Mara schreef:Valcke schreef:Mara schreef:Er zijn in de afgelopen weken verschillende toegangswegen afgezet omdat er teveel mensen kwamen. De parkeerplaatsen waren overvol.
Lees eens wat meer kranten dan!
Ik lees die artikelen ook (echt wel). Maar we moeten de kranten niet klakkeloos napraten; laten we ons verstand gebruiken.
Ook in mijn omgeving zijn in het voorjaar toegangswegen tot natuurgebieden afgezet; terwijl als dit niet gebeurde, je gemakkelijk 100 meter afstand kan houden. (Vandaar dat ik mij inderdaad wat erger over de berichtgeving.)
Volle parkeerplaatsen zegt helemaal niets: wanneer mensen gespreid aankomen en gespreid vertrekken, is dat geen enkel risico.
In natuurgebieden is het geen enkel probleem afstand te houden. Al staan de parkeerplaatsen overvol.
Hoe naief dit.
Het meest recente bericht dan, een oproep:
Kom niet met de auto naar drukke natuurgebieden, waarschuwt veiligheidsregio
Lekker het bos in om te wandelen of fietsen dit weekend? De Veiligheidsregio Utrecht roept iedereen met klem op om niet met de auto naar natuurgebieden te komen. ,,Haal een frisse neus in je eigen omgeving.”
https://www.gelderlander.nl/utrecht/kom ... gle.com%2F
Dus nogmaals, lees eens wat meer, dat bespaart ons deze denigrende reacties.
Ik vraag mij af of jij ooit in een natuurgebied komt...?
En of je dan inderdaad ervaart dat het moeilijk is om afstand te houden?
Ik wandel ongeveer wekelijks - of vaker - in diverse natuurgebieden, ook op zogenaamde drukke dagen; ik weet echt wel waarover ik spreek.
Ik spreek trouwens niet denigrerend over jou, maar de berichtgeving in de kranten stoort mij wel.
Idem stoort mij het afsluiten van kolossale natuurgebieden in mijn omgeving van honderden hectares, waar je moeite moet doen om iemand binnen 10 meter te ontmoeten.
P.S. het artikeltje in De Gelderlander is illustratief hiervoor: een tamelijk volle parkeerplaats bij een groot natuurgebied (in mijn omgeving, trouwens). Maar op de parkeerplaats is bijna geen mens te zien: af en toe komt er iemand en af toe gaat er iemand. Kortom: wie bedenkt dat dit gevaarlijk is, is kennelijk een natuurhater. Sorry, ik kan er niets anders van maken.