Straks krijgen we nog een trommel en een luit in de eredienst. Harp en het vrolijke cimbaal.. Je moet er toch niet aan denken

Wat een onzin, waarom niet?
Hoe hebben de Israëlieten rond Jericho gelopen?
Ik vind wel, als ik samen met mijn man naar uitvoering van wie dan ook gaat, kom ik voor de muziek en hoop ik indirect ook iets aan de boodschap mee te krijgen.
Als ik naar de kerk ga, vind ik de predikatie het belangrijkste en de muziek ligt iets meer naar achteren. Toch is het heerlijk, als een van onze betere organisten een muziekstuk nav een psalm (van mijn part een gezang, maar dat is vaak niet zo) speelt tussendoor. En dan op niveau. Even kun je pauze nemen van de preek en daarna weer met hernieuwde aandacht verder luisteren. Mocht het een klein orkest zijn, wat ik zelf eigenlijk nog mooier vind, maar dat ik persoonlijk, zou ik dat ook geweldig vinden. Ter ere van God en om even pauze te nemen zodat ik nog beter kan luisteren naar het vervolg van de preek. Ik zie werkelijk niet in dat iets niet zou passen in de kerk, ook al zouden wij dat niet gewend zijn. Maar inderdaad, om gezeur te voorkomen, zou ik overwegen, het bij het oude te laten. Maar dat zou ook mijn enige argument zijn. Ook bij dit topic vind ik weer, wij plaatsen alles in een kader, waar volgens mij geen kader is, behalve een goede gewoonte.