Je hebt niet altijd meer eetlust!refo schreef:Vocht vasthouden is een ander verhaal.
Maar als je in korte tijd 10 kilo aankomt door wat dan ook, ga je toch onmiddellijk op de noodrem? Maar eetdiscipline is blijkbaar een zeldzaam goed.
COVID-19
Re: COVID-19
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Weet je. Uiteraard moet je verstandig eten. En ja er zijn omsrandigheden waar je nu eenmaal mee te maken hebt dat de stofwisseling kan beïnvloeden en zelfs moeilijker maakt daar goed op te reageren dan iemand die er helemaal geen last van heeft. Maar laten we elkaar maar hierin niet teveel de maat nemen.
Gelukkig is niemand te dik of te mager om verzoend te zijn met Christus. En van daaruit zou er misschien ook meer begrip kunnen zijn voor worstelingen die ieder kan hebben om van hun uiterlijk geen afgod te maken. Of we nu dik, mager, mooi of lelijk zijn.
Voor je het weet is gezondheid de nieuwe godsdienst waarin we elkaar de maat nemen op omvang en gewicht. En elkaar daarop 'afschrijven'.
Gelukkig is niemand te dik of te mager om verzoend te zijn met Christus. En van daaruit zou er misschien ook meer begrip kunnen zijn voor worstelingen die ieder kan hebben om van hun uiterlijk geen afgod te maken. Of we nu dik, mager, mooi of lelijk zijn.
Voor je het weet is gezondheid de nieuwe godsdienst waarin we elkaar de maat nemen op omvang en gewicht. En elkaar daarop 'afschrijven'.
Je stofwisseling is een belangrijke factor.Zeeuw schreef:Blijkbaar veranderde je stofwisseling?eilander schreef:Ik ben jaren geleden begonnen met medicijnen. Het eerste jaar dat ik begon met medicijnen, ben ik 10 kilo aangekomen. Ik bleef gewoon normaal eten, kreeg ook geen extra eetlust of iets dergelijks.refo schreef:Als niet iedereen die te dik is teveel eet, hoe komt dat dan? Van de lucht?
Nee, zegt de prof, maar bedoelt ja.
reden 1 is de leefstijl, dus eten
reden 2 is een eetstoornis
reden 3 is door medicijnen, ook weer eten omdat het een hongergevoel creëert.
reden 4 hormonaal, weer eet men daardoor meer dan goed is.
Die zeldzame dingen slaan we maar over.
Je kunt echt alleen maar dik worden door een teveel aan calorieën.
Het blijft nu eenmaal onduidelijk waarom bij dezelfde voedsel inname en beweging de één aankomt en de ander stabiel blijft.
Als je zelf niet dik bent is het makkelijk oordelen over iemand die wel dik is. En zoals gezegd zijn er meerdere oorzaken. En al zou iemand uit bijvoorbeeld stress teveel gaan eten, kun je nog zo hard zeggen dat het niet verstandig is, maar daarmee is de stress nog niet weg.
Ook hierin maar niet teveel oordelen.
En zoals Lilian terecht opmerkt, voor Christus doet ons postuur er niet toe.
Ook hierin maar niet teveel oordelen.
En zoals Lilian terecht opmerkt, voor Christus doet ons postuur er niet toe.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Maar nu weer on topic. Zou er echt dat vaccin zijn in januari? En zou dan al snel weer met meer naar de kerk mogen gegaan worden?
En wat ik al heel lang probeer helder te krijgen. Die ziekenhuis cijfers zijn dat allemaal patiënten van buiten? Of ook veel die al voor iets anders in ziekenhuis lagen en corona erbij hebben gekregen in het ziekenhuis? hoe liggen die verhoudingen? Iemand zei tegen mij dat
De meeste mensen al ziek waren. En dit er overheen kregen.
En wat ik al heel lang probeer helder te krijgen. Die ziekenhuis cijfers zijn dat allemaal patiënten van buiten? Of ook veel die al voor iets anders in ziekenhuis lagen en corona erbij hebben gekregen in het ziekenhuis? hoe liggen die verhoudingen? Iemand zei tegen mij dat
De EU moet eerst nog de vaccins goedkeuren. Dat gebeurt waarschijnlijk nog dit jaar. Dan kan er vanaf januari gevaccineerd worden. Eerst de kwetsbaren en mensen met essentiële beroepen, pas daarna jij en ik.Lilian1975 schreef:Maar nu weer on topic. Zou er echt dat vaccin zijn in januari? En zou dan al snel weer met meer naar de kerk mogen gegaan worden?
