Dan vraag ik me af of je weet wat een open vraag is. De interviewer stelt een aantal wat en waarom vragen. Dat zijn per definitie open vragen. Een gesloten vraag kun je enkel met ja of nee beantwoorden.Mara schreef: Het waren geen open vragen.
Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
Ik had het hier niet over holistisch. Wel over de dingen die we zien en horen. De dingen die gebeuren. Niets komt zomaar, om zo te zeggen, uit de lucht vallen. Hier gaat een proces aan vooraf. In dit geval is er een hele verandering in het denken waar te nemen.Ambtenaar schreef:Ik kon niet nalaten even te glimlachen. Je benadering zoals die tot uiting komt in je reacties is verre van holistisch.-DIA- schreef: Wij zijn gewend om er meer achter te kijken en de zaken in het gehele verband, de omstandigheden waarin kerk en wereld zich bevinden.
De jonge mensen zullen dat meestal minder opmerken. Maar ik zij kunnen merken dat er iets is wat ongewoon is. Misschien heb je wel eens wat gelezen over secularisatie, en dat we wekelijks kerken in Nederland sluiten. Hoe is dat gekomen? Een geest der dwaling? De grote afval?
We leven nu in een postchristelijk land. Nee, een postchristelijk Europa. En op het hele Europese continent vielen in betrekkelijk korte tijd de kerken af. De hele samenleving veranderde. Normen en waarden werden ik een korte tijd verworpen. Zelfs compleet omgekeerd. Wat 50 jaar (relatief korte tijd) nog als een geldende norm was, is omgekeerd. De zonde tegen het zevende gebod wordt verheerlijkt. Homoseksuele praktijk, wat de Bijbel erover zegt, dat is achterhaald. We weten het nu beter, en ja, als je voelt dat je in een verkeerd lichaam bent geboren, waarom doe je er dan moeilijk over. De vraag wie je het lichaam heeft beschikt komt niet eens meer naar boven. We zien het niet meer. Het wordt normaal. En wee degene die daar iets van zegt!!! Die krijgt de Menselijke Wet tegen. Denk ook maar aan die Duitse predikant, hij moet zwijgen, mag niet meer zeggen wat de Bijbel zegt. Duizenden kinderen worden in de moederschoot vermoord. Dat is de verkilde waarvan ook het Woord spreekt. Is dit de tijd waarin alle dingen blijven zoals ze waren? Weet je wat de Bijbel zegt, wat Gods Woord van die mensen zegt? Het Woord, dus God zegt dat dit Spotters zijn, en mensen, ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, deze dingen ook gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf.
Ik zal hier een kleins stukje plaatsen dat u wellicht wel kent. Tenminste, we gaan ervanv uit dat u zich toch nog christen noemt.
Uitzien naar den jongsten dag
11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid,
12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van den dag Gods, oin welken de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten!
13 Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont.
14 Daarom, geliefden, verwachtende deze dingen, benaarstigt u dat gij onbevlekt en onbestraffelijk van Hem bevonden moogt worden in vrede;
15 En acht de lankmoedigheid onzes Heeren voor zaligheid; gelijkerwijs ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid die hem gegeven is, ulieden geschreven heeft,
16 Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke dingen sommige zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf.
17 Gij dan, geliefden, zulks tevoren wetende, wacht u dat gij niet door de verleiding der gruwelijke mensen mede afgerukt wordt, en uitvalt van uw vastigheid;
18 Maar wast op in de genade en kennis van onzen Heere en Zaligmaker Jezus Christus. Hem zij de heerlijkheid, beide nu en in den dag der eeuwigheid. Amen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ook in kerken lijkt besmetting gemakkelijk te kunnen plaatsvinden:
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... ine-dienst
Er heeft hier toch niemand beweerd dat de muren van een kerkgebouw bescherming bieden?DDD schreef:Ook in kerken lijkt besmetting gemakkelijk te kunnen plaatsvinden:

Wat een onzin is dit... Pure stemmingmakerij bij omroep Flevoland.
