JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

pierre27

Re: JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

Bericht door pierre27 »

Gian schreef:Sommige mensen voelen zich geroepen om als profeten hun stem te laten horen om een forum wat dreigt te ontsporen.
Welke profeet dient nu tot je voorbeeld? :fi
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ander

Bericht door Ander »

pierre27 schreef:Wat hebben Gods kinderen voordat internet er kwam en zij niet al deze postings konden lezen toch een onnodig donker leven geleid.
Zelfs David kan niet anders als jalours worden op velen onder ons..of ik lees de Bijbel anders als anderen.

Maar het intervieuw is iets waarvan ik zeg:een interressant intervieuw is met juiste elementen erin.
Klopt hoor, er zaten ook juiste elementen in, zeker. De afschuw voor het materialisme als sta-in-de-weg voor het geestelijk leven bijvoorbeeld. Helemaal mee eens.
Wat bedoel je met je eerste twee zinnen? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Lapressa schreef:De aanvallan op HeartCry kan je ook zien als dat daar juist het goede wordt verkondigd.
hoe vaak lees je niet dat als mensen door God gezonden werden, dat ze tegen werden gewerkt en dan vooral door de geestelijken? Jezus zelf werd door de Joden het meest gehaad en zelfs gedood. Puur omdat het volgens hun denkbeelden niet goed kon wezen. Ze stonden niet open voor Jezus.
Lapressa, ik heb het al eerder gezegd, zulke opmerkingen zijn een beetje goedkoop. Ik kan net zo goed zeggen: de aanvallen op de gereformeerde leer kan je ook zien als dat daar juist het goede wordt verkondigd. Tja, wie heeft er gelijk.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:De Zoon des Mensen zou aan Johannes de opdracht gegeven kunnen hebben: en Schrijf aan de Gereformeerde Gezindte van Nederland. Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet! Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen. Want gij zegt: Ik ben arm , en verdrukt geworden, maar we hebben geens dings gebrek; en u voelt u tevreden, en rijk, en ziend, en gekleed. Ik raad u dat gij van Mij koopt goud, beproefd komende uit het vuur, opdat gij werkelijk rijk moogt worden; en witte klederen, opdat gij waarlijk moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt. Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.
Dit ben ik nu eens helemaal met je eens! Overigens niet met wat je ervoor en er na schreef maar dat moge gevoegelijk bekend zijn. Want de oplossing van het probleem zie ik niet bij onheilig activisme.

Wel je zelf bekeren en afkeren van je oude weg, jezelf voor God in het stof verootmoedigen. Maar verwacht nooit vruchten op dat eigen werk maar verwacht vruchten van geloof en bekering van God. Zo Hij vertoeft verbeid Hem want Hij zal gewisselijk komen en niet achterblijven!
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Ander schreef:
Lapressa schreef:De aanvallan op HeartCry kan je ook zien als dat daar juist het goede wordt verkondigd.
hoe vaak lees je niet dat als mensen door God gezonden werden, dat ze tegen werden gewerkt en dan vooral door de geestelijken? Jezus zelf werd door de Joden het meest gehaad en zelfs gedood. Puur omdat het volgens hun denkbeelden niet goed kon wezen. Ze stonden niet open voor Jezus.
Lapressa, ik heb het al eerder gezegd, zulke opmerkingen zijn een beetje goedkoop. Ik kan net zo goed zeggen: de aanvallen op de gereformeerde leer kan je ook zien als dat daar juist het goede wordt verkondigd. Tja, wie heeft er gelijk.
Klopt, dat is net zo goedkoop als roepen: wij hebben de zuivere leer.
Laatst gewijzigd door Lapressa op 13 sep 2008, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:Ik vind het wel een mooi interview, al is het een beetje reactionair. En helaas worden de kerken (voorgangers) toch weer verwijten gemaakt.

Dit snapte ik niet, in het licht van de Bijbel:
A. Baan schreef:Stel dat mijn zoon Ruben vandaag zegt: "Papa en mama, ik heb besloten om jullie vanaf nu elke dag te gehoorzamen." Dan zeg ik toch ook niet tegen mijn vrouw: "Nou, dan zullen wij zijn leven eens flink zuur gaan maken!" Wanneer wij ons volkomen aan God overgeven, geeft Hij ons wat we echt nodig hebben: innerlijke kracht, vreugde en vrede die alle ver­stand te boven gaat.'
Het is toch niet zo dat God alles geeft wat wij vragen? En dat we dan alleen maar vreugde en vrede hebben?

