COVID-19
Re: COVID-19
Kom niet met de auto naar drukke natuurgebieden, waarschuwt veiligheidsregio
Lekker het bos in om te wandelen of fietsen dit weekend? De Veiligheidsregio Utrecht roept iedereen met klem op om niet met de auto naar natuurgebieden te komen. ,,Haal een frisse neus in je eigen omgeving.”
De afgelopen weken zochten inwoners uit de regio Utrecht massaal de natuur op, meldt de Veiligheidsregio Utrecht. Dit zorgde voor grote drukte op parkeerplaatsen bij natuurgebieden. Steeds vaker worden auto’s in de berm geparkeerd bij gebrek aan een parkeerplek.
Afgelopen weekend liepen ook de parkeerplaatsen bij de bossen op de Utrechtse Heuvelrug al snel helemaal vol. Staatsbosbeheer luidde daarom de noodklok, omdat boswachters de drukte niet meer aan konden. Op één parkeerplek werd er zelfs gevochten.
https://www.gelderlander.nl/utrecht/kom ... gle.com%2F
Opnieuw veel te druk in de bossen, code rood in Brabantse natuurgebieden.
In de druktemeter zie je de actuele drukte in de Brabantse natuurgebieden. Zaterdagmiddag waren er te veel mensen in de Loonse en Drunense Duinen, het Mastbos, Liesbos, Strabrechtseheide, Malpie, de Oisterwijkse Bossen en Vennen en de Kampina. Boswachters hadden dit zonnige weekend de grote drukte wel verwacht, zeker nu pretparken en terrassen gesloten zijn.
Een maand geleden tijdens de start van de herfstvakantie trokken ook al veel te veel mensen de natuur in. Sindsdien is het ieder weekend druk tot heel druk in de bekende recreatiegebieden. Met name bij parkeerplaatsen leidt dit tot problemen vanwege ruimtegebrek voor auto's. Ook afstand houden is dan lastig.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/328 ... urgebieden
Lekker het bos in om te wandelen of fietsen dit weekend? De Veiligheidsregio Utrecht roept iedereen met klem op om niet met de auto naar natuurgebieden te komen. ,,Haal een frisse neus in je eigen omgeving.”
De afgelopen weken zochten inwoners uit de regio Utrecht massaal de natuur op, meldt de Veiligheidsregio Utrecht. Dit zorgde voor grote drukte op parkeerplaatsen bij natuurgebieden. Steeds vaker worden auto’s in de berm geparkeerd bij gebrek aan een parkeerplek.
Afgelopen weekend liepen ook de parkeerplaatsen bij de bossen op de Utrechtse Heuvelrug al snel helemaal vol. Staatsbosbeheer luidde daarom de noodklok, omdat boswachters de drukte niet meer aan konden. Op één parkeerplek werd er zelfs gevochten.
https://www.gelderlander.nl/utrecht/kom ... gle.com%2F
Opnieuw veel te druk in de bossen, code rood in Brabantse natuurgebieden.
In de druktemeter zie je de actuele drukte in de Brabantse natuurgebieden. Zaterdagmiddag waren er te veel mensen in de Loonse en Drunense Duinen, het Mastbos, Liesbos, Strabrechtseheide, Malpie, de Oisterwijkse Bossen en Vennen en de Kampina. Boswachters hadden dit zonnige weekend de grote drukte wel verwacht, zeker nu pretparken en terrassen gesloten zijn.
Een maand geleden tijdens de start van de herfstvakantie trokken ook al veel te veel mensen de natuur in. Sindsdien is het ieder weekend druk tot heel druk in de bekende recreatiegebieden. Met name bij parkeerplaatsen leidt dit tot problemen vanwege ruimtegebrek voor auto's. Ook afstand houden is dan lastig.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/328 ... urgebieden
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik heb uitgerekend dat wanneer de parkeerplaats bij het Leersumse veld (een van de populairste natuurgebieden van Utrecht) met zo'n 80 parkeerplaatsen overvol is (met auto's tot in de berm), en iedereen loopt exact dezelfde wandelroute van 6,2 km (in groepjes van twee), de gemiddelde afstand tussen de wandelaars circa 60 meter is.
Zelf wandel ik iedere zondagmiddag een half uur tot drie kwartier in een ander populair wandelgebied van de provincie (op steenworp afstand van mijn woning). In dat half uur tot drie kwartier passeer ik maximaal zo'n 10 groepjes van 2 personen op ruime afstand.
Een beetje nuchterheid is wel op zijn plaats. Besmettingen in winkels of drukke winkelstraten lijkt mij meer een ding om ons druk over te maken.