Waarom mag je niets vinden van overgewicht? Het is/wordt de komende decenia het grootste probleem van de gezondheidszorg. De kosten hierdoor rijzen de pan uit en de ziektekostenverzekering zal steeds meer gaan stijgen. Ik vind dat hier veel meer aan gedaan moet worden, in voorlichting en begeleiding en zeker jonge, dikke kinderen begeleiden.Forummer schreef:Als je zelf niet dik bent is het makkelijk oordelen over iemand die wel dik is. En zoals gezegd zijn er meerdere oorzaken. En al zou iemand uit bijvoorbeeld stress teveel gaan eten, kun je nog zo hard zeggen dat het niet verstandig is, maar daarmee is de stress nog niet weg.
.
Ik sprak laatst een verloskundige, Zij vertelde dat men vanuit de beroepsgroep erop gewezen is om zwangere vrouwen met een bmi tussen de 25-30 extra te begeleiden. Men is het postuur van deze mensen 'normaal' gaan vinden. Het valt in de samenleving vaak niet eens meer op, terwijl bekend is dat ook een licht overgewicht al kan leiden tot meer complicaties tijdens zwangerschap en bevalling.
Ik denk dat je hier een goede samenvatting van geeft.refo schreef:Als niet iedereen die te dik is teveel eet, hoe komt dat dan? Van de lucht?
Nee, zegt de prof, maar bedoelt ja.
reden 1 is de leefstijl, dus eten
reden 2 is een eetstoornis
reden 3 is door medicijnen, ook weer eten omdat het een hongergevoel creëert.
reden 4 hormonaal, weer eet men daardoor meer dan goed is.
Die zeldzame dingen slaan we maar over.
Je kunt echt alleen maar dik worden door een teveel aan calorieën.
Je wordt niet dik van de overgang. De stofwisseling verandert door de overgang en je hebt fysiek minder calorieën nodig waardoor je of minder moet eten of meer moet bewegen. Dat gedrag aanpassen is inderdaad heel moeilijk en zorgt voor gewichtstoename. Idem met PCOS; oorzaak van deze aandoening is vaak overgewicht en deze aandoening zorgt ook voor overgewicht.
Postpartum gewichtsretentie is een mooi woord voor zwangerschapskilo's die niet automatisch verdwijnen. Heel veel vrouwen moeten moeite doen om deze kilo's kwijt te raken. Als je dat niet doet dan kan je na 3 kinderen zo 20 kg zwaarder zijn
Ook mensen die door een medische oorzaak te zwaar worden, zal je veel beter moeten begeleiden. Idem met kinderen. daar kan je veel voorkomen, niet door te lijnen, maar zorgen dat het gewicht stabiel blijft, terwijl het kind groeit. En gezond eten goedkoper maken en ongezond eten duurder, zal ook veel helpen. Daarnaast ook zorgen dat niet iedereen lukraak snacktenten kan openen , zodat je continu geconfronteerd wordt met lekker ( en ongezond) eten.
De horeca gaat per 17 januari open. Vinden zijzelf. Rare actie, als je dan open wil, dan doe je dat toch met zijn allen per half december?
Zo onverantwoordelijk zijn deze horeca-mensen dus niet. Ze weten heel goed dat nu alles openen geen steun zou opleveren. Half januari klinkt veel redelijker en daarmee kweken ze draagvlak binnen de samenleving. Daarnaast zetten ze de druk er op bij het kabinet. Ik vind het dus wel slim.Herman schreef:De horeca gaat per 17 januari open. Vinden zijzelf. Rare actie, als je dan open wil, dan doe je dat toch met zijn allen per half december?
Zojuist voor de eerste keer een test gedaan. Ook een bloedtest. Ik ben benieuwd.
-
https://www.facebook.com/10000290963751 ... 04737/?d=n
Dit filmpje komt uit 2006. Het treft mij wel eigenlijk. Je mag dit allemaal niet benoemen, anders ben je een complotgek. Ik wil jullie serieus met bewogenheid waarschuwen hiervoor. Ik meen het echt.
