Kleine ergernissen

Zeeuw

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Mannetje schreef:Humor is niet verkeerd, maar het lijkt me dat bij een irritante bal humor ook beter werkt dan het mes. Zachtmoedigheid is in ieder geval ver te zoeken bij iemand die ballen lek prikt.

Natuurlijk weet ik dat de Heere mensen gebruikt in Zijn dienst en geen engelen, anders zou niemand een ambt kunnen aanvaarden. Maar dat mag nooit gebruikt worden als excuus voor dergelijke opvliegendheid. Ik hoop dan ook dat de ambtsdrager later erop terug is gekomen bij de kinderen.
Ik had begrepen dat dit een structureel gedrag was. Als het een incident is, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Het was structureel gedrag, maar...ik was destijds tussen de 7 en 14 dus had verder geen idee of zaken ooit besproken zijn op hoger niveau dan kinderen. Voor ons was het eigenlijk ook meer iets wat gewoon bestond. Ik heb er ook geen trauma aan over gehouden :)
DDD

Bericht door DDD »

Dat is dan toch weer typisch Zeeuws. Zoiets zou in de plaats waar ik opgroeide volstrekt ondenkbaar zijn. Het idee alleen al. Zeeuwen zijn een bijzonder gelaten volksdeel. Dat wist ik al wel, maar dit is daar wel een sprekend voorbeeld van.
parsifal

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:
Mannetje schreef:Humor is niet verkeerd, maar het lijkt me dat bij een irritante bal humor ook beter werkt dan het mes. Zachtmoedigheid is in ieder geval ver te zoeken bij iemand die ballen lek prikt.

Natuurlijk weet ik dat de Heere mensen gebruikt in Zijn dienst en geen engelen, anders zou niemand een ambt kunnen aanvaarden. Maar dat mag nooit gebruikt worden als excuus voor dergelijke opvliegendheid. Ik hoop dan ook dat de ambtsdrager later erop terug is gekomen bij de kinderen.
Ik had begrepen dat dit een structureel gedrag was. Als het een incident is, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Het was structureel gedrag, maar...ik was destijds tussen de 7 en 14 dus had verder geen idee of zaken ooit besproken zijn op hoger niveau dan kinderen. Voor ons was het eigenlijk ook meer iets wat gewoon bestond. Ik heb er ook geen trauma aan over gehouden :)
Hier ook. Wij hadden ook zo iemand in de buurt. Maakte voetbal wel spannender.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Dat is dan toch weer typisch Zeeuws. Zoiets zou in de plaats waar ik opgroeide volstrekt ondenkbaar zijn. Het idee alleen al. Zeeuwen zijn een bijzonder gelaten volksdeel. Dat wist ik al wel, maar dit is daar wel een sprekend voorbeeld van.
Haha, je hoort het al snel als iemand Zeeuwen niet kent. Het is je vergeven.
DDD

Bericht door DDD »

Zo'n onzin is het niet. Zeeuwen zijn bijvoorbeeld ook ondervertegenwoordigd bij de geschillen waarop ik zicht heb. En dat is echt heel opvallend anders dan bij gebieden die verder gelijksoortig lijken.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Zo'n onzin is het niet. Zeeuwen zijn bijvoorbeeld ook ondervertegenwoordigd bij de geschillen waarop ik zicht heb. En dat is echt heel opvallend anders dan bij gebieden die verder gelijksoortig lijken.
Toch vind ik je opmerking over die gelatenheid de grootste mop van het jaar. Het idee alleen al. :yahoo

We zijn hier ook echt wel mondig genoeg om dat te laten blijken, als we het ergens totaal niet mee eens zijn... Vergis je daarin alsjeblieft niet.

Qua kerkelijke ligging is de situatie soms dusdanig afwijkend met de dichtstbijzijnde gemeente verderop dat we daar wel goed mee kunnen omgaan, denk ik. Zeeland loopt, als het gaat over de GG, enerzijds voorop in bepaalde vernieuwingen en zienswijzes en anderzijds achteraan in sommige liturgische zaken en gewoontes.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Zo'n onzin is het niet. Zeeuwen zijn bijvoorbeeld ook ondervertegenwoordigd bij de geschillen waarop ik zicht heb. En dat is echt heel opvallend anders dan bij gebieden die verder gelijksoortig lijken.
Mooi he. Wij lossen het onderling wel op.
Als gast hier

Bericht door Als gast hier »

...dat de krant nog niet beschikbaar is :?
MGG

Bericht door MGG »

Als gast hier schreef:...dat de krant nog niet beschikbaar is :?
Je heb geluk dat de krant een normaal blijkbaar voor 8 uur is. De meeste kranten hebben als doel voor 9 uur en sommige bezorgers lijken als doel te hebben voor 11 uur ;)
refo

Bericht door refo »

Nog steeds niet. Wat kwalijker is: het wordt nergens even gemeld.
Klavart

Bericht door Klavart »

refo schreef:
Het staat nu wel op rd.nl.
merel

Bericht door merel »

refo schreef:
Wij krijgen nu met regelmaat al een mailtje dat door bezorgers tekorten de krant te laat kan komen. Hiervoor vraagt men begrip.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Klavart schreef:
refo schreef:
Van mij mag die inmiddels bij de grote ergernissen :) Eerder lazen we de krant op papier. Dan kreeg je er op dinsdag drie per post als je geluk had. Daarna werd hij de volgende ochtend bezorgd door de bezorger van de regionale krant. Toen liepen we nog meer 1 dag achter. Vervolgens zijn we volledig digitaal gegaan. Dan lees je een actuele krant. Maar dan moet die er wel zijn :)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Nu het toch over digitaal krant lezen gaat:
Ik vind de app van RD een grote ergernis. Het ND heeft recent ook een nieuwe app, met dezelfde opbouw als het RD, en dat is ook tobben.
Grootste ergernis vind ik, dat de app steeds naar de 1e pagina terugvalt. Bijvoorbeeld als je je iPad even dichtklapt om te eten of zo. Maar ook als je gewoon zit te lezen.
Andere ergernis - een goede nummer twee - is dat je niet makkelijk naar de volgende pagina kan gaan: je moet altijd eerst helemaal uitzoomen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ditbenik schreef:
Klavart schreef:
refo schreef:
Van mij mag die inmiddels bij de grote ergernissen :) Eerder lazen we de krant op papier. Dan kreeg je er op dinsdag drie per post als je geluk had. Daarna werd hij de volgende ochtend bezorgd door de bezorger van de regionale krant. Toen liepen we nog meer 1 dag achter. Vervolgens zijn we volledig digitaal gegaan. Dan lees je een actuele krant. Maar dan moet die er wel zijn :)
Wij hadden ook een papieren abonnement, maar precies vanwege de rede dat we op ten duur dinsdag 3x kranten kregen zijn we er mee gestopt.

We vonden juist een papieren krant prettig, nieuws lees je ook wel op AD of NOS.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie