COVID-19
Re: Wuhan virus
Momenteel crisisoverleg, plannen om scholen te sluiten.
Om ca. 14.30 uur een extra NOS journaal.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Als dat zo is, dan ligt het land plat. Heel simpel.Mara schreef:Momenteel crisisoverleg, plannen om scholen te sluiten.
In Oostenrijk worden alle kerkdiensten afgelast.Zeeuw schreef:Als dat zo is, dan ligt het land plat. Heel simpel.Mara schreef:Momenteel crisisoverleg, plannen om scholen te sluiten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
bij ons op de zaak wordt alles voorbereidt voor de mogelijkheid tot thuiswerken.
De situatie is niet leuk, maar het reizen zal ik niet missen

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bij ons ook ja. Maar bij mij is het na een 2 weken thuiswerken echt wel gedaan met het werk.Bertiel schreef:bij ons op de zaak wordt alles voorbereidt voor de mogelijkheid tot thuiswerken.
Plannen van wie?Mara schreef:Momenteel crisisoverleg, plannen om scholen te sluiten.
Lijkt me goed om het land eens even plat te leggen. Dat is op dit moment de enige manier om de virusverspreiding af te zwakken.Zeeuw schreef: Als dat zo is, dan ligt het land plat. Heel simpel.
Maar wanneer komt het terug?Erskinees schreef:Lijkt me goed om het land eens even plat te leggen. Dat is op dit moment de enige manier om de virusverspreiding af te zwakken.Zeeuw schreef: Als dat zo is, dan ligt het land plat. Heel simpel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Juist. En wat doen we met al de bedrijven die op de fles gaan omdat ouders met hun kinderen thuis zullen zijn? Ik begrijp het punt, maar de maatschappelijke en persoonlijke (financiële) schade is zeer hoog.parsifal schreef:Maar wanneer komt het terug?Erskinees schreef:Lijkt me goed om het land eens even plat te leggen. Dat is op dit moment de enige manier om de virusverspreiding af te zwakken.Zeeuw schreef: Als dat zo is, dan ligt het land plat. Heel simpel.
En, wat Parsifal zegt, volgende keer weer?
Even ter verduidelijking, de ziekte gaat weg als deze wereldwijd is uitgeroeid of als er iets structureels verandert zoals mensen die structureel hun gedrag veranderen, of als er een vaccin komt of medicijnen die de gevolgen kunnen beperken.
Het kan verstandig zijn om de groei te beperken (zodat de piekdruk op ziekenhuizen lager wordt), maar het blijft uitkijken. Verder is echt niet duidelijk wat het effect van schoolsluiting is, tot een paar dagen geleden dacht men dat kinderen nauwelijks bijdroegen aan de epidemie. Het is goed om voorzichtig te zijn, maar nog steeds is het niet duidelijk of je meer dan marginale beperking van de verspreiding zult zien als de kinderen elkaar niet meer op school zien.
Het kan verstandig zijn om de groei te beperken (zodat de piekdruk op ziekenhuizen lager wordt), maar het blijft uitkijken. Verder is echt niet duidelijk wat het effect van schoolsluiting is, tot een paar dagen geleden dacht men dat kinderen nauwelijks bijdroegen aan de epidemie. Het is goed om voorzichtig te zijn, maar nog steeds is het niet duidelijk of je meer dan marginale beperking van de verspreiding zult zien als de kinderen elkaar niet meer op school zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
En betekent dit de kinderen dan binnenhouden of buiten met de vriendjes gaan spelen, zodat, in mindere mate, een zelfde situatie als op school ontstaat.parsifal schreef:Even ter verduidelijking, de ziekte gaat weg als deze wereldwijd is uitgeroeid of als er iets structureels verandert zoals mensen die structureel hun gedrag veranderen, of als er een vaccin komt of medicijnen die de gevolgen kunnen beperken.
En het Eurosongfestival in Rotterdam gaat door 

Natuurlijk gaat dat niet door. Dat denken ze vandaag nog van wel, en over twee dagen niet meer.helma schreef:En het Eurosongfestival in Rotterdam gaat door
Maar het feit dat ze dat vandaag nog zeggen vind ik absurdHerman schreef:Natuurlijk gaat dat niet door. Dat denken ze vandaag nog van wel, en over twee dagen niet meer.helma schreef:En het Eurosongfestival in Rotterdam gaat door
"The show must go on"
En dat is geen citaat van iemand uit onze gezindte, ik weet het...
En dat is geen citaat van iemand uit onze gezindte, ik weet het...
- Niet meer zo actief -