Mijn ervaring in mijn naaste omgeving is dat dit heel verschillend is: in het ene geval worden mensen binnen het gezin zelfs niet besmet, in het andere geval worden heel voorzichtige mensen binnen een familie 'massaal' besmet. Dus ik zou dit niet als algemene stelling durven onderschrijven.huisman schreef: Wij hebben nu 2x te maken gehad met Covid-19 in huis en zijn toch niet besmet. Je moet blijkbaar toch echt je best doen om besmet te raken. Verloofde van dochter met wat achteraf bleek Covid-19 te zijn hoestend en proestend bij ons thuis geweest (zelfs blijven slapen.) Hij is 2 dagen later positief getest. Zelfs mijn dochter niet ziek geworden.
Dat stemt ook tot dankbaarheid.
COVID-19
Re: COVID-19
Eens, is geen algemene stelling. Een Duits onderzoek zegt dat 15% van de huisgenoten besmet raakt door een Covid-19 patiënt. Dat is zo’n 1 op de zeven. Dat is toch weinig voor een besmettelijke ziekte?eilander schreef:Mijn ervaring in mijn naaste omgeving is dat dit heel verschillend is: in het ene geval worden mensen binnen het gezin zelfs niet besmet, in het andere geval worden heel voorzichtige mensen binnen een familie 'massaal' besmet. Dus ik zou dit niet als algemene stelling durven onderschrijven.huisman schreef: Wij hebben nu 2x te maken gehad met Covid-19 in huis en zijn toch niet besmet. Je moet blijkbaar toch echt je best doen om besmet te raken. Verloofde van dochter met wat achteraf bleek Covid-19 te zijn hoestend en proestend bij ons thuis geweest (zelfs blijven slapen.) Hij is 2 dagen later positief getest. Zelfs mijn dochter niet ziek geworden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jij beweert wel vaker zogenaamde waarheden die later ontkracht worden, zoals de buikligging. Maar dan negeer je dat gewoon.huisman schreef:Eens, is geen algemene stelling. Een Duits onderzoek zegt dat 15% van de huisgenoten besmet raakt door een Covid-19 patiënt. Dat is zo’n 1 op de zeven. Dat is toch weinig voor een besmettelijke ziekte?
Zoals de uitgebreide boswandelingen.Mara schreef:Er heerst een ogenschijnlijke rust op de IC-afdeling van het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam. Alleen de geluiden van alle apparaten die de patiënten in leven houden, zijn te horen. Daar tussendoor lopen artsen en verpleegkundigen in volledige bescherming over de afdeling. Op dit moment zijn acht van de negen IC-bedden bezet met coronapatiënten. Ze liggen op hun buik en zijn kunstmatig in coma gebracht. IC-verpleegkundige Anita Lagendijk staat aan het bed van een patiënt, haalt een stethoscoop tevoorschijn en zegt: "Ik kom even luisteren naar uw longen."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/200896/O ... -hart-vast
Grote bewondering voor deze ex forummer.![]()
Ik heb even een gedeelte dik gemaakt, zodat Huisman en refo zien dat er wel degelijk buikligging wordt toegepast.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Toen ook al gezegd en bewezen met links haalde ik dhr. Gommers aan.Mara schreef:Jij beweert wel vaker zogenaamde waarheden die later ontkracht worden, zoals de buikligging. Maar dan negeer je dat gewoon.huisman schreef:Eens, is geen algemene stelling. Een Duits onderzoek zegt dat 15% van de huisgenoten besmet raakt door een Covid-19 patiënt. Dat is zo’n 1 op de zeven. Dat is toch weinig voor een besmettelijke ziekte?
Zoals de uitgebreide boswandelingen.Mara schreef:Er heerst een ogenschijnlijke rust op de IC-afdeling van het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam. Alleen de geluiden van alle apparaten die de patiënten in leven houden, zijn te horen. Daar tussendoor lopen artsen en verpleegkundigen in volledige bescherming over de afdeling. Op dit moment zijn acht van de negen IC-bedden bezet met coronapatiënten. Ze liggen op hun buik en zijn kunstmatig in coma gebracht. IC-verpleegkundige Anita Lagendijk staat aan het bed van een patiënt, haalt een stethoscoop tevoorschijn en zegt: "Ik kom even luisteren naar uw longen."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/200896/O ... -hart-vast
Grote bewondering voor deze ex forummer.![]()
Ik heb even een gedeelte dik gemaakt, zodat Huisman en refo zien dat er wel degelijk buikligging wordt toegepast.
https://nos.nl/artikel/2344836-behandel ... op-ic.html
Ook de 15% in huis besmettingen staat in een Duits onderzoek. Kun je o.a, hier vinden.
https://www.gesundheitsstadt-berlin.de/ ... ing-14218/
Het verschil met jou is dat jij uitgaat van anekdotische verhalen in het AD of Rijnmond TV enz. en vooral meegaat in het zaaien van angst.