Dit zegt Paulus:
5 En gij hebt vergeten de vermaning, die tot u als tot zonen spreekt: Mijn zoon, acht niet klein de kastijding des Heeren, en bezwijkt niet, als gij van Hem bestraft wordt;
6 Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, die Hij aanneemt.
7 Indien gij de kastijding verdraagt, zo gedraagt Zich God jegens u als zonen; (want wat zoon is er, dien de vader niet kastijdt?)
8 Maar indien gij zonder kastijding zijt, welke allen deelachtig zijn geworden, zo zijt gij dan bastaarden, en niet zonen.
Ik denk dat het hier om iets anders gaat.
We zullen moeten toegeven dat wij als NT gemeente 'onder de maat' leven. Wij hebben te weinig van de Geest. En dat betekent niet dat er dan geen ziekte e.d. meer zal zijn (ook Paulus werd geconfronteerd met ziekte bij zijn medewerkers). Maar als de Geest krachtig werkt, komt er meer leven in de gemeente en zullen er ook meer en krachtdadiger bekeringen zijn.

Ik denk wel dat het gevaar bestaat dat het werk van de Geest nagemaakt wordt. Dat er bij velen een soort bekering ingang vindt, die echter niet Bijbels is, en dat dit als een soort opwekking beschouwd wordt. En dat er een soort opgeklopt geloofsleven is, wat dan het werk van de Heilige Geest in de heiligmaking genoemd wordt.
Ik zeg: het gevaar bestaat. Ik zeg niet dát dit het geval is bij HeartCry en JijDaar. We moeten heel voorzichtig zijn met onze beoordelingen. Want als het écht werk van de Heilige Geest is, is het levensgevaarlijk daar kwaad van te spreken...
Ander

Bericht door Ander »

Lapressa schreef: Klopt, dat is net zo goedkoop als roepen: wij hebben de zuivere leer.
Exact.
Ander

Bericht door Ander »

Afgewezen schreef: Ik zeg: het gevaar bestaat. Ik zeg niet dát dit het geval is bij HeartCry en JijDaar. We moeten heel voorzichtig zijn met onze beoordelingen. Want als het écht werk van de Heilige Geest is, is het levensgevaarlijk daar kwaad van te spreken...
Dat klopt, las ik net nog in mijn bijbel, Matth. 12: 22-32. Ik vind dat best moeilijk. Ik ben het van harte oneens met verschillende visies die gerelateerd zijn aan HeartCry en JijDaar. Dat maakt dat ik erg kritisch ben. En ik mis in het stukje van A. Baan de ootmoed, het verwachten van de Heere toch wel. De mens wordt aan het werk gezet, dat bedoel ik met horizontaal. Ik lees en merk soms te weinig van de totale verdorvenheid van de mens. Je hoort mij echter niet zeggen dat wanneer je HC een warm hart toedraagt geen kind van God kan zijn. Dat oordeel komt me niet toe.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Ik denk dat je ook realistisch naar zulke interviews moet kijken. Er staat namelijk niet alles in en daardoor kan je je eigen draai er aan geven. Misschien dat je dan beter een gesprek met dhr. Baan aan kan gaan voor je zegt dat hij ootmoed overslaat.

Ik heb zelf 2 lezingen van hem gehoord en daarin sloeg hij dat zeer zeker niet over en kwam het wel degelijk aanbod.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Mariaa

Bericht door Mariaa »

Afgewezen schreef: Ik denk wel dat het gevaar bestaat dat het werk van de Geest nagemaakt wordt. Dat er bij velen een soort bekering ingang vindt, die echter niet Bijbels is, en dat dit als een soort opwekking beschouwd wordt. En dat er een soort opgeklopt geloofsleven is, wat dan het werk van de Heilige Geest in de heiligmaking genoemd wordt.
Ik zeg: het gevaar bestaat. Ik zeg niet dát dit het geval is bij HeartCry en JijDaar. We moeten heel voorzichtig zijn met onze beoordelingen. Want als het écht werk van de Heilige Geest is, is het levensgevaarlijk daar kwaad van te spreken...
Maar wanneer geven we de Heere de eer als het wél Zijn werk is? Als je telkens op het gevaar let van namaak (wat wij niet altijd kunnen zien) dan krijgt de Heere nooit de eer toch?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mariaa schreef:
Afgewezen schreef: Ik denk wel dat het gevaar bestaat dat het werk van de Geest nagemaakt wordt. Dat er bij velen een soort bekering ingang vindt, die echter niet Bijbels is, en dat dit als een soort opwekking beschouwd wordt. En dat er een soort opgeklopt geloofsleven is, wat dan het werk van de Heilige Geest in de heiligmaking genoemd wordt.
Maar wanneer geven we de Heere de eer als het wél Zijn werk is? Als je telkens op het gevaar let van namaak (wat wij niet altijd kunnen zien) dan krijgt de Heere nooit de eer toch?
Gezien de voetangels en klemmen die er liggen, kunnen we beter wat voorzichtig zijn. Dat is helaas de feitelijke situatie waar we mee te maken hebben.
Persoonlijk heb ik er niet genoeg zicht op, om tot een conclusie te kunnen komen. En dat zal voor velen gelden. Dan kun je ook nog niet spreken over het geven van eer aan de Heere.
Mariaa

