Beroepingswerk discussie

Kislev

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Kislev »

refo schreef:Het is (nu was) openbare informatie, die gewoon op internet is te raadplegen.
Ik snap het ook niet. Gewoon een artikel uit een Saambinder van 1990. Maar goed, het zal wel.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Kislev schreef:
refo schreef:Het is (nu was) openbare informatie, die gewoon op internet is te raadplegen.
Ik snap het ook niet. Gewoon een artikel uit een Saambinder van 1990. Maar goed, het zal wel.
't Is maar wat je ermee wil. Je kunt met zo'n artikel nu niet zoveel meer. Het enige wat ik zie gebeuren is dat er over die gemeente, over de betreffende predikant gediscussieerd gaat worden. De ervaring leert dat dit op dit forum niet altijd positief gebeurt, dus daarom snap ik de moderator best wel, eigenlijk.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

In ieder geval ging het dus over het weigeren van een beroepingsbrief door de consulent, mogen we het hier in het algemeen over hebben?
Wat gebeurt er eigenlijk als een gemeente de consulent beroept?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Curatorium schreef:In ieder geval ging het dus over het weigeren van een beroepingsbrief door de consulent, mogen we het hier in het algemeen over hebben?
Wat gebeurt er eigenlijk als een gemeente de consulent beroept?
Dan tekent de consulent van de gemeente waar de beroepen consulent staat.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Anker schreef:
refo schreef:
Wilhelm schreef:
claus schreef:Beroepen te Vlissingen (GG), per 001-2014: kand. P. G. Heijkamp te Elspeet.

Wel heel erg vlug...voorbarig haast...

lid die aanwezig was tijdens de mansledenvergadering

Ik begrijp je punt wel, maar er is ook een andere kant.
Veel gemeenten doen nu nog even snel een beroep, zodat, als dit beroep niet aangenomen wordt, ze 6 januari alsnog snel een beroep op st. Heijkamp kunnen uitbrengen. Dat is ook niet de weg lijkt me?
Plus: hij zou beroepbaar komen, er wordt een ledenvergadering uitgescheven, blijkt het per 6-1 te zijn.
Gedoe.
Ach, Vlissingen heeft al niet veel om te beroepen, de vijver is maar klein. De meeste predikanten die ze zouden willen beroepen zijn oud of juist van standplaats verwisseld. Dan is een nieuwe student natuurlijjk welkom, die kun je nog wat 'vormen'.
Lastig hierin is idd dat een kandidaat beroepbaar wordt gesteld en dat het dan nog een maand duurt.

Ik denk dat Anker hier wel een punt heeft.
Maar dat geldt niet alleen voor Vlissingen, je ziet een heel aantal gemeenten die moeite hebben met het opstellen van tweetallen die zouden passen bij de gemeente. Je ziet steeds maar een paar namen terugkomen. Veel anderen die bij bepaalde gemeenten zouden passen zijn niet beroepbaar. De nood is groot…
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:De nood is groot…
Of de kieskeurigheid....:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Anker schreef:Ach, Vlissingen heeft al niet veel om te beroepen, de vijver is maar klein. De meeste predikanten die ze zouden willen beroepen zijn oud of juist van standplaats verwisseld. Dan is een nieuwe student natuurlijjk welkom, die kun je nog wat 'vormen'. Lastig hierin is idd dat een kandidaat beroepbaar wordt gesteld en dat het dan nog een maand duurt.
Vreemde post hoor.
Noem het maar een kleine vijver als je 10 predikanten op dit moment op tweetal kunt zetten, en weet dat er binnen een jaar nog 3 bij komen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Luther schreef:
Anker schreef:Ach, Vlissingen heeft al niet veel om te beroepen, de vijver is maar klein. De meeste predikanten die ze zouden willen beroepen zijn oud of juist van standplaats verwisseld. Dan is een nieuwe student natuurlijjk welkom, die kun je nog wat 'vormen'. Lastig hierin is idd dat een kandidaat beroepbaar wordt gesteld en dat het dan nog een maand duurt.
Vreemde post hoor.
Noem het maar een kleine vijver als je 10 predikanten op dit moment op tweetal kunt zetten, en weet dat er binnen een jaar nog 3 bij komen.
Ik snap jouw post niet. Ze kunnen wel, ze doen niet. En dat geeft helemaal niks. De vijver is maar klein is verkeerd uitgedrukt, ze werpen het net maar aan één zijde uit. Dat mag, maar dan blijft er op dit moment niet zo heel veel over...
Jongere

