De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Ararat

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ararat »

JvW schreef:
Ararat schreef:
refo schreef:
Ararat schreef:
Vandaag vroeg iemand me heel serieus of ik het ook al gehoord had "dat er een dooie gevallen is". Met alle respect, maar aan dit stukje Zeeuws kan ik maar niet wennen. :hum
Wij zeggen dan: er is een dode gevallen. Vind je dat wel goed?
Ja. Dat heeft mijn goedkeuring wel :huhu
Dan moet je gewoon wennen aan het zeeuws….
Er zit niets anders op :D

Overigens ben ik van mening dat een Zeeuws Meisje alle ontberingen in deze provincie doet vergeten :huhu
Klavart

Bericht door Klavart »

Wat vind je precies verontrustend?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Klavart schreef: Wat vind je precies verontrustend?
Wat GGotK verontrustend vindt, weet ik niet. Wat ik verontrustend vind is dat een gemeenteraadslid, van de SGP nog wel, zich met dergelijke praktijken inlaat. Puur vandalisme.
TSD

Bericht door TSD »

Ambtenaar schreef:
Wat GGotK verontrustend vindt, weet ik niet. Wat ik verontrustend vind is dat een gemeenteraadslid, van de SGP nog wel, zich met dergelijke praktijken inlaat. Puur vandalisme.
Vandalisme is het moedwillig beschadigen of vernietigen van goederen die eigendom zijn van iemand anders.

Dus geen vandalisme, wat je er verder dan ook van mag vinden.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

TSD schreef: Dus geen vandalisme, wat je er verder dan ook van mag vinden.
Men beweert dat de bomen van hen zijn. De foto in het RD, en ook foto's in andere kranten, laat duidelijk zien dat de bomen in de berm staan. De berm is een integraal onderdeel van de weg, de bomen zijn dus van de wegbeheerder.

Een tweede is dat er voor het kappen een kapvergunning noodzakelijk zou kunnen zijn.

Het wordt tijd dat de overheid meer handhavend gaat optreden en dat overtredingen zwaar worden bestraft. Die boeren denken dat ze alles maar mogen.
DDD

Bericht door DDD »

De vraag is of de foto geen archieffoto is.

Maar sommige boeren leven in een andere werkelijkheid. Ze nemen enorme risico's. Op het platteland is het niet ongewoon dat er kinderen overlijden onder een landbouwvoertuig, maar zodra dat in Den Haag gebeurt is het land te klein en kunnen ze wel inpakken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

DDD schreef: Op het platteland is het niet ongewoon dat er kinderen overlijden onder een landbouwvoertuig,
Onzin.
Ruim veertig jaar geleden is het in mijn familie gebeurd, en er wordt nog steeds over gepraat in de omgeving. 'Oh, dat is de moeder van dat meisje dat toen om het leven is gekomen.'
KDD

Bericht door KDD »

TSD schreef:
Ambtenaar schreef:
Vandalisme is het moedwillig beschadigen of vernietigen van goederen die eigendom zijn van iemand anders.

Ik vind het vandalisme, ook al is het van je eigen. Je mag niet zomaar de natuur beschadigen omdat je een dwarse bui hebt.
DDD

Bericht door DDD »

Zita schreef:
DDD schreef: Op het platteland is het niet ongewoon dat er kinderen overlijden onder een landbouwvoertuig,
Onzin.
Ruim veertig jaar geleden is het in mijn familie gebeurd, en er wordt nog steeds over gepraat in de omgeving. 'Oh, dat is de moeder van dat meisje dat toen om het leven is gekomen.'
Op welk punt ben je het nu niet met mij eens?
Henk J

Bericht door Henk J »

'Niet ongewoon' klinkt een beetje alsof het normaal en acceptabel is, maar het overlijden van iemand op het boerenerf is diep ingrijpend natuurlijk.
In zijn algemeenheid, ik begrijp de woede en wanhoop die boeren tot deze acties brengt maar het is niet goed te praten. Daarom doe ik niet mee.
refo

Bericht door refo »

Zita schreef:
Onzin.
Normaal wordt het nooit, natuurlijk.
In "De boerderij" stond jaren geleden een artikel waarin de alarmbel geluid werd over ongelukken met kinderen op boerderijen. Soms de onnozelste dingen: verstoppertje spelen in de schuur, valt er een zwaar trekkerwiel om. Wellicht dat het nu beter gaat. Er zijn nu arbo-wetten en dat soort regels.

Hier een wat actueler artikel. Blijkbaar is het nog altijd een punt van zorg.
https://www.va-keur.nl/voorkom-ongelukk ... en-op-erf/
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Inderdaad, als een SGP'er zich hier toe laat verleiden zou er dan misschien niet over royeren moeten worden gesproken? De SGP ligt al onder een vergrootglas, (overigens net als de rechterflank van onze gezindte) en dan wordt er wel degelijk op je gelet. De SGP had hier een ander voorbeeld moeten geven!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
TSD

Bericht door TSD »

KDD schreef:
TSD schreef:
Ambtenaar schreef:

Ik vind het vandalisme, ook al is het van je eigen. Je mag niet zomaar de natuur beschadigen omdat je een dwarse bui hebt.
Ik vind het ook een rare actie, en zinloos, het hadden er ook geen 100 hoeven te zijn, als je al een statement had willen maken hierdoor. Als elke boer 1 van zijn wilgen had doormidden gezaagd met een bord ervoor en desgevraagd had aangegeven er dit najaar weer een jonge wilg voor terug te zetten, had je een mooie actie gehad, lijkt me.

Echter, het lijkt wel te gaan om een legale actie (naar eigen zeggen, van het raadslid) en om bomen die het eigendom zijn van deze boeren zelf. Dus is het geen vandalisme, eenvoudig zat. Dat ambtenaar wel tot die conclusie wil komen heeft niet zoveel met waarheidsvinding te maken, maar riekt vooral naar gekleurd willen kijken hiernaar. Het zijn immers boeren, die stikstofvervuilers die aangepakt moeten worden.
refo

Bericht door refo »

Voor het omzagen van een boom is een vergunning nodig.
Plaats reactie