond gingen we als familie zingen. Bij Tharah in Barneveld. Daar wonen twee neefs die geen bezoek mogen ontvangen. Ze stonden op het balkon te luisteren. Dat was het enige contact wat mogelijk was. Voor hen en mijn zus en zwager heel moeilijk. Geen fysiek contact.
Daarna gingen we bij mijn ouders op de stoep zingen. Daar hebben we ook alleen maar digitaal contact mee, of een praatje met een schutting er tussen en anderhalve meter. Mijn moeder was erg emotioneel. En wij ook. Geen fysiek contact mogelijk.
Gister kon ik mijn kleindochter maar ook mijn kleinzoontje van een paar maanden niet vasthouden.

Ik zeg niet dat je niet emotioneel mag zijn, het verbaast me enkel dat mensen van een paar weken zonder fysiek contact al van de leg raken.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Klopt. Nou, ik zie bij mijn ouders bv dat hun wereldje echt heel klein is geworden. Dat was het stiekem al, maar wordt nu helemaal duidelijk. Als je dan verzot bent op je kleinkinderen en ze graag knuffelt, dan mis je dat. Waarschijnlijk in combinatie met alle andere emoties die momenteel bij hen spelen.
Ik ben ook een 'knuffelbeer' en ben blij dat ik gewoon bij mijn vrouw en kinderen ben.
helma

Bericht door helma »

Bij mijn ouders komt het vooral omdat ze 80 + zijn. We weten niet of ze deze periode goed doorkomen. Van een oude schoolvriendin stierven haar beide ouders deze maand in 2 dagen tijd. Dat kan ons ook gebeuren. Dat doet je beseffen hoe kostbaar het is dat ze er nog zijn. En hoe kwetsbaar ze zijn.

Misschien geldt dit voor vrouwen ook wat meer dan voor mannen?

Hier een plaatje van zaterdag.. Afbeelding
helma

Bericht door helma »

Hier bij Tharah. Als 4 zussen en zwagers en wat neven en nichten. Afbeelding
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Ja, vind je dat vreemd?

Best heftig en verdrietig allemaal. Wij passen trouwens nog gewoon op onze kleinkinderen (inclusief knuffelen). Mag dat dan niet meer?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Best heftig en verdrietig allemaal. Wij passen trouwens nog gewoon op onze kleinkinderen (inclusief knuffelen). Mag dat dan niet meer?
Goeie vraag. Mijn ouders doen het niet. Ik vermoed dat jullie qua leeftijd een stuk jonger zijn dan zij (70 en 72). Ze komen overigens ook vrijwel niet buiten. Waarmee ik het dan niet eens ben, omdat dit m.i. niet gezond is voor ze.
huisman

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef:
huisman schreef:
Goeie vraag. Mijn ouders doen het niet. Ik vermoed dat jullie qua leeftijd een stuk jonger zijn dan zij (70 en 72). Ze komen overigens ook vrijwel niet buiten. Waarmee ik het dan niet eens ben, omdat dit m.i. niet gezond is voor ze.
Wij zijn idd een stuk jonger. Vijftigers. Maar er is toch geen maatregel die verbied om op je kleinkinderen te passen?
Beide moeders werken in de zorg trouwens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Wij zijn idd een stuk jonger. Vijftigers. Maar er is toch geen maatregel die verbied om op je kleinkinderen te passen?
Beide moeders werken in de zorg trouwens.
De kans is groot dat beide moeders vroeger of later besmet raken. En dat via hun kinderen aan jullie doorgeven
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

refo schreef:Tja, tijd voor een opvoedmomentje.

Het draakje Hiv heeft een zusje gekregen dat Corona heet.
Alleen met Hiv mag je nog wel een kusje geven. En voor een 3 jarige is het wat moeilijker te snappen allemaal.
Plaats reactie