Het is toch allemaal vrij neutraal omschreven door Omroep Flevoland? Als er 10 besmettingen + 2 doden in de Kruidvat in Biddinghuizen hadden plaatsgevonden was dit vast ook zo in het nieuws gekomen.
Dit gaat over een opname die gemaakt is op een donderdag in december. Maar natuurlijk wordt de suggestie gewekt dat het over kerkdiensten gaat.
Het gaat om een opname van kerkdiensten. Er is geen enkel verschil met een live-opname toch? Het lijkt mij heel relevante informatie.
Sterker nog: met de redenering van eilander zou het met 30 extra aanwezigen beter zijn afgelopen. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Sterker nog: met de redenering van eilander zou het met 30 extra aanwezigen beter zijn afgelopen. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Laatst gewijzigd door DDD op 04 jan 2021, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kan overal waar men zich niet aan de maatregelen houdt. Heeft begin maart natuurlijk ook plaatsgevonden in diverse kerken.DDD schreef:Ook in kerken lijkt besmetting gemakkelijk te kunnen plaatsvinden:
Nergens is het risico 0% of je moet jezelf opsluiten tot na de crisis. Met het strikt handhaven van de maatregelen beperk je het risico sterk maar nooit tot nul.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Als je een voorraadje onlinediensten wil hebben, ga je dan op een donderdag in december de gemeente samenroepen voor opnames? Daar geloof ik niets van. De setting is mij dus heel onduidelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat die hetzelfde is als een zondagse dienst zoals die bij ons gebruikelijk is.
Ik vind dat anders heel logisch en dat gebeurt in meerdere kerken. Een deel van de kerk komt, en dan worden meerdere kerkdiensten opgenomen. Wat is daar vreemd aan?
Men zegt dat men zich wel aan de maatregelen hield. Niemand onverhoord oordelen, zou ik zeggen.
Misschien zijn de microfoons niet ontsmet. Niemand zal het weten.
Men zegt dat men zich wel aan de maatregelen hield. Niemand onverhoord oordelen, zou ik zeggen.
Het bericht is in diverse media onverkort overgenomen, zonder duiding en uitleg. Jammer. Zo zou ik wel iets willen weten over de leeftijdssamenstelling van die groep. Los van leeftijdsdiscriminatie heb ik altijd in mijn omgeving gecommuniceerd richting ouderen dat zij een eigen en zelfstandig besluit mogen nemen over het wel of niet naar de kerk gaan en dat de overheid daar strikter tot voorzichtigheid oproept.
Wat is er vreemd aan? Dat het op donderdag was.DDD schreef:Ik vind dat anders heel logisch en dat gebeurt in meerdere kerken. Een deel van de kerk komt, en dan worden meerdere kerkdiensten opgenomen. Wat is daar vreemd aan?
Wat is dit nu toch voor onzin? Ik leg de vinger bij de journalistiek. Volgens mij worden er appels met peren vergeleken. Als dat ook al onverhoord oordelen is, weet ik niet wat je dan nog zou kunnen zeggen over iets wat in de krant staat.DDD schreef:Men zegt dat men zich wel aan de maatregelen hield. Niemand onverhoord oordelen, zou ik zeggen.
Je bent gewoon niet goed op de hoogte. Er zijn verschillende kerken die door de weeks opnamen maken om die op zondag uit te zenden als kerkdienst. De dominee spreekt de gebeden en preek apart in, en dan kun je meerdere diensten in één voorbereiden.
Wellicht is er veel gezongen, dat zou ook heel goed kunnen.
Wellicht is er veel gezongen, dat zou ook heel goed kunnen.
Bij zo’n niet live opname is er natuurlijk meer ruimte op wat met elkaar te spreken een stapje te dicht op elkaar te staan. Degene die onbewust besmettelijk was heeft misschien na handhygiëne weer aan zijn gezicht gezeten en toen aan de microfoon .DDD schreef:Ik vind dat anders heel logisch en dat gebeurt in meerdere kerken. Een deel van de kerk komt, en dan worden meerdere kerkdiensten opgenomen. Wat is daar vreemd aan?
Ben het met eilander eens dat bij een niet live setting dit makkelijker kan gebeuren omdat tussendoor er meer momenten van contact kunnen zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.