Maatregelen kerk ivm coronavirus
- FlyingEagle
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
We volgen de diensten van onze eigen gemeente ook altijd. Ik luister wel eens buiten de deur maar nooit in plaats van.
-
- Verbannen
Ik ook. Vooral op zondagavond 'kies' ik geregeld een preekje uit via Kerkdienstgemist of soms Kerkomroep. Dat klinkt erg raar, maar ik vind het wel erg fijn om zo ook op zondagavond nog een derde dienst te beluisteren.FlyingEagle schreef:We volgen de diensten van onze eigen gemeente ook altijd. Ik luister wel eens buiten de deur maar nooit in plaats van.
En dat is lang niet altijd met beeld, maar dat vind ik niet heel erg.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Hoe bedoel je preekje ?Jantje schreef:Ik ook. Vooral op zondagavond 'kies' ik geregeld een preekje uit via Kerkdienstgemist of soms Kerkomroep. Dat klinkt erg raar, maar ik vind het wel erg fijn om zo ook op zondagavond nog een derde dienst te beluisteren.FlyingEagle schreef:We volgen de diensten van onze eigen gemeente ook altijd. Ik luister wel eens buiten de deur maar nooit in plaats van.
Luister je dan naar de eerste of laatste helft ?
Of je luistert alleen de preek ?
Er zijn woorden in kerkelijke kring die blijkbaar vragen om een verkleinwoordje. Hoedje voor een hoed. Preekje voor een preek. Versje voor een vers.Geytenbeekje schreef:Hoe bedoel je preekje ?Jantje schreef:Ik ook. Vooral op zondagavond 'kies' ik geregeld een preekje uit via Kerkdienstgemist of soms Kerkomroep. Dat klinkt erg raar, maar ik vind het wel erg fijn om zo ook op zondagavond nog een derde dienst te beluisteren.FlyingEagle schreef:We volgen de diensten van onze eigen gemeente ook altijd. Ik luister wel eens buiten de deur maar nooit in plaats van.
En jantje voor een Jant.Zita schreef:Er zijn woorden in kerkelijke kring die blijkbaar vragen om een verkleinwoordje. Hoedje voor een hoed. Preekje voor een preek. Versje voor een vers.Geytenbeekje schreef:Hoe bedoel je preekje ?Jantje schreef:Ik ook. Vooral op zondagavond 'kies' ik geregeld een preekje uit via Kerkdienstgemist of soms Kerkomroep. Dat klinkt erg raar, maar ik vind het wel erg fijn om zo ook op zondagavond nog een derde dienst te beluisteren.FlyingEagle schreef:We volgen de diensten van onze eigen gemeente ook altijd. Ik luister wel eens buiten de deur maar nooit in plaats van.
Ik heb ergens toch het gevoel dat er op Walcheren een mannetje van rond de 1.50 meter driftig achter een computertje aan het typen is op een lief klein toetsenbordje. Kopje koffie er naast. Rond 4 uur een Cup a Soupje. En dan op het fietsje naar het huisje in het dorpje.Ad Anker schreef: En jantje voor een Jant.
Pas door @Mara nog op mijn vingers getikt toen ik het had over mijn vrouwtje 

Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Leuke en haast vertederende omschrijving van JantjeZeeuw schreef:Ik heb ergens toch het gevoel dat er op Walcheren een mannetje van rond de 1.50 meter driftig achter een computertje aan het typen is op een lief klein toetsenbordje. Kopje koffie er naast. Rond 4 uur een Cup a Soupje. En dan op het fietsje naar het huisje in het dorpje.Ad Anker schreef: En jantje voor een Jant.

Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
En dan 's avonds met een boekje in een hoekje, op zijn stoeltje. En op zondag dus nog een preekje.Zeeuw schreef:Ik heb ergens toch het gevoel dat er op Walcheren een mannetje van rond de 1.50 meter driftig achter een computertje aan het typen is op een lief klein toetsenbordje. Kopje koffie er naast. Rond 4 uur een Cup a Soupje. En dan op het fietsje naar het huisje in het dorpje.Ad Anker schreef: En jantje voor een Jant.
Hij had het zelf ook al door.Geytenbeekje schreef:Hoe bedoel je preekje ?Jantje schreef:Ik ook. Vooral op zondagavond 'kies' ik geregeld een preekje uit via Kerkdienstgemist of soms Kerkomroep. Dat klinkt erg raar, maar ik vind het wel erg fijn om zo ook op zondagavond nog een derde dienst te beluisteren.FlyingEagle schreef:We volgen de diensten van onze eigen gemeente ook altijd. Ik luister wel eens buiten de deur maar nooit in plaats van.
Ahhh. Ja, wat lief.Zeeuw schreef:Ik heb ergens toch het gevoel dat er op Walcheren een mannetje van rond de 1.50 meter driftig achter een computertje aan het typen is op een lief klein toetsenbordje. Kopje koffie er naast. Rond 4 uur een Cup a Soupje. En dan op het fietsje naar het huisje in het dorpje.Ad Anker schreef: En jantje voor een Jant.
-
- Verbannen
Nou....
Maar het preekje van zondagavond was de moeite waard. Helaas is hij niet meer terug te luisteren...

Maar het preekje van zondagavond was de moeite waard. Helaas is hij niet meer terug te luisteren...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Achter een slotje?Jantje schreef:Nou....![]()
![]()
Voor een preekje in hoofdstukjes moet je ook perse zondagavond meeluisteren. Die zal ook later niet terug te luisteren zijn.
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
Inderdaad. Maar dit was een preekje met 3 puntjes, over een kort Psalmpje...Mannetje schreef:Voor een preekje in hoofdstukjes moet je ook perse zondagavond meeluisteren. Die zal ook later niet terug te luisteren zijn.
En het staat inderdaad nu achter een slotje, @Tiberius.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje