Kleine ergernissen

Zeeuw

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef:
Zeeuw schreef:Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.
Dit ontlokte mij wel een glimlach ;) (Maar dat is dan eerder een kleine vreugde, zeker)
ah, zo keek ik er destijds tegenaan dan blijkbaar :-)
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef:
TSD schreef:
Zeeuw schreef:Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.
Dit ontlokte mij wel een glimlach ;) (Maar dat is dan eerder een kleine vreugde, zeker)
Dan wist Zeeuw in ieder geval op welk tijdstip van de week hij grote kans had om zonder al te veel problemen de bal terug te snaaien :D
Oei, op zondag kwamen wij niet buiten de poort tenzij ter kerke te gaan broeder:-)
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Apologeet schreef:Ik had vroeger een onaangename opa die iedere bal lek stak die in zijn tuin kwam en zelfs prikkeldraad door de heg trok.

Met die man ik gedachten gooi ik gewoon iedere bal terug met een lach.
Ja, dat laatste geldt voor mij ook heel erg. Laat ze heerlijk spelen. Als het meer niet is dat een bal. En als het 5 keer per dag gebeurt kun je over het algemeen best goed even het gesprek aangaan.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Zeeuw schreef:
Apologeet schreef:Ik had vroeger een onaangename opa die iedere bal lek stak die in zijn tuin kwam en zelfs prikkeldraad door de heg trok.

Met die man ik gedachten gooi ik gewoon iedere bal terug met een lach.
Ja, dat laatste geldt voor mij ook heel erg. Laat ze heerlijk spelen. Als het meer niet is dat een bal. En als het 5 keer per dag gebeurt kun je over het algemeen best goed even het gesprek aangaan.
Gesprekje over het evangelie: die bal is net als zonde en genade: de Heere vergeeft mij elke dag wel meer dan vijf keer, zo werkt genade. Dus bel gerust aan voor je bal, elke keer zien we dan samen hoe genade werkt. Lust je nog een snoepje?
Fides Quaerens Intellectum
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik snap je gedachtegang, maar dat ben ik toch niet helemaal met je eens. ;)
Als je per ongeluk een bal in de tuin schoppen op één lijn zet met zonde, wordt het Bijbelse begrip zonde wel erg uitgehold.
DDD

Bericht door DDD »

Nee. Maar het is wel zonde om zo'n bal te vernielen. En ik denk dat als ik dat zou horen van een ambtsdrager, dat ik openbare schuldbelijdenis zou verzoeken. Maar ik ben een beetje rechtlijnig.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Nee. Maar het is wel zonde om zo'n bal te vernielen. En ik denk dat als ik dat zou horen van een ambtsdrager, dat ik openbare schuldbelijdenis zou verzoeken. Maar ik ben een beetje rechtlijnig.
Een beetje zomaar?
DDD

Bericht door DDD »

Nee, niet zomaar.

Zulke dingen kunnen een afkeer bij kinderen geven van God en zijn Woord. Ik vind dit absoluut een zwaarwegend punt. Er staat duidelijk in de bijbel dat ambtsdragers van onbesproken gedrag moeten zijn, en dat geldt zeker ook onder de jeugd.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef:Nee, niet zomaar.

Zulke dingen kunnen een afkeer bij kinderen geven van God en zijn Woord. Ik vind dit absoluut een zwaarwegend punt. Er staat duidelijk in de bijbel dat ambtsdragers van onbesproken gedrag moeten zijn, en dat geldt zeker ook onder de jeugd.
Jij bent toch ook ambtsdrager geweest? Zo ja, was je altijd van onbesproken gedrag?
Terri

Bericht door Terri »

MGG schreef:

Jij bent toch ook ambtsdrager geweest? Zo ja, was je altijd van onbesproken gedrag?
Kom op, dit is toch duidelijk. Iemand die ballen lek prikt van kinderen....
Vind ik absoluut niet onder 'kleinigheid' vallen.
Heel akelig en duister.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Terri schreef:
MGG schreef:

Kom op, dit is toch duidelijk. Iemand die ballen lek prikt van kinderen....
Vind ik absoluut niet onder 'kleinigheid' vallen.
Heel akelig en duister.
Meen je dit echt?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ararat

Bericht door Ararat »

Ik bedenk opeens dat ik eens een predikant iets over koning voetbal als zijnde de afgod bal - Baäl zeggen.

Misschien handelde de beste ambtsdrager wel geheel in de geest van deze uitspraken en deed hij daarmee een goed werk: de afgoden doorsteken.

"Ga heen en zondig niet meer. Om je te helpen prik ik 'm lek"

We moeten hem gewoon dankbaar zijn!
Waar is mijn mes?
:D
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Humor is niet verkeerd, maar het lijkt me dat bij een irritante bal humor ook beter werkt dan het mes. Zachtmoedigheid is in ieder geval ver te zoeken bij iemand die ballen lek prikt.

Natuurlijk weet ik dat de Heere mensen gebruikt in Zijn dienst en geen engelen, anders zou niemand een ambt kunnen aanvaarden. Maar dat mag nooit gebruikt worden als excuus voor dergelijke opvliegendheid. Ik hoop dan ook dat de ambtsdrager later erop terug is gekomen bij de kinderen.
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef:

Ik ben geen ambtsdrager geweest. Maar los daarvan: ik denk dat ik zeker ergere dingen gedaan heb en vooral dingen gezegd waarover ongenoegen ontstond. Maar niet iets vergelijkbaars en ik vind dit ook echt van een andere orde.
DDD

Bericht door DDD »

Mannetje schreef:Humor is niet verkeerd, maar het lijkt me dat bij een irritante bal humor ook beter werkt dan het mes. Zachtmoedigheid is in ieder geval ver te zoeken bij iemand die ballen lek prikt.

Natuurlijk weet ik dat de Heere mensen gebruikt in Zijn dienst en geen engelen, anders zou niemand een ambt kunnen aanvaarden. Maar dat mag nooit gebruikt worden als excuus voor dergelijke opvliegendheid. Ik hoop dan ook dat de ambtsdrager later erop terug is gekomen bij de kinderen.
Ik had begrepen dat dit een structureel gedrag was. Als het een incident is, is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Plaats reactie