Besmettingen in natuurgebieden zijn absurd en uitgesloten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ongelooflijk, dat je dit bericht, met foto! in twijfel trekt om in je eigen starre standpunt te blijven hangen.
Maar ach, je hebt een goed voorbeeld aan een Amerikaanse president.
- Delftenaar
Er is nu een onderzoek gepubliceerd naar aanleiding van een grote uitbraak in een aantal verzorgingshuizen in Londen afgelopen voorjaar.
Uit een toen gehouden PCR-test bleek 40% positief, waarvan de helft zonder klachten. Een tijdje later is een antistoffentest gehouden. Daaruit bleek dat op een bewoner na iedereen het virus gehad heeft: er waren antistoffen aanwezig.
Uit een toen gehouden PCR-test bleek 40% positief, waarvan de helft zonder klachten. Een tijdje later is een antistoffentest gehouden. Daaruit bleek dat op een bewoner na iedereen het virus gehad heeft: er waren antistoffen aanwezig.
Delftenaar schreef:Er is nu een onderzoek gepubliceerd naar aanleiding van een grote uitbraak in een aantal verzorgingshuizen in Londen afgelopen voorjaar.
Dat is dit onderzoek. Zeer interessant en best goed nieuws.
https://www.thelancet.com/journals/ecli ... 2/fulltext
Wetenschap en empirisch bewijs is iets anders dan een berichtje in een krantje met een fotootje. Nogmaals laat je niet bang maken, de tijden zijn verwarrend genoeg.Mara schreef:Ongelooflijk, dat je dit bericht, met foto! in twijfel trekt om in je eigen starre standpunt te blijven hangen.
- Ora et labora
Vreemd genoeg hoorde ik ...dat bij ons op het kleine dorp er ook veel besmet waren de laatste 3-6 maandeneilander schreef:Mijn ervaring in mijn naaste omgeving is dat dit heel verschillend is: in het ene geval worden mensen binnen het gezin zelfs niet besmet, in het andere geval worden heel voorzichtige mensen binnen een familie 'massaal' besmet. Dus ik zou dit niet als algemene stelling durven onderschrijven.huisman schreef: Wij hebben nu 2x te maken gehad met Covid-19 in huis en zijn toch niet besmet. Je moet blijkbaar toch echt je best doen om besmet te raken. Verloofde van dochter met wat achteraf bleek Covid-19 te zijn hoestend en proestend bij ons thuis geweest (zelfs blijven slapen.) Hij is 2 dagen later positief getest. Zelfs mijn dochter niet ziek geworden.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
En dat van de buikligging heeft de journalist mogelijk onthouden van het voorjaar. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij de patiënten is geweest voor zijn verhaal.huisman schreef:Wetenschap en empirisch bewijs is iets anders dan een berichtje in een krantje met een fotootje. Nogmaals laat je niet bang maken, de tijden zijn verwarrend genoeg.Mara schreef:Ongelooflijk, dat je dit bericht, met foto! in twijfel trekt om in je eigen starre standpunt te blijven hangen.
Ik heb het Gommers zelf ook horen zeggen op zo'n briefing in de Tweede kamer.
De vraag is nog steeds: wat is besmet? Ze porren in je neus, maar dat is nog steeds de eerste verdedigingslinie. Wordt men daadwerkelijk ziek?eilander schreef:Mijn ervaring in mijn naaste omgeving is dat dit heel verschillend is: in het ene geval worden mensen binnen het gezin zelfs niet besmet, in het andere geval worden heel voorzichtige mensen binnen een familie 'massaal' besmet. Dus ik zou dit niet als algemene stelling durven onderschrijven.huisman schreef: Wij hebben nu 2x te maken gehad met Covid-19 in huis en zijn toch niet besmet. Je moet blijkbaar toch echt je best doen om besmet te raken. Verloofde van dochter met wat achteraf bleek Covid-19 te zijn hoestend en proestend bij ons thuis geweest (zelfs blijven slapen.) Hij is 2 dagen later positief getest. Zelfs mijn dochter niet ziek geworden.
In de gevallen waar ik het nu over heb: ja, men wordt ziek. Hard ziek soms.refo schreef:De vraag is nog steeds: wat is besmet? Ze porren in je neus, maar dat is nog steeds de eerste verdedigingslinie. Wordt men daadwerkelijk ziek?eilander schreef:Mijn ervaring in mijn naaste omgeving is dat dit heel verschillend is: in het ene geval worden mensen binnen het gezin zelfs niet besmet, in het andere geval worden heel voorzichtige mensen binnen een familie 'massaal' besmet. Dus ik zou dit niet als algemene stelling durven onderschrijven.huisman schreef: Wij hebben nu 2x te maken gehad met Covid-19 in huis en zijn toch niet besmet. Je moet blijkbaar toch echt je best doen om besmet te raken. Verloofde van dochter met wat achteraf bleek Covid-19 te zijn hoestend en proestend bij ons thuis geweest (zelfs blijven slapen.) Hij is 2 dagen later positief getest. Zelfs mijn dochter niet ziek geworden.
huisman schreef: Wetenschap en empirisch bewijs is iets anders dan een berichtje in een krantje met een fotootje. Nogmaals laat je niet bang maken, de tijden zijn verwarrend genoeg.
