COVID-19

Laag

Re: COVID-19

Bericht door Laag »

samanthi schreef:
Laag schreef:Somber, dat is wat er overblijft na de toespraak van onze Minister President.

- financieel, niet de beste optie misschien, maar hoeveel bedrijven en zpp-ers zullen kopje onder gaan, de schuldenlast die de generaties na ons zullen moeten terugbetalen.
- de nood in de ziekenhuizen, waar jaren op bezuinigd is, afgeschaald, en nu leggen we een land stil om de ziekenhuizen te ontlasten. Dit is iets wat ik moeilijk kan verdragen, als ik morgen mijn huis doormidden zaag, omdat ik het merendeel niet beloop, of nooit kom, dan weet ik dat ik ooit in de problemen kom, ziekenhuiszorg is nooit te regelen op efficiëntie, dat blijkt nu wel.
- de verdeeldheid in het land, onrust, korte londjes. Ik las vanavond een link naar een opiniestuk in de Telegraaf, met als kop: Bedankt coronahufters voor de lock down. Intriest als we zo met elkaar omgaan. Wie is een coronahufter? 70% van de Nederlanders geeft aan dat een totale lock down nodig is. En toch lopen op Black Friday de winkels vol, en vanmiddag ook. Zijn dat de coronahufters? Zeg dat de 30% die geen totale lock down willen, als daar 10% van, een coronahufter is, zorgen zij voor deze snel stijgende positieve uitslagen?
- maar, er gloort hoop, het vaccin! Dat is onze enige uitweg.
- ik denk dat zondag 50 de meest wijze les in deze coronacrisis is:

VRAAG 125
Welke is de vierde bede?

ANTWOORD:
'Geef ons heden ons dagelijks brood'.
Dat is: Wil ons met alle nooddruft des lichaams verzorgen,
opdat wij daardoor erkennen, dat Gij de enige Oorsprong alles goeds zijt,
en dat noch onze zorg en arbeid, noch Uw gaven, zonder Uw zegen ons gedijen,
en dat wij derhalve ons vertrouwen
van alle schepselen aftrekken en op U alleen stellen.
Dat ontken je niet als je je verantwoordelijkheid neemt, je gaat ook werken of zorgen voor je kinderen.
Dat snap ik, maar, ik schreef het meer aan mijzelf. En daar ben ik misschien ook wel zelf de oorzaak van, al dat coronageharrewar, de een zegt dit, de ander dat, je wordt er moe van. En daarom is zondag 50 misschien de beste optie.
samanthi

Bericht door samanthi »

Laag schreef:
samanthi schreef:
Laag schreef:Somber, dat is wat er overblijft na de toespraak van onze Minister President.

- financieel, niet de beste optie misschien, maar hoeveel bedrijven en zpp-ers zullen kopje onder gaan, de schuldenlast die de generaties na ons zullen moeten terugbetalen.
- de nood in de ziekenhuizen, waar jaren op bezuinigd is, afgeschaald, en nu leggen we een land stil om de ziekenhuizen te ontlasten. Dit is iets wat ik moeilijk kan verdragen, als ik morgen mijn huis doormidden zaag, omdat ik het merendeel niet beloop, of nooit kom, dan weet ik dat ik ooit in de problemen kom, ziekenhuiszorg is nooit te regelen op efficiëntie, dat blijkt nu wel.
- de verdeeldheid in het land, onrust, korte londjes. Ik las vanavond een link naar een opiniestuk in de Telegraaf, met als kop: Bedankt coronahufters voor de lock down. Intriest als we zo met elkaar omgaan. Wie is een coronahufter? 70% van de Nederlanders geeft aan dat een totale lock down nodig is. En toch lopen op Black Friday de winkels vol, en vanmiddag ook. Zijn dat de coronahufters? Zeg dat de 30% die geen totale lock down willen, als daar 10% van, een coronahufter is, zorgen zij voor deze snel stijgende positieve uitslagen?
- maar, er gloort hoop, het vaccin! Dat is onze enige uitweg.
- ik denk dat zondag 50 de meest wijze les in deze coronacrisis is:

VRAAG 125
Welke is de vierde bede?

ANTWOORD:
'Geef ons heden ons dagelijks brood'.
Dat is: Wil ons met alle nooddruft des lichaams verzorgen,
opdat wij daardoor erkennen, dat Gij de enige Oorsprong alles goeds zijt,
en dat noch onze zorg en arbeid, noch Uw gaven, zonder Uw zegen ons gedijen,
en dat wij derhalve ons vertrouwen
van alle schepselen aftrekken en op U alleen stellen.
Dat ontken je niet als je je verantwoordelijkheid neemt, je gaat ook werken of zorgen voor je kinderen.
Dat snap ik, maar, ik schreef het meer aan mijzelf. En daar ben ik misschien ook wel zelf de oorzaak van, al dat coronageharrewar, de een zegt dit, de ander dat, je wordt er moe van. En daarom is zondag 50 misschien de beste optie.
Ik begrijp je volkomen, ik ben het geharrewar erover ook een btje moe.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Klein tondeuseleed en dat terwijl er allerlei ondernemers naar de knoppen gaan. +1:((
Wat is je punt?
Chrisje72

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

Zeeuw schreef:
Herman schreef:Klein tondeuseleed en dat terwijl er allerlei ondernemers naar de knoppen gaan. +1:((
Wat is je punt?
Dat kan ik wel invullen. Als dit het ergste leed is wat je uit deze nieuwe lockdown haalt dan valt het allemaal erg mee, terwijl er mensen zijn die hun bedrijf moeten sluiten van de ene op de andere dag. Ook mijn man komt waarschijnlijk thuis te zitten omdat zijn werk in de tussenhandel nu niet meer nodig is.
Zeeuw

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Chrisje72 schreef:
Zeeuw schreef:
Wat is je punt?
Dat kan ik wel invullen. Als dit het ergste leed is wat je uit deze nieuwe lockdown haalt dan valt het allemaal erg mee, terwijl er mensen zijn die hun bedrijf moeten sluiten van de ene op de andere dag. Ook mijn man komt waarschijnlijk thuis te zitten omdat zijn werk in de tussenhandel nu niet meer nodig is.
Ik vroeg het aan Herman. Deze invulling kan ik wel verzinnen, maar vind ik zo suf, dat ik denk dat hij een betere redenering heeft dan dit.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb gisteren in de Lockdown-emotie denk ik wat primair gereageerd.

