KDD schreef:TSD schreef:Ambtenaar schreef:Klavart schreef:
Wat vind je precies verontrustend?
Wat GGotK verontrustend vindt, weet ik niet. Wat ik verontrustend vind is dat een gemeenteraadslid, van de SGP nog wel, zich met dergelijke praktijken inlaat. Puur vandalisme.
Vandalisme is het moedwillig beschadigen of vernietigen van goederen die eigendom zijn
van iemand anders.
Dus geen vandalisme, wat je er verder dan ook van mag vinden.
Ik vind het vandalisme, ook al is het van je eigen. Je mag niet zomaar de natuur beschadigen omdat je een dwarse bui hebt.
Ik vind het ook een rare actie, en zinloos, het hadden er ook geen 100 hoeven te zijn, als je al een statement had willen maken hierdoor. Als elke boer 1 van zijn wilgen had doormidden gezaagd met een bord ervoor en desgevraagd had aangegeven er dit najaar weer een jonge wilg voor terug te zetten, had je een mooie actie gehad, lijkt me.
Echter, het lijkt wel te gaan om een legale actie (naar eigen zeggen, van het raadslid) en om bomen die het eigendom zijn van deze boeren zelf. Dus is het geen vandalisme, eenvoudig zat. Dat ambtenaar wel tot die conclusie wil komen heeft niet zoveel met waarheidsvinding te maken, maar riekt vooral naar gekleurd willen kijken hiernaar. Het zijn immers boeren, die stikstofvervuilers die aangepakt moeten worden.