Zelf wandel ik iedere zondagmiddag een half uur tot drie kwartier in een ander populair wandelgebied van de provincie (op steenworp afstand van mijn woning). In dat half uur tot drie kwartier passeer ik maximaal zo'n 10 groepjes van 2 personen op ruime afstand.
Een beetje nuchterheid is wel op zijn plaats. Besmettingen in winkels of drukke winkelstraten lijkt mij meer een ding om ons druk over te maken.
Eens. Al is er bij het Leersumse Veld geen eenrichtingsverkeer, voor zover ik weet.
Dat klopt, dan passeer je dus af en toe een ander groepje van twee. Desondanks blijft de gemiddelde afstand zo'n 60 meter.DDD schreef:Eens. Al is er bij het Leersumse Veld geen eenrichtingsverkeer, voor zover ik weet.
En men vergeet dat bij 80-90% van de auto's geen mensen staan omdat die aan het wandelen zijn... zo simpel is het toch.
Mensen vanuit de veiligheidsregio's die hier een punt van maken, zijn duidelijk geen ervaringsdeskundigen.
Laatst gewijzigd door Valcke op 14 nov 2020, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar bij jou in de buurt is het ook mooi lopen Valcke...bij mij trouwens ook.Valcke schreef:Dat klopt, dan passeer je dus af en toe een ander groepje van twee. Desondanks blijft de gemiddelde afstand zo'n 60 meter.DDD schreef:Eens. Al is er bij het Leersumse Veld geen eenrichtingsverkeer, voor zover ik weet.
Mensen vanuit de veiligheidsregio's die hier een punt van maken, zijn duidelijk geen ervaringsdeskundigen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Misschien toch eens wat meer om je heen kijken?DDD schreef:Eens. Al is er bij het Leersumse Veld geen eenrichtingsverkeer, voor zover ik weet.

Zie ook de persfoto's van de wachtrijen bij de tuincentra en eerder bij de pretparken.
Je kunt het natuurlijk afdoen als gemanipuleer van de journalisten.
Het gaat natuurlijk niet in letterlijke zin om 'filelopen'.
Maar ter vergelijk. Ik kom met enige regelmaat op het landgoed Mariënwaard, gelegen naast Beesd. Afgelopen zaterdag stond de parkeerplaats voor 3/4 vol, terwijl op een reguliere dag als de horeca open is de parkeerplaats circa voor de helft vol is. Dus dan zitten de mensen binnen en lopen niet buiten.
Daarnaast stond langs de hele weg over de Mariënwaard auto's geparkeerd in de berm. Doorgaans zijn het er vijf bij het begin en 5 bij het eind, maar nu waren dat er tientallen over het hele traject.
Ik vind dat enigszins storend, omdat ik wandelen beschouw als een prima manier om tot rust te komen en alleen te zijn. Als je dan af en toe eens iemand passeert, dan is dat logisch, maar als het best vaak is en er altijd wel medewandelaars in de picture zijn, dan gaat dat element van alleen zijn verloren.
Maar ter vergelijk. Ik kom met enige regelmaat op het landgoed Mariënwaard, gelegen naast Beesd. Afgelopen zaterdag stond de parkeerplaats voor 3/4 vol, terwijl op een reguliere dag als de horeca open is de parkeerplaats circa voor de helft vol is. Dus dan zitten de mensen binnen en lopen niet buiten.
Daarnaast stond langs de hele weg over de Mariënwaard auto's geparkeerd in de berm. Doorgaans zijn het er vijf bij het begin en 5 bij het eind, maar nu waren dat er tientallen over het hele traject.
Ik vind dat enigszins storend, omdat ik wandelen beschouw als een prima manier om tot rust te komen en alleen te zijn. Als je dan af en toe eens iemand passeert, dan is dat logisch, maar als het best vaak is en er altijd wel medewandelaars in de picture zijn, dan gaat dat element van alleen zijn verloren.
Ja inderdaad, als je het van zulke suggestieve foto's met telelenzen moet hebben waarbij 10 meter diepte net 0,5 meter lijkt...Mara schreef:Misschien toch eens wat meer om je heen kijken?DDD schreef:Eens. Al is er bij het Leersumse Veld geen eenrichtingsverkeer, voor zover ik weet.
Zie ook de persfoto's van de wachtrijen bij de tuincentra en eerder bij de pretparken.
Je kunt het natuurlijk afdoen als gemanipuleer van de journalisten.
Kijk maar eens naar die man die achter zijn vrouw op de voorgrond loopt. Volgens de foto trapt hij haar haast op de schoenen, wat natuurlijk niet zo is.
Ga eens wandelen, Mara!
Laatst gewijzigd door Valcke op 14 nov 2020, 10:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Dit is nog ruim meer dan anderhalve meter toch? Of liggen daar keien in plaats van beukennootjes;-) Die lijken op mijn schermpje wel levensgroot.
