Als het niet lukt om je in de ander te verplaatsen, is als tweede optie mildheid mogelijk een oplossing.

Ja dat is inderdaad is dit geval waarschijnlijk.
Ik ben zelf niet bovengemiddeld goed in taal, maar lees dus meestal wel alles even na voordat ik een bericht/app verstuur, mail verstuur etc. Kleine moeite!Maanenschijn schreef: ↑11 mar 2024, 13:50 Sommige mensen hebben ‘van nature’ gevoel voor taal en spellingsregels. Anderen hebben dat niet en moeten inderdaad alles nalezen en over nadenken.
Als het niet lukt om je in de ander te verplaatsen, is als tweede optie mildheid mogelijk een oplossing.![]()
Het beloofd een mooie avond te worden... Die komt ook regelmatig voorbij.
Ik ken iemand die een aardige boterham verdient met het kuisen van wetenschappelijke publicaties van medici op taalfouten en kromme zinnen, voordat ze officieel worden ingediend.Maanenschijn schreef: ↑11 mar 2024, 15:37 Aanvulling: ik ken verschillende personen binnen de (medische) wetenschap en onderzoekers die belabberd in taal zijn. Toch doen ze werk op hoog wetenschappelijk niveau. In hun dagelijkse schrijfsels zijn veel fouten te ontdekken. In de wetenschappelijks publicaties zijn die er allemaal uit gecorrigeerd.
Ik herken dit enorm. Briljante wetenschappers die wat in hun hoofd zit, niet fatsoenlijk uitgeschreven krijgen. De mensen die het op zich nemen die artikelen klaar te maken voor publicatie, zijn hun factuur meer dan waard.Hendrikus schreef: ↑11 mar 2024, 15:50Ik ken iemand die een aardige boterham verdient met het kuisen van wetenschappelijke publicaties van medici op taalfouten en kromme zinnen, voordat ze officieel worden ingediend.Maanenschijn schreef: ↑11 mar 2024, 15:37 Aanvulling: ik ken verschillende personen binnen de (medische) wetenschap en onderzoekers die belabberd in taal zijn. Toch doen ze werk op hoog wetenschappelijk niveau. In hun dagelijkse schrijfsels zijn veel fouten te ontdekken. In de wetenschappelijks publicaties zijn die er allemaal uit gecorrigeerd.
Oeps.
Ha. Ha. Prachtig. Misschien moeten we het op deze manier proberen. Ik vond die pas van de boksbeugel (expres) ook zo geinig.