Bericht door Mariaa »

Afgewezen schreef:
Mariaa schreef:
Gezien de voetangels en klemmen die er liggen, kunnen we beter wat voorzichtig zijn. Dat is helaas de feitelijke situatie waar we mee te maken hebben.
Persoonlijk heb ik er niet genoeg zicht op, om tot een conclusie te kunnen komen. En dat zal voor velen gelden. Dan kun je ook nog niet spreken over het geven van eer aan de Heere.
Maar toch staat er nergens dat dát wat zich uitgeeft voor het werk van de Heilige Geest in twijfel getrokken moet worden. (Er wordt wel een oproep gedaan om ieder voor zich wakend te zijn, zeker aan het eind der tijden.)
Maar weerstaan we niet het werk van de Heilige Geest als we alles verdacht maken?
Lapressa

Bericht door Lapressa »

aan de vruchten herkennen we toch of iets van God (en dus ook van de Heilige Geest) is of niet?

Ik geloof niet dat de satan door stichtingen , waar hij het voor het zeggen heeft, vele mensen bekeerd tot God.
Ander

Bericht door Ander »

Lapressa schreef:aan de vruchten herkennen we toch of iets van God (en dus ook van de Heilige Geest) is of niet?

Ik geloof niet dat de satan door stichtingen , waar hij het voor het zeggen heeft, vele mensen bekeerd tot God.
Inderdaad, daar geloof ik ook niks van.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Kom ik weer terug op het punt, dat ik van het begin af over Heartcry gezegd heb.

En dat is wel, dat de basis verkeerd is. Het is een parakerk organisatie, die langs de geinstutieerde kerk opwerkt. Terwijl God juist de geinstutieerde kerk gegeven heeft voor dit werk. En van alle leden eist, dat zij hun tijd, talenten en energie in hun gemeente steken, tot opbouw van de Kerk.

Dus, als Dhr. Baan (vooral kandidaat zijnde), op de rechte manier wil werken, dan zou hij dat via zijn eigen gemeente doen. En, kandidaat zijnde, de ordinatie als predikant zoeken...

Wat op Heartrcy geleerd wordt, is wat dit betreft slechts op de tweede plaats. Zijn er vele 'gereformeerde' kerken die verder van de 3FvE staan.

Daarom heb ik ook veel minder kritiek op de organisatie van Rev. Washer, Heartcry USA. Omdat die onder toezicht van zijn (Southern Baptist) kerkeraad staat.

Waarom zoekt Dhr. Baan de ordinatie niet, dan kan hij onder het toezicht van eigen kerkeraad zijn Heartcry werk blijven doen.... En voor velen de hoofdproblemen met Heartcry uit de weg ruimen....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Misschien heeft hij het wel geprobeer maar willen kerken niet?

Het oordeelt allemaal zo makkelijk, maar wij weten half niet wat er werkelijk allemaal gedaan wordt aangaan de avonden en de kerk in gesprek te krijgen met elkaar en eventueel samen op te trekken.

Door dit stuk in het interview:
'God kan confe­renties rijk zegenen, maar Zijn eeuwige voornemen is de Gemeente en dus niet allerlei conferenties en bij­eenkomsten rondom opwekking en genezing. Het ge­vaar is groot dat jongeren en ouderen van conferentie naar conferentie leven. Dat is ongezond en onbijbels.'

krijg ik eerder het idee dat dhr. Baan de gemeente hoger heeft staan dan de conferenties die hij zelf organiseert.
Gesloten