Dank je wel voor je vriendelijke advies. Ik zal maar niet meer naar de boswachters en de voorzitter van de veiligheidsregio's luisteren.Valcke schreef: Ga eens wandelen, Mara!

Het blijkt fake nieuws te zijn volgens sommige forummers.
Ik kom zelf geregeld in het bos, en inderdaad is het echt uitzonderlijk dat het gevaarlijk druk is. En dan nog is het véél rustiger dan in een winkelstraat of winkelcentrum.
Daarnaast passeer je anderen, en de coronamelder gaat niet voor niets pas af als je 15 minuten in iemands buurt was.
Daarnaast passeer je anderen, en de coronamelder gaat niet voor niets pas af als je 15 minuten in iemands buurt was.
Nieuws gebracht door domme journalisten en veroorzaakt door domme bestuurders. Drukte vermijden is in de natuur nogal eenvoudig. Je komt daar nooit ongewild 15 minuten binnen de anderhalve meter.Mara schreef:Dank je wel voor je vriendelijke advies. Ik zal maar niet meer naar de boswachters en de voorzitter van de veiligheidsregio's luisteren.Valcke schreef: Ga eens wandelen, Mara!
![]()
Het bron en contact onderzoek wijst aan waar de besmettingen plaatsvinden.
Thuis (huisgenoten) 57.2%
Thuis (bezoek) 16.8%
Werk 13.8%
Verpleeghuis 4.9%
School 4.3%
De andere paar procent is verdeeld over heel veel domeinen.
Zie blz 23 van het meest recente RIVM rapportage
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 0_1158.pdf
Wij wandelen elke zaterdag een flink stuk in het bos of op de hei. Vanmiddag weer. Daar komen 0 besmettingen uit voort.
Wij hebben nu 2x te maken gehad met Covid-19 in huis en zijn toch niet besmet. Je moet blijkbaar toch echt je best doen om besmet te raken. Verloofde van dochter met wat achteraf bleek Covid-19 te zijn hoestend en proestend bij ons thuis geweest (zelfs blijven slapen.) Hij is 2 dagen later positief getest. Zelfs mijn dochter niet ziek geworden.
Dat stemt ook tot dankbaarheid.
Ga dus aub naar buiten en geniet van de schepping. Dat kan en mag zonder angst.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Maanenschijn
Re: RE: Re: COVID-19
Met een paar goede laarzen lijken de uiterwaarden van de Waal een uitstekende wandelplek voor jou. En als je na het wandelen zin in koffie hebt, is een zeker forumlid niet ver weg.Herman schreef:Het gaat natuurlijk niet in letterlijke zin om 'filelopen'.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
In het Kralingse bos was het donderdag best druk, maar niet zo dat je op elkaars lip stond.DDD schreef:Ik kom zelf geregeld in het bos, en inderdaad is het echt uitzonderlijk dat het gevaarlijk druk is. En dan nog is het véél rustiger dan in een winkelstraat of winkelcentrum.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vanmiddag genoten van lange wandeling in het bos. Drukke parkeerplaats, leeg boshuisman schreef:Nieuws gebracht door domme journalisten en veroorzaakt door domme bestuurders. Drukte vermijden is in de natuur nogal eenvoudig. Je komt daar nooit ongewild 15 minuten binnen de anderhalve meter.Mara schreef:Dank je wel voor je vriendelijke advies. Ik zal maar niet meer naar de boswachters en de voorzitter van de veiligheidsregio's luisteren.Valcke schreef: Ga eens wandelen, Mara!
![]()
Het bron en contact onderzoek wijst aan waar de besmettingen plaatsvinden.
Thuis (huisgenoten) 57.2%
Thuis (bezoek) 16.8%
Werk 13.8%
Verpleeghuis 4.9%
School 4.3%
De andere paar procent is verdeeld over heel veel domeinen.
Zie blz 23 van het meest recente RIVM rapportage
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 0_1158.pdf
Wij wandelen elke zaterdag een flink stuk in het bos of op de hei. Vanmiddag weer. Daar komen 0 besmettingen uit voort.
Wij hebben nu 2x te maken gehad met Covid-19 in huis en zijn toch niet besmet. Je moet blijkbaar toch echt je best doen om besmet te raken. Verloofde van dochter met wat achteraf bleek Covid-19 te zijn hoestend en proestend bij ons thuis geweest (zelfs blijven slapen.) Hij is 2 dagen later positief getest. Zelfs mijn dochter niet ziek geworden.
Dat stemt ook tot dankbaarheid.
Ga dus aub naar buiten en geniet van de schepping. Dat kan en mag zonder angst.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.