Ja, dat wist ik, maar ik zie niet helemaal hoe dat tot hogere besmettingscijfers zou moeten leiden, enkel dat die mensen eerder weten of ze al dan niet besmet zijn.Habitat schreef:@Framboos:
Mensen zonder covid-klachten kunnen zich nu ook laten testen (5 dagen nadat zij in contact zijn geweest met een besmet persoon).
COVID-19
Re: COVID-19
Omdat best veel mensen geen symptomen krijgen na besmet te zijn en dus voor 1 december onder de radar bleven.Framboos schreef:Ja, dat wist ik, maar ik zie niet helemaal hoe dat tot hogere besmettingscijfers zou moeten leiden, enkel dat die mensen eerder weten of ze al dan niet besmet zijn.Habitat schreef:@Framboos:
Mensen zonder covid-klachten kunnen zich nu ook laten testen (5 dagen nadat zij in contact zijn geweest met een besmet persoon).
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Overigens ontbreekt het de GGD aan goede informatie van de rol van de kerk in de besmettingen. De journalistiek gaat daar grotendeels in mee. Maar in de driehoek van school, gezin/familie, kerk lijken de feiten toch wel zo te liggen, dan er sprake is van een vliegwiel. In West-Betuwe is de rol van de kerkelijke gemeenschap in het totaal van de besmettingen momenteel aanzienlijk.
https://www.gelderlander.nl/dossier-cor ... ~a73b23e5/
https://www.gelderlander.nl/dossier-cor ... ~a73b23e5/
Economen keren zich tegen coronabeleid: 'Het doet meer schade dan goed'.
"Een groep economen, medici en andere deskundigen hebben zich kritisch geuit op het huidige coronabeleid van de Nederlandse overheid. Onder meer oud-CPB-directeur Coen Teulings, economiehoogleraar Barbara Baarsma en universitair docent gezondheidseconomie Eline van den Broek-Altenburg zijn met een manifest gekomen, dat pleit voor het heropenen van de samenleving om groepsimmuniteit op te bouwen, terwijl kwetsbare groepen in quarantaine worden gehouden.
“Er wordt voorbij gegaan aan schade die angst, eenzaamheid en financiële onzekerheid met zich meebrengen,” schrijft Evelien Peeters, die het manifest ook ondertekende. De internist-endocrinoloog van het UMC Utrecht vindt dat het beleid grote nadelen heeft. “Het beleid van de afgelopen maanden doet bewezen meer schade dan goed. Het móet dus anders.”
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronabeleid
Een heel andere aanpak. Ik heb het pleidooi gehoord van mevrouw Baarsma en ze had zeker wel goed doordachte argumenten.
"Een groep economen, medici en andere deskundigen hebben zich kritisch geuit op het huidige coronabeleid van de Nederlandse overheid. Onder meer oud-CPB-directeur Coen Teulings, economiehoogleraar Barbara Baarsma en universitair docent gezondheidseconomie Eline van den Broek-Altenburg zijn met een manifest gekomen, dat pleit voor het heropenen van de samenleving om groepsimmuniteit op te bouwen, terwijl kwetsbare groepen in quarantaine worden gehouden.
“Er wordt voorbij gegaan aan schade die angst, eenzaamheid en financiële onzekerheid met zich meebrengen,” schrijft Evelien Peeters, die het manifest ook ondertekende. De internist-endocrinoloog van het UMC Utrecht vindt dat het beleid grote nadelen heeft. “Het beleid van de afgelopen maanden doet bewezen meer schade dan goed. Het móet dus anders.”
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronabeleid
Een heel andere aanpak. Ik heb het pleidooi gehoord van mevrouw Baarsma en ze had zeker wel goed doordachte argumenten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Delftenaar
Tijdens eerdere pandemieen draaide de samenleving gewoon door. Zoals in 1968 e n tijdens de beruchte Spaanse Griep.
De hamvraag is natuurlijk of er dan meer zieken geweest zouden zijn. Het antwoord zullen we nooit weten.
En daarmee blijft het gissen wat de beste aanpak is. Pas na afloop van de pandemie kunnen de "resultaten" van landen met een verschillende aanpak vergeleken worden.
De hamvraag is natuurlijk of er dan meer zieken geweest zouden zijn. Het antwoord zullen we nooit weten.
En daarmee blijft het gissen wat de beste aanpak is. Pas na afloop van de pandemie kunnen de "resultaten" van landen met een verschillende aanpak vergeleken worden.
Tijdens de Spaanse Griep draaide de samenleving niet gewoon door. https://www.parool.nl/nieuws/de-aanpak- ... ~b62213a2/Delftenaar schreef:Tijdens eerdere pandemieen draaide de samenleving gewoon door. Zoals in 1968 e n tijdens de beruchte Spaanse Griep.
In landen zoals de VS gingen steden echt in lock-down en waren er genoeg kerken die maanden geen diensten hadden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Inmiddels zijn er wereldwijd 1 miljoen mensen overleden aan Covid 19. Uiteraard is dat maar een fractie van het percentage dat aan de Spaanse Griep stierf. Indertijd wist met niets van de verspreiding van virussen en de behandelmethoden waren minimaal/. Hoeveel mensen zouden het afgelopen jaar overleden zijn zonder de lockdown en medische hulp/zorg? Denk dat je dan de Spaanse griep in aantallen wel zou naderen.
