Maatregelen kerk ivm coronavirus

helma

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door helma »

Ik vind het ook een beetje de mazen van de 'wet' ...
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik snap zulke situaties echt niet!
Een verjaardag vier je niet omdat er maar 3 mensen op bezoek mogen komen op 30 vierkante meter en wél 50 mensen ergens anders op 100 vierkante meter ontmoeten.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Gods Woord geeft een eeuwige zegen. Een verjaardag niet.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Herman schreef:Gods Woord geeft een eeuwige zegen. Een verjaardag niet.
Hangt er vanaf wat er besproken word op de verjaardag of vrouwenvereniging :hum
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Sommigen postings moet je niet al te serieus nemen. Ook onderstaande niet.

50 vrouwen op 100 vierkante meter, dan kan je geen afstand houden. Per vrouw heb je zeker 4 tot 5 vierkante meter nodig, dus de minimale oppervlakte om 50 vrouwen te bergen ligt tussen de 200 en 250 vierkante meter. En dan heb je dus een examenopstelling. Ga maar rekenen. Als je ze in een kring wil hebben - dat vinden vrouwen veel gezelliger - dan krijg je een cirkel van 50 personen waarin de onderlinge ruimte tot de andere gedefinieerd wordt als 75 centimeter links, 75 centimeter rechts en de breedte van je eigen lichaam (stel 1 meter), dus de cirkel heeft dan een omtrek van 2.5 meter* 50 personen = 125 meter als je daar dan weer de oppervlakte van berekend via π x straal etc, dan kom je op meer dan 1.200 vierkante meter.

Conclusie: 50 personen op 100 meter laten bivakkeren is binnen de 1,5 samenleving niet mogelijk.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Herman schreef:Sommigen postings moet je niet al te serieus nemen. Ook onderstaande niet.

50 vrouwen op 100 vierkante meter, dan kan je geen afstand houden. Per vrouw heb je zeker 4 tot 5 vierkante meter nodig, dus de minimale oppervlakte om 50 vrouwen te bergen ligt tussen de 200 en 250 vierkante meter. En dan heb je dus een examenopstelling. Ga maar rekenen. Als je ze in een kring wil hebben - dat vinden vrouwen veel gezelliger - dan krijg je een cirkel van 50 personen waarin de onderlinge ruimte tot de andere gedefinieerd wordt als 75 centimeter links, 75 centimeter rechts en de breedte van je eigen lichaam (stel 1 meter), dus de cirkel heeft dan een omtrek van 2.5 meter* 50 personen = 125 meter als je daar dan weer de oppervlakte van berekend via π x straal etc, dan kom je op meer dan 1.200 vierkante meter.

Conclusie: 50 personen op 100 meter laten bivakkeren is binnen de 1,5 samenleving niet mogelijk.
:haha
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
DDD

Bericht door DDD »

Er zijn natuurlijk genoeg kerken in de gereformeerde gezindte waar de bijzalen groter zijn dan de gemiddelde kerkzaal.

Ik denk dat de grote zaal van de middelgrote kerk in mijn jeugd al zeker 200 m2 was. Bij het berekenen van de oppervlakte moet je er trouwens ook rekening mee houden dat je tegen de muur kunt zitten. Dan is er aan de achterkant geen halve cirkel nodig.
Terri

Bericht door Terri »

Van de week gehoord in nabije omgeving dat corona besmettingen doorgegeven zijn op twee verschillende bijeenkomsten in de kerk en/of kerkzaal. Ze bekenden 'eerlijk' dat de 1,5 meter niet gehandhaafd werd, hoe goed wellicht geprobeerd.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Marion schreef:
Jantje schreef:
Marion schreef:Ds. Huijser heeft er vorige week donderdag, na twee zondagmiddagdiensten, ook nog een avondsluiting gedaan over Hooglied 2 : 1 voor zeker 200 mensen. Mooi dat zulke dingen kunnen op een vakantiepark.
Mooi hoor. Heb je hem al gevraagd of hij volgend jaar naar Walcheren op vakantie komt (en dan bedoel ik de pastorie van een vacante gemeente)?
Zal ik bij gelegenheid zeker doen Jan!
Hij komt niet... :nonnon
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

https://www.telegraaf.nl/video/30730862 ... enprobleem

Tim Hofman en SGP-raadslid Tom de Nooijer in gesprek over de sluiting van kerken.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Onze kerkenraad heeft besloten alsnog de diensten met beeld uit te gaan zenden. Heb er een beetje dubbele gevoelens bij. Hoewel ik daar altijd al voorstander van ben geweest klinkt in de mail er nog niet erg veel enthousiasme voor in door.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

FlyingEagle schreef:Onze kerkenraad heeft besloten alsnog de diensten met beeld uit te gaan zenden. Heb er een beetje dubbele gevoelens bij. Hoewel ik daar altijd al voorstander van ben geweest klinkt in de mail er nog niet erg veel enthousiasme voor in door.
Het is echt zoveel fijner om ook de non verbale taal van de predikant mee te krijgen.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

FlyingEagle schreef:Onze kerkenraad heeft besloten alsnog de diensten met beeld uit te gaan zenden. Heb er een beetje dubbele gevoelens bij. Hoewel ik daar altijd al voorstander van ben geweest klinkt in de mail er nog niet erg veel enthousiasme voor in door.
Zo, dat heeft even moeten duren dan.
DDD

Bericht door DDD »

Hoeveel procent van de GG zou nu met beeld uitzenden? Ik heb echt geen idee. Veel kleine gemeenten doen het niet, heb ik het idee.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Dat is best simpel binnen een paar minuten te achterhalen:

39 via Kerkdienstgemist
2 via Kerkomroep
+- 8 via Youtube (zonder degenen die ook via Kerkdienstgemist uitzenden)
En dan is er nog een groep die via een eigen website streamt, 15? gemeenten (schatting).

Zit je dus rond de 40%. Meer dan ik verwacht had.
Plaats reactie