Dit is zo gemeen wat jullie doen. Jullie zetten mij voor leugenaar terwijl je het bericht waarschijnlijk niet eens hebt gelezen.refo schreef: En dat van de buikligging heeft de journalist mogelijk onthouden van het voorjaar. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij de patiënten is geweest voor zijn verhaal.
I
Als het een bericht op RD was geweest, wat was dan jullie commentaar geweest?
Er staat een foto bij van een verpleegkundige die hier aktief was op het forum, zou zij meewerken aan een leugenachtig artikel?
Ben je onlangs op een I C wezen kijken?
En praat mij alsjeblieft niet van empirisch bewijs, als je zelf niet verder komt dan het lezen van het RD en boekjes.
Niet iedereen wordt ernstig ziek na een besmetting met het coronavirus. Maar om nu te praten over "broodje aap verhalen" gaat mij toch wat te ver.Mara schreef:huisman schreef: Wetenschap en empirisch bewijs is iets anders dan een berichtje in een krantje met een fotootje. Nogmaals laat je niet bang maken, de tijden zijn verwarrend genoeg.Dit is zo gemeen wat jullie doen. Jullie zetten mij voor leugenaar terwijl je het bericht waarschijnlijk niet eens hebt gelezen.refo schreef: En dat van de buikligging heeft de journalist mogelijk onthouden van het voorjaar. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij de patiënten is geweest voor zijn verhaal.
I
Er staat een foto bij van een verpleegkundige die hier aktief was op het forum, zou zij meewerken aan een leugenachtig artikel?
En praat mij alsjeblieft niet van empirisch bewijs, als je zelf niet verder komt dan het lezen van het RD en boekjes.
Alleen al in mijn naaste omgeving ken ik 2 personen die ernstig ziek zijn geweest. De eerste al tijdens de eerste golf, (eind maart/begin april) een veertiger (geen onderliggende klachten) heeft 10 dagen aan de beademing gelegen. Volgens de behandelend artsen kan ze naar alle waarschijnlijkheid september 2021 weer aan het werk!
Een ander, ook een veertiger, heeft ook op de ic gelegen.
Zijn herstel verloopt zeer traag. Deze persoon moet er op rekenen dat hij het eerste half jaar nog niet aan het werk kan. Maar goed, zowel tijdens de eerste golf en nu ook in de tweede is onze regio rood van kleur (geweest).
1. Het RD is in zijn berichtgeving over corona net zo matig als het AD. Hoop anekdotes die mensen angstig maakt maar die met de overall situatie niet veel te maken hebben.Mara schreef:huisman schreef: Wetenschap en empirisch bewijs is iets anders dan een berichtje in een krantje met een fotootje. Nogmaals laat je niet bang maken, de tijden zijn verwarrend genoeg.Dit is zo gemeen wat jullie doen. Jullie zetten mij voor leugenaar terwijl je het bericht waarschijnlijk niet eens hebt gelezen.refo schreef: En dat van de buikligging heeft de journalist mogelijk onthouden van het voorjaar. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij de patiënten is geweest voor zijn verhaal.
I
2. Ik heb het bericht wel gelezen maar lees het als een anekdote en trek daar geen conclusie uit voor het hele land.
Dan luister ik naar diegenen die daar zicht op hebben bv dhr. Gommers.
3. De zinsnede van mij die jij in deze post hebt gequoot gaat over de foto die jij plaatste over de in jouw ogen levensgevaarlijke situatie in de vrije natuur. Dus niet over het I.C. artikeltje.
4. Voor de kwetsbare en oudere medemens is deze tijd best beangstigend. Dan vind ik het ronduit slechte journalistiek om steeds weer met de heftigste verhalen te komen terwijl 98% (Cijfer RIVM) van de besmettingen een mild verloop kent. De Infection Fatality Rate wordt inmiddels geschat tussen de 0.2 en 0.3 % (Cijfer CDC)
5. Ook in verpleeghuizen wordt de meerderheid van de bewoners beter na een besmetting maar daar is het sterfte cijfer wel veel hoger dan die 0.3% . Ongeveer tussen de 10 en 20% en dat is hoog .
Als je het engels goed beheerst is het zeer de moeite waard de publicaties in The Lancet te volgen over Covid-19.
Zijn allemaal online te vinden en een ietsje pietsje beter onderbouwd dan de verhaaltjes in het AD/RD/Telegraaf enz.
https://www.thelancet.com/coronavirus