Dat weet ik niet. Een belangrijk verschil is wel dat de Spaanse Griep vooral jongere mensen als slachtoffer had. Mensen waar het immuunsysteem zo sterk reageerde dat het dodelijk was. (En natuurlijk speelde mee dat het in legers heel goed verspreidde). In die zin heeft de Spaanse Griep veel meer levensjaren gekost.merel schreef:Inmiddels zijn er wereldwijd 1 miljoen mensen overleden aan Covid 19. Uiteraard is dat maar een fractie van het percentage dat aan de Spaanse Griep stierf. Indertijd wist met niets van de verspreiding van virussen en de behandelmethoden waren minimaal/. Hoeveel mensen zouden het afgelopen jaar overleden zijn zonder de lockdown en medische hulp/zorg? Denk dat je dan de Spaanse griep in aantallen wel zou naderen.
Ik ben wel benieuwd hoeveel we kunnen zeggen over het aantal slachtoffers in Afrika en armere delen van Azie. Er komen cijfers naar buiten dan mogelijk 30% van de bevolking in grote Afrikaanse steden is besmet geweest. Het zou goed kunnen dat veel Covid slachtoffers in die landen niet als zodanig herkend worden omdat ze niet eens een ziekenhuis bereiken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Volgens NOS hebben 18700 mensen zonder klachten zich laten testen. 10 procent was positief, dwz 1870 extra positieve testen deze week, ongeveer 250 extra positieve testen per dag. Dat is een verklaring voor slechts een klein stukje van de stijging die we nu zienhuisman schreef:Omdat best veel mensen geen symptomen krijgen na besmet te zijn en dus voor 1 december onder de radar bleven.Framboos schreef:Ja, dat wist ik, maar ik zie niet helemaal hoe dat tot hogere besmettingscijfers zou moeten leiden, enkel dat die mensen eerder weten of ze al dan niet besmet zijn.Habitat schreef:@Framboos:
- Delftenaar
Misschien toch het effect van die drukke winkelavond rond Black Friday (tussen haakjes: waarom doen al die mensen en winkels wel als een kip zonder kop aan een uit Amerika overgesprongen viraal fenomeen mee terwijl ze Thanksgiving ieder jaar vergeten?).
Een stuk laksheid bij mensen zelf speelt denk ik mede een rol bij het grotere aantal besmettingen. Vanmiddag hoorde ik over een uitbraak op de zaak. De oorzaak was iemand die positief getest was maar toch maar gewoon naar zijn werk was gekomen...
Een stuk laksheid bij mensen zelf speelt denk ik mede een rol bij het grotere aantal besmettingen. Vanmiddag hoorde ik over een uitbraak op de zaak. De oorzaak was iemand die positief getest was maar toch maar gewoon naar zijn werk was gekomen...

Dat is idd een verklaring voor een deel van de stijging. Er zijn ook 60.000 meer testen uitgevoerd afgelopen week.Framboos schreef:Volgens NOS hebben 18700 mensen zonder klachten zich laten testen. 10 procent was positief, dwz 1870 extra positieve testen deze week, ongeveer 250 extra positieve testen per dag. Dat is een verklaring voor slechts een klein stukje van de stijging die we nu zienhuisman schreef:Omdat best veel mensen geen symptomen krijgen na besmet te zijn en dus voor 1 december onder de radar bleven.Framboos schreef:Ja, dat wist ik, maar ik zie niet helemaal hoe dat tot hogere besmettingscijfers zou moeten leiden, enkel dat die mensen eerder weten of ze al dan niet besmet zijn.Habitat schreef:@Framboos:
Dat is de grootste oorzaak van de stijging. Hieronder het weekrapport waarin alles staat.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 8_1159.pdf
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
- Verbannen
Ik las inderdaad dat ook huisgenoten van een besmet persoon zich na 5 dagen kunnen laten testen. Als zij dan negatief getest zijn en geen verdere klachten hebben, en de huisgenoot in quarantaine zou zijn, zouden zij weer naar hun werk mogen en buitenshuis mogen. Weet iemand daar meer over?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Tja, mensen willen graag bedrogen worden. Maandagochtend werd ik getrakteerd op een verhaal van een ondernemer die in de voorafgaande weken de prijzen met 10 procent verhoogde, om op het ultieme moment iedereen zeer blij en verheugd 10% korting te kunnen geven. En nu al twee weken dicht kan omdat er geen omzet meer wordt gedraaid. Dus Black Friday omzet moet je middelen met de drie weken erna. En dan komt je gewoon op de normale lijn uit.Delftenaar schreef:Black Friday (tussen haakjes: waarom doen al die mensen en winkels wel als een kip zonder kop aan een uit Amerika overgesprongen viraal fenomeen mee terwijl ze Thanksgiving ieder jaar vergeten?).
- Maanenschijn
Het aantal besmettingen is groot. In de gemeente West Betuwe een stijgende lijn. Deze week hebben de Gereformeerde Gemeente en de Gereformeerde Gemeente in Ned. in Geldermalsen de catechesaties opgeschort vanwege de grote aantallen van besmettingen.
Aan de andere kant, als we de afgelopen periode terug kijken hebben diverse regio's negatief in de cijfers gestaan. Randstad, Twente, enz. Het lijkt ook zo te zijn dat veel regio's eerder of later aan de beurt zijn. Niet zelden door contactmomenten en plaatsen. Kerk, school en gezin liggen wel in elkaars 'contactverlengde' en kan dus heel goed meespelen dat de besmettingsgetallen hoog zijn.
Aan de andere kant, als we de afgelopen periode terug kijken hebben diverse regio's negatief in de cijfers gestaan. Randstad, Twente, enz. Het lijkt ook zo te zijn dat veel regio's eerder of later aan de beurt zijn. Niet zelden door contactmomenten en plaatsen. Kerk, school en gezin liggen wel in elkaars 'contactverlengde' en kan dus heel goed meespelen dat de besmettingsgetallen hoog zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Re: RE: Re: COVID-19
Heeft de burgervader wat vermaningen afgegeven?Maanenschijn schreef:Het aantal besmettingen is groot. In de gemeente West Betuwe een stijgende lijn.