Dit filmpje komt uit 2006. Het treft mij wel eigenlijk. Je mag dit allemaal niet benoemen, anders ben je een complotgek. Ik wil jullie serieus met bewogenheid waarschuwen hiervoor. Ik meen het echt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Waar wil je mij voor waarschuwen?
Je weet dat de man uit het filmpje allerlei onwaarheden verkondigt door het christelijk geloof te vermengen met boeddhisme, op zoek is naar de heilige graal, rare denkbeelden heeft over de nazi's en allerlei boeddhistisch-christelijke ideeën verspreidt? Kortom: iemand waar we ons als christenen echt niet zouden moeten inlaten. Afstand houden. Waarom geloof je, als christen, zijn uitingen in het filmpje wel?
Dat men iets in leidingwater of in vaccins zou doen, om de mensen in de samenleving te beheersen, is een terugkerende angst onder (delen van) de bevolking. Er zijn meer van zulke uitspraken gedaan, ook met betrekking tot pandemieen.
Zelf sta ik er anders in. Ik denk dat de filosofie van de medische controle iets is dat we elkaar aan doen (ieder van ons) en dat het uiteindelijk tot uiting komt in maatregelen van de overheid (zoals een app die bijhoudt waar je bent en of je besmette personen bent tegen gekomen). Maar de burgers zelf lijken er in te geloven en er om te vragen en dat maakt het een filosofie van onder af.
Zelf sta ik er anders in. Ik denk dat de filosofie van de medische controle iets is dat we elkaar aan doen (ieder van ons) en dat het uiteindelijk tot uiting komt in maatregelen van de overheid (zoals een app die bijhoudt waar je bent en of je besmette personen bent tegen gekomen). Maar de burgers zelf lijken er in te geloven en er om te vragen en dat maakt het een filosofie van onder af.
-
Alsof wij hier op RF zo eensgezinds zijn? Zelfs ons lukt het niet om door een deur te kunnen.Erskinees schreef:Je weet dat de man uit het filmpje allerlei onwaarheden verkondigt door het christelijk geloof te vermengen met boeddhisme, op zoek is naar de heilige graal, rare denkbeelden heeft over de nazi's en allerlei boeddhistisch-christelijke ideeën verspreidt? Kortom: iemand waar we ons als christenen echt niet zouden moeten inlaten. Afstand houden. Waarom geloof je, als christen, zijn uitingen in het filmpje wel?
Ik distantieer mij volledig over zijn geloofsopvatting, ik hoop dat dat duidelijk mag zijn.
Het gaat mij erover dat hetgeen waar hij het toen over had, wel heel actueel blijkt te zijn, ongeveer 15 jaar later. En zo zijn er nog veel meer zaken die niet kloppen.
Waar ik voor wil waarschuwen is voor de vaccins. Wat is voor jullie dan een goede, vertrouwelijke basis om het vaccin te gebruiken? Op basis waarvan zouden jullie het doen? Omdat er zo lang en uitvoerig onderzoek is geweest? Nee dat kan niet, omdat het in sneltreinvaart geproduceerd word. Omdat 30% van de bevolking sterft? Nee ook niet, omdat 2% van de besmette mensen sterft, dan praten we nog niet eens over het % op basis van totale bevolking. Waarom kijken we niet massaal naar een goedwerkend medicijn? Waarom vanaf februari al die vaccins? Natuurlijk telt ieder leven, het is verschrikkelijk dat bijna 10.000 mensen in Nederland gestorven zijn aan Covid. Maar als u/jij en ik een longonsteking krijgt, of een andere erge ziekte, dan zijn we altijd bezig met medicijnen en behandelingen, maar niet met vaccins. Toch? Het klopt niet.
De vraag is, waarom wil de politiek/overheid zo verschrikkelijk graag een vaccin? Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat het op z'n zachtst gezegd zeer opmerkelijk is.
Weet je wat het punt is? In China zijn zulke High-Tech zaken al de orde van de dag, en dan zeggen wij allemaal dat de overheid van China niet goed bezig is met al dat controleren en regeren van de samenleving. Dat is wel behoorlijk duidelijk. Alleen ik krijg hele sterke neigingen dat dat in het Westen ook gebeurd. De overheid grijpt steeds meer in op het leven van de burger, met alle gevolgen van dien.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston