Het is niet te geloven hoe dom je kunt zijn, ja. Fijn dat ze door het Israelische leger op een retourvlucht naar Zweden is gezet (na ernstig mishandeld te zijn = grappen te horen hebben gekregen over haar kapsel).Edelweiss schreef: ↑08 okt 2025, 11:59Deze jonge vrouw zou tegen zichzelf beschermd moeten worden, niet in de laatste plaats voor haar eigen bestwil en welzijn.Wim Anker schreef: ↑08 okt 2025, 11:06 Greta Thunberg blundert met Instagrampost waarin ze Israëlische gijzelaar als bewijs van ’systematische wreedheid’ toont
https://www.telegraaf.nl/buitenland/gre ... 75660.html
Een foto van een Israëlische gijzelaar met als bijschrift hoe israel systematisch Palestijnen martelt.
Bezet gebied?
Re: Bezet gebied?
- J.C. Philpot

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik zit wat filmpjes te kijken van bijv Pownews over die pro Palestijnse demo's van oa gister.
Je schrikt je toch een ongeluk als je ziet wat die demonstranten allemaal uitkramen.
Blijlbaar is openlijk antisemitisme heel normaal geworden op onze straten en universiteiten.
Bah. Je zal maar Joods zijn. Dan moet je vrezen voor je leven als je herkenbaar over straat gaat in de randstad.
Je schrikt je toch een ongeluk als je ziet wat die demonstranten allemaal uitkramen.
Blijlbaar is openlijk antisemitisme heel normaal geworden op onze straten en universiteiten.
Bah. Je zal maar Joods zijn. Dan moet je vrezen voor je leven als je herkenbaar over straat gaat in de randstad.
Ondertussen gaan gewezen milieu-activisten die hun prioriteiten wat verlegd hebben het OV platleggen.
rare jongens (m/v/watdanook) die activisten.

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik zie ook niet in waarom dat nu moet mogen. Als je de A12 platlegt als je protesteert tegen auto's dan kan ik dat begrijpen. Maar ze protesteren toch niet tegen treinen?
Israël en Hamas hebben een akkoord voor het eerste fase van staakt het vuren.
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html
God zij dank!!Hoopvol schreef:Israël en Hamas hebben een akkoord voor het eerste fase van staakt het vuren.
Jeremia 33:20,21, 25,26
20 Alzo zegt de HEERE: Indien gijlieden Mijn verbond van den dag; en Mijn verbond van den nacht kondt vernietigen, zodat dag en nacht niet zijn op hun tijd;
21 Zo zal ook vernietigd kunnen worden Mijn verbond met Mijn knecht David, dat hij geen zoon hebbe, die op zijn troon regere, en met de Levieten, de priesteren, Mijn dienaren.
25 Zo zegt de HEERE: Indien Mijn verbond niet is van dag en nacht; indien Ik de ordeningen des hemels en der aarde niet gesteld heb;
26 Zo zal Ik ook het zaad van Jakob en van Mijn knecht David verwerpen, dat Ik van zijn zaad niet neme, die daar heerse over het zaad van Abraham, Izak en Jakob; want Ik zal hun gevangenis wenden en Mij hunner ontfermen.
20 Alzo zegt de HEERE: Indien gijlieden Mijn verbond van den dag; en Mijn verbond van den nacht kondt vernietigen, zodat dag en nacht niet zijn op hun tijd;
21 Zo zal ook vernietigd kunnen worden Mijn verbond met Mijn knecht David, dat hij geen zoon hebbe, die op zijn troon regere, en met de Levieten, de priesteren, Mijn dienaren.
25 Zo zegt de HEERE: Indien Mijn verbond niet is van dag en nacht; indien Ik de ordeningen des hemels en der aarde niet gesteld heb;
26 Zo zal Ik ook het zaad van Jakob en van Mijn knecht David verwerpen, dat Ik van zijn zaad niet neme, die daar heerse over het zaad van Abraham, Izak en Jakob; want Ik zal hun gevangenis wenden en Mij hunner ontfermen.
Blij met de wapenstilstand. Nu nog vrede en een of twee landen waarin mensen in vrede met elkaar kunnen leven.
- J.C. Philpot
Ik hoop ook op vrede in het heilige land. Dat zal echter eerst door de diepte gaan, of we nu een akkoord hebben of niet. De eeuwige vrede waar Trump over spreekt zal uiteindelijk komen, alleen niet door de inspanningen van Trump.
Zacharia 12:3 - En het zal te dien dage geschieden, dat Ik Jeruzalem stellen zal tot een lastigen steen allen volken; allen, die zich daarmede beladen, zullen gewisselijk doorsneden worden; en al de volken der aarde zullen zich tegen haar verzamelen.
Zacharia 12:3 - En het zal te dien dage geschieden, dat Ik Jeruzalem stellen zal tot een lastigen steen allen volken; allen, die zich daarmede beladen, zullen gewisselijk doorsneden worden; en al de volken der aarde zullen zich tegen haar verzamelen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Inderdaad, God zij dank! Hopen en bidden voor een duurzame vrede rondom Israël, maar bovenal dat ook Israël de Zaligmaker mag leren kennen.Hoopvol schreef: ↑Gisteren, 02:03 Israël en Hamas hebben een akkoord voor het eerste fase van staakt het vuren.
Zou Trump nu morgen de Nobelprijs krijgen...
Ik mag hopen van niet. Laat eerst maar zien wat dit waard is. En ook of de wereld echt vreedzamer wordt door zijn beleid. Bovendien denk ik dat al voor deze week besloten was wie hem zou krijgen.
Obama had hem ook niet moeten krijgen toen hij hem kreeg.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Ik denk dat Trump er wel op hoopt. We zullen zien. (En inderdaad...voor wat het waard is)