Ik denk dat men er nu inderdaad niet omheen kan om een lockdown af te kondigen, al verwijt ik de regering wel de soepelheid van de afgelopen tijd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:
Herman schreef:Klein tondeuseleed en dat terwijl er allerlei ondernemers naar de knoppen gaan.
Wat is je punt?
Ik verwacht hier wel wat meer fundamentele manier van nadenken nu we in een lockdown gaan.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:Ik heb gisteren in de Lockdown-emotie denk ik wat primair gereageerd.

Ik denk dat men er nu inderdaad niet omheen kan om een lockdown af te kondigen, al verwijt ik de regering wel de soepelheid van de afgelopen tijd.
Dat eerste overkomst de besten broeder :-)

Ik ben het met je laatste zin eens. Al heb ik zelf moeite met het dichtgooien van alle sportvoorzieningen. Het wordt straks:
1) Thuisonderwijs geven;
2) Kinderen laten bewegen;
3) Thuiswerken;
4) Zelf in beweging blijven.

Terwijl dit gezondheidstechnisch m.i. van groot belang is en het overgrote deel zich erg goed aan de maatregelen hield afgelopen maanden.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:
Herman schreef:Klein tondeuseleed en dat terwijl er allerlei ondernemers naar de knoppen gaan.
Wat is je punt?
Ik verwacht hier wel wat meer fundamentele manier van nadenken nu we in een lockdown gaan.
Ik vind het fijn dat we ook wat meer ludieke zaken met elkaar kunnen delen. En daarmee om/met elkaar kunnen lachen. Ik ben hele dagen bezig met ondernemers en hun leed, dus vind het best goed hier dan wat mindere serieuze zaken aan te treffen.

Ik zie overigens geen specifieke samenhang tussen fundamenteel nadenken en een lockdown.
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik heb gisteren in de Lockdown-emotie denk ik wat primair gereageerd.

Ik ben het met je laatste zin eens. Al heb ik zelf moeite met het dichtgooien van alle sportvoorzieningen. Het wordt straks:
1) Thuisonderwijs geven;
3) Thuiswerken;

Terwijl dit gezondheidstechnisch m.i. van groot belang is en het overgrote deel zich erg goed aan de maatregelen hield afgelopen maanden.
Kinderen tot 18 jaar mogen nog gewoon in teamverband sporten. Bij ons gaan de hockeytrainingen door.

Bij ons komt er nog 2 punten bij
- verbouwen
- verhuizen
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:

1) Thuisonderwijs geven;
3) Thuiswerken;

Kinderen tot 18 jaar mogen nog gewoon in teamverband sporten. Bij ons gaan de hockeytrainingen door.

Bij ons komt er nog 2 punten bij
- verbouwen
- verhuizen
Die van ons korfballen. En alle binnenlocaties zijn dichtgegooid. Veld is in reconstructie.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:Ik vind het fijn dat we ook wat meer ludieke zaken met elkaar kunnen delen. En daarmee om/met elkaar kunnen lachen. Ik ben hele dagen bezig met ondernemers en hun leed, dus vind het best goed hier dan wat mindere serieuze zaken aan te treffen.

Ik zie overigens geen specifieke samenhang tussen fundamenteel nadenken en een lockdown.
Er is tijd en gelegenheid voor ludieke babbelpraatjes en volgens mij was dat gisterenavond niet het geval, in ieder geval niet in een topic waar grofweg de helft toch zeker even half knock-out was van de boodschap van Rutte.

Afijn. Vandaag is mijn hoofdpijn en bijgaande korzeligheid wat weggetrokken. Niettemin denk ik dat de gevolgen ingrijpend zijn. Tevens ben ik nog steeds van mening dat de overheid te ver gaat in het dichtgooien van de economie. Het recht po publieke gezondheid en het recht om een zelfstandig bestaan op te bouwen worden momenteel te eenzijdig afgewogen ten nadele van alle ondernemers en hun werknemers die thuis moeten zitten.
Dodo

Bericht door Dodo »

Krijg je dan helemaal niet mee dat het zorgpersoneel radeloos is? Niet weet hoelang ze dit nog kunnen doen?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Dat is geen argument die de overheid gebruikt voor de huidige maatregelen, die anticiperen namelijk op een stijging van de druk op de zorg, dat betekent dat er nu minder druk is dan dat zij verwachten dat er over twee weken.

Overigens zijn de zorgmedewerkers in mijn omgeving gewoon aan de slag zoals anders.
helma

Bericht door helma »

Er is nog best een en ander open..
Kruidvat, Etos en Trekpleister zijn 'drogist'

Bij de geopende Leonidas stonden 2 Boa's te discussiëren of chocolade wel tot de levensmiddelenbranche behoort.
Ook verschillende broodjeszaken zijn open voor take away, zag ik.

De Hema had best open kunnen blijven.... :huhu
Plaats reactie