Wil je me dan vertellen hoe je artikel 8 leest?Ambtenaar schreef:De verklaring en het nawoord zijn niet congruent. In artikel 7 staat duidelijk dat men verklaart dat je jezelf niet mag zien als homo of transgender en je jezelf niet als zodanig mag positioneren.eilander schreef: Zie dan bijvoorbeeld artikel 8. En lees het nawoord. Daar zie ik toch nadrukkelijk iets anders dan dat iemand geen homo mag zijn.
Dan kun je nog zoveel toelichten of nuanceren in een nawoord, maar daarmee verander je het artikel niet.
Ik heb het daarmee nog niet eens over artikelen 5 en 13.
Ik lees artikel 7 als volgt. Als ik zelf mij aangetrokken voel tot mannen, hoef ik niet net te doen alsof ik me aangetrokken weet tot vrouwen. Maar ik mag ook niet, volgens Gods Woord, de homoseksualiteit uitleven: dus geen relatie aangaan met mannen enzovoorts. Dat levert een strijd op.
Artikel 7 zegt dan, en dat gaat wel verder dan wat we tegenwoordig vaak zeggen: ga deze strijd die je voert nu niet aan de grote klok hangen, maar houd dat voor de beperkte kring van mensen die je in vertrouwen kunt nemen.
Wat heeft men eraan als je als alleenstaande man weet dat je worstelt met homogevoelens?
Dat is toch echt nog iets anders dan dat je jezelf niet zo mag zien, of dat je het niet mag zijn.