ah, zo keek ik er destijds tegenaan dan blijkbaar :-)TSD schreef:Dit ontlokte mij wel een glimlachZeeuw schreef:Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.(Maar dat is dan eerder een kleine vreugde, zeker)
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Oei, op zondag kwamen wij niet buiten de poort tenzij ter kerke te gaan broeder:-)Ararat schreef:Dan wist Zeeuw in ieder geval op welk tijdstip van de week hij grote kans had om zonder al te veel problemen de bal terug te snaaienTSD schreef:Dit ontlokte mij wel een glimlachZeeuw schreef:Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.(Maar dat is dan eerder een kleine vreugde, zeker)
Ja, dat laatste geldt voor mij ook heel erg. Laat ze heerlijk spelen. Als het meer niet is dat een bal. En als het 5 keer per dag gebeurt kun je over het algemeen best goed even het gesprek aangaan.Apologeet schreef:Ik had vroeger een onaangename opa die iedere bal lek stak die in zijn tuin kwam en zelfs prikkeldraad door de heg trok.
Met die man ik gedachten gooi ik gewoon iedere bal terug met een lach.
Gesprekje over het evangelie: die bal is net als zonde en genade: de Heere vergeeft mij elke dag wel meer dan vijf keer, zo werkt genade. Dus bel gerust aan voor je bal, elke keer zien we dan samen hoe genade werkt. Lust je nog een snoepje?Zeeuw schreef:Ja, dat laatste geldt voor mij ook heel erg. Laat ze heerlijk spelen. Als het meer niet is dat een bal. En als het 5 keer per dag gebeurt kun je over het algemeen best goed even het gesprek aangaan.Apologeet schreef:Ik had vroeger een onaangename opa die iedere bal lek stak die in zijn tuin kwam en zelfs prikkeldraad door de heg trok.
Met die man ik gedachten gooi ik gewoon iedere bal terug met een lach.
Fides Quaerens Intellectum
Ik snap je gedachtegang, maar dat ben ik toch niet helemaal met je eens. 
Als je per ongeluk een bal in de tuin schoppen op één lijn zet met zonde, wordt het Bijbelse begrip zonde wel erg uitgehold.

Als je per ongeluk een bal in de tuin schoppen op één lijn zet met zonde, wordt het Bijbelse begrip zonde wel erg uitgehold.
Nee. Maar het is wel zonde om zo'n bal te vernielen. En ik denk dat als ik dat zou horen van een ambtsdrager, dat ik openbare schuldbelijdenis zou verzoeken. Maar ik ben een beetje rechtlijnig.
Een beetje zomaar?DDD schreef:Nee. Maar het is wel zonde om zo'n bal te vernielen. En ik denk dat als ik dat zou horen van een ambtsdrager, dat ik openbare schuldbelijdenis zou verzoeken. Maar ik ben een beetje rechtlijnig.
Nee, niet zomaar.
Zulke dingen kunnen een afkeer bij kinderen geven van God en zijn Woord. Ik vind dit absoluut een zwaarwegend punt. Er staat duidelijk in de bijbel dat ambtsdragers van onbesproken gedrag moeten zijn, en dat geldt zeker ook onder de jeugd.
Zulke dingen kunnen een afkeer bij kinderen geven van God en zijn Woord. Ik vind dit absoluut een zwaarwegend punt. Er staat duidelijk in de bijbel dat ambtsdragers van onbesproken gedrag moeten zijn, en dat geldt zeker ook onder de jeugd.
-
Jij bent toch ook ambtsdrager geweest? Zo ja, was je altijd van onbesproken gedrag?DDD schreef:Nee, niet zomaar.
Kom op, dit is toch duidelijk. Iemand die ballen lek prikt van kinderen....MGG schreef:Jij bent toch ook ambtsdrager geweest? Zo ja, was je altijd van onbesproken gedrag?DDD schreef:Nee, niet zomaar.
Vind ik absoluut niet onder 'kleinigheid' vallen.
Heel akelig en duister.
-
Meen je dit echt?Terri schreef:Kom op, dit is toch duidelijk. Iemand die ballen lek prikt van kinderen....MGG schreef:Jij bent toch ook ambtsdrager geweest? Zo ja, was je altijd van onbesproken gedrag?DDD schreef:Nee, niet zomaar.
Vind ik absoluut niet onder 'kleinigheid' vallen.
Heel akelig en duister.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Ik bedenk opeens dat ik eens een predikant iets over koning voetbal als zijnde de afgod bal - Baäl zeggen.
Misschien handelde de beste ambtsdrager wel geheel in de geest van deze uitspraken en deed hij daarmee een goed werk: de afgoden doorsteken.
"Ga heen en zondig niet meer. Om je te helpen prik ik 'm lek"
We moeten hem gewoon dankbaar zijn!
Waar is mijn mes?

Misschien handelde de beste ambtsdrager wel geheel in de geest van deze uitspraken en deed hij daarmee een goed werk: de afgoden doorsteken.
"Ga heen en zondig niet meer. Om je te helpen prik ik 'm lek"
We moeten hem gewoon dankbaar zijn!
Waar is mijn mes?

Humor is niet verkeerd, maar het lijkt me dat bij een irritante bal humor ook beter werkt dan het mes. Zachtmoedigheid is in ieder geval ver te zoeken bij iemand die ballen lek prikt.
Natuurlijk weet ik dat de Heere mensen gebruikt in Zijn dienst en geen engelen, anders zou niemand een ambt kunnen aanvaarden. Maar dat mag nooit gebruikt worden als excuus voor dergelijke opvliegendheid. Ik hoop dan ook dat de ambtsdrager later erop terug is gekomen bij de kinderen.
Natuurlijk weet ik dat de Heere mensen gebruikt in Zijn dienst en geen engelen, anders zou niemand een ambt kunnen aanvaarden. Maar dat mag nooit gebruikt worden als excuus voor dergelijke opvliegendheid. Ik hoop dan ook dat de ambtsdrager later erop terug is gekomen bij de kinderen.
- Niet meer zo actief -
Ik ben geen ambtsdrager geweest. Maar los daarvan: ik denk dat ik zeker ergere dingen gedaan heb en vooral dingen gezegd waarover ongenoegen ontstond. Maar niet iets vergelijkbaars en ik vind dit ook echt van een andere orde.MGG schreef:Jij bent toch ook ambtsdrager geweest? Zo ja, was je altijd van onbesproken gedrag?DDD schreef:Nee, niet zomaar.
Ik had begrepen dat dit een structureel gedrag was. Als het een incident is, is het natuurlijk een heel ander verhaal.Mannetje schreef:Humor is niet verkeerd, maar het lijkt me dat bij een irritante bal humor ook beter werkt dan het mes. Zachtmoedigheid is in ieder geval ver te zoeken bij iemand die ballen lek prikt.