Bericht door Jongere »

Het lijkt mij dat Anker inhoudelijk gewoon gelijk heeft.
Het verband met het vroege beroep zie ik echter niet zo in, dus waarom de opmerking geplaatst werd ontgaat me een beetje.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Jongere schreef:Het lijkt mij dat Anker inhoudelijk gewoon gelijk heeft.
Het verband met het vroege beroep zie ik echter niet zo in, dus waarom de opmerking geplaatst werd ontgaat me een beetje.
Eens, alhoewel dit ook aan de rechterzijde van de GG voorkomt, in de gemeente waarin ik opgegroeid ben was en is de vijver ook heel klein
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

FlyingEagle schreef:
Eens, alhoewel dit ook aan de rechterzijde van de GG voorkomt, in de gemeente waarin ik opgegroeid ben was en is de vijver ook heel klein
Klopt, al zwemmen er in die vijver nog een aantal vissen. :)
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Anker schreef:
FlyingEagle schreef:
Klopt, al zwemmen er in die vijver nog een aantal vissen. :)
zeker :super
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Anker schreef:
Luther schreef:
Vreemde post hoor.
Ik snap jouw post niet. Ze kunnen wel, ze doen niet. En dat geeft helemaal niks. De vijver is maar klein is verkeerd uitgedrukt, ze werpen het net maar aan één zijde uit. Dat mag, maar dan blijft er op dit moment niet zo heel veel over...
Nee, ik bedoelde met 10 + 3 de vijver voor Vlissingen...;)
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

N.a.v. de beroepbaarstelling van kand. Heijkamp: hoeveel vacante gemeenten zijn er momenteel in de GerGem die normaal gesproken beroepen?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Johannes 3:16 schreef:N.a.v. de beroepbaarstelling van kand. Heijkamp: hoeveel vacante gemeenten zijn er momenteel in de GerGem die normaal gesproken beroepen?
Nederland (61): Aagtekerke Aalst Apeldoorn Arnhem Barneveld-Zuid Beekbergen Benthuizen Berkenwoude Bodegraven Borssele Boskoop Brakel Den Haag i.c.m. Scheveningen Dirksland Drachten Ede (Zending, Ecuador) (soms) Emmeloord Gouda (Zending, Ecuador) (soms) Goudswaard 's-Gravenzande Hilversum Hoofddorp Hoogeveen Hoogvliet i.c.m. Spijkenisse Kapelle-Biezelinge Katwijk aan Zee Leiderdorp Lelystad Lisse Meeuwen i.c.m. Sprang-Capelle Mijdrecht (soms) i.c.m. Nieuwer ter Aa (soms) Naaldwijk Nieuwdorp Nieuwerkerk Zld. Nijkerk Ooltgensplaat Oosterend (Texel) (soms) Oostkapelle Oud-Beijerland Ouddorp Oudemirdum
Poederoijen Puttershoek Ridderkerk-Slikkerveer Rilland-Bath Rotterdam-Alexanderpolder Rotterdam-IJsselmonde Rotterdam-Zuidwijk Sint Annaland Tholen Urk Veen Vlaardingen Vlissingen Wageningen Westkapelle Woerden Wolphaartsdijk Zoetermeer (Zending, Albanië) (soms) Zwijndrecht Zwolle

Buitenland (12): Brant County (Canada) Carterton (NZ) Clifton (USA) Randburg (ZA) Grand Rapids-Beckwith (USA) Lethbridge (Canada) Lynden (USA) Markham (Canada) Rock Valley (USA) Sheboygan (USA) Sioux Center (USA) Sunnyside (USA)
Gesloten