Vraag (algemeen)

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door Bert Mulder »

Wittewrongel schreef:Heeft iemand de pdf http://www.kerkrecht.nl/data/onderdelen ... 8-1619.pdf
Oftewel de acta van de nationale synode te dordrecht voor mij?:)

http://www.kerkrecht.nl/node/1857
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Chrisje72

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Chrisje72 »

windorgel schreef:Sinds kort heb ik een ereader. Weet iemand of er op het ebookplatform van de Nederlandse bibliotheken ook christelijke /theologische boeken te vinden zijn? Ik ben geen lid vd bibliotheek en kan de catalogus daarom niet in zien.
Ja hoor bvAfbeelding enAfbeelding
Wittewrongel
Inactief

Bericht door Wittewrongel »

Bert Mulder schreef:
Wittewrongel schreef:Heeft iemand de pdf http://www.kerkrecht.nl/data/onderdelen ... 8-1619.pdf
Oftewel de acta van de nationale synode te dordrecht voor mij?:)

http://www.kerkrecht.nl/node/1857
Merci
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

windorgel schreef:Sinds kort heb ik een ereader. Weet iemand of er op het ebookplatform van de Nederlandse bibliotheken ook christelijke /theologische boeken te vinden zijn? Ik ben geen lid vd bibliotheek en kan de catalogus daarom niet in zien.
Zoals Christje72 al aangaf, is het zeker mogelijk om christelijke boeken te vinden via het e-book-platform. Als je naar www.bibliotheek.nl gaat en dan op e-books klikt, zie je alle e-books die gelezen kunnen worden. Filter dan op "download voor e-reader" (omdat jij een e-reader hebt) en op "spiritualiteit en religie" en dan zie je 525 boeken in deze categorie. In deze categorie zitten veel christelijke boeken.

Als je nog geen lid bent van een bibliotheek, kun je wel de catalogus inzien, maar om de boeken te downloaden moet je lid zijn van een bibliotheek in Nederland. Als je eenmaal lid bent, kun je de boeken gratis downloaden.

Het is even zoeken in zo'n grote catalogus maar als je de juiste zoektermen gebruikt, heb je er veel plezier van. Dan kun je heel veel boeken gratis lezen. En je kunt ze ook op je smartphone of tablet lezen.
windorgel

Bericht door windorgel »

Pimpelmees schreef:
Zoals Christje72 al aangaf, is het zeker mogelijk om christelijke boeken te vinden via het e-book-platform. Als je naar http://www.bibliotheek.nl gaat en dan op e-books klikt, zie je alle e-books die gelezen kunnen worden. Filter dan op "download voor e-reader" (omdat jij een e-reader hebt) en op "spiritualiteit en religie" en dan zie je 525 boeken in deze categorie. In deze categorie zitten veel christelijke boeken.

Als je nog geen lid bent van een bibliotheek, kun je wel de catalogus inzien, maar om de boeken te downloaden moet je lid zijn van een bibliotheek in Nederland. Als je eenmaal lid bent, kun je de boeken gratis downloaden.

Het is even zoeken in zo'n grote catalogus maar als je de juiste zoektermen gebruikt, heb je er veel plezier van. Dan kun je heel veel boeken gratis lezen. En je kunt ze ook op je smartphone of tablet lezen.
Dank voor de info!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik las in een ander topic:
Wim Anker schreef:Mijn welwillendheid wordt inderdaad wel op de proef gesteld gelet op de selectiviteit qua topics en forummers waarop jij reageert. Maar goed, daarover is al eerder gedachten gewisseld.
Nu weet ik nu hoe jullie over RF denken, maar volgens mij mag toch elke RF'er helemaal zelf weten, of hij/zij wel of niet reageert of iets post? Of hij/zij wel of niet antwoord geeft of niet? Of dat hij/zij op bepaalde RF'ers wel of niet reageert?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Ik las in een ander topic:
Wim Anker schreef:Mijn welwillendheid wordt inderdaad wel op de proef gesteld gelet op de selectiviteit qua topics en forummers waarop jij reageert. Maar goed, daarover is al eerder gedachten gewisseld.
Nu weet ik nu hoe jullie over RF denken, maar volgens mij mag toch elke RF'er helemaal zelf weten, of hij/zij wel of niet reageert of iets post? Of hij/zij wel of niet antwoord geeft of niet? Of dat hij/zij op bepaalde RF'ers wel of niet reageert?
In principe wel ja.

Alleen is het niet chique om in een discussie opeens te stoppen met reageren. Overigens doet jongere dat niet zover ik weet.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Alleen is het niet chique om in een discussie opeens te stoppen met reageren.
Ben ik de enige die soms geen enkele zin meer heeft om te reageren, als een topic een kant opgaat die je niet helemaal kunt meemaken? Dat is afgelopen jaren diverse keren gebeurd. Om te voorkomen dat e.e.a. ontspoort, is het dan vaak heilzaam om even niets meer te zeggen. Dan waait het wel over...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ik heb nu geen tijd, kom er op terug.
Maar de interpretatie van @Luther is volledig mis. Het staat er ook niet.

En ga vooral niet in op de inhoud hoor. Stoken en splitten is veeel belangrijker toch?
keesjanm

Bericht door keesjanm »

Wim Anker schreef:
En ga vooral niet in op de inhoud hoor. Stoken en splitten is veeel belangrijker toch?
Last van het IIGBI syndroom?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Vraagje 1: wat is splitten?
Vraagje 2: wat is een IIGBI syndroom?
- Niet meer zo actief -
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Ik heb nu geen tijd, kom er op terug.
Maar de interpretatie van @Luther is volledig mis. Het staat er ook niet.

Dit is bijvoorbeeld een reactie , waar ik niet meer op ga reageren. Het ontneemt inderdaad ook de lust om op andere postings in te gaan.
keesjanm

Bericht door keesjanm »

Mannetje schreef: Vraagje 2: wat is een IIGBI syndroom?

Een afkorting.
Eerste letters: Iedereen Is GBI
Mannetje

Bericht door Mannetje »

keesjanm schreef:
Mannetje schreef: Vraagje 2: wat is een IIGBI syndroom?

Een afkorting.
Eerste letters: Iedereen Is GBI
Aha...
Los van de vraag of het waar is dus geen opmerking die de discussie/het gesprek verder brengt...
- Niet meer zo actief -
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Weet iemand een winkel waar ze binnenlampen met een licht/bewegingssensor verkopen? Liefst een plafonnière.
We hebben er een bij de Praxis gekocht, een aantal jaar geleden, maar daar verkopen ze ze niet meer.
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie