COVID-19

Mara

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Het aantal besmettingen is 3 dagen op rij gestegen.
Dat kon je al eigenlijk aan zien komen met al die illegale party's en bruiloftsfeesten.
Ook was het veel te druk in sommige natuurgebieden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik denk dat we in januari ook weer gaan stijgen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mara schreef:Het aantal besmettingen is 3 dagen op rij gestegen.
Dat kon je al eigenlijk aan zien komen met al die illegale party's en bruiloftsfeesten.
170 opnames op verpleegafdelingen, 32 erbij op de IC
Er zijn 170 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn 50 nieuwe opnames minder dan gisteren.

Op de intensive care werden 32 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 1 nieuwe opnames meer dan gisteren.

Het aantal positieve testen zegt mij niet zoveel als er niet gezegd wordt ten opzichte van hoeveel testen.
Mara

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:
Er zijn 170 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn 50 nieuwe opnames minder dan gisteren.

Op de intensive care werden 32 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 1 nieuwe opnames meer dan gisteren.

Het aantal positieve testen zegt mij niet zoveel als er niet gezegd wordt ten opzichte van hoeveel testen.
LIVEBLOG: Voor de derde dag op rij stijgt het aantal nieuwe besmettingen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gn=stdc_vk
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mara schreef:
Lilian1975 schreef:

LIVEBLOG: Voor de derde dag op rij stijgt het aantal nieuwe besmettingen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gn=stdc_vk
En daar staat
Voor de derde dag op rij is er sprake van een stijging van het aantal besmettingen. Het RIVM liet gisteren weten dat deze tegenvallende cijfers deels veroorzaakt worden doordat er tijdens het weekeinde minder getest is. Op weekbasis daalt het aantal besmettingen nog steeds, alleen gaat dit de afgelopen dagen minder snel.

Wat dus inhoudt dat je niet weet of er meer mensen besmet zijn. Want alleen meten is weten.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Ander nieuws trok mijn aandacht deze dag. En dat is dat er in januari gekeken wordt naar evenementen etc. Wat hoop ik dat dt ook positieve gevolgen voor kerkdiensten heeft. Dat we misschien weer wat vaker naar de kerk mogen.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Dat zou fijn zijn, maar het moet wel kunnen qua corona.
Het zou mij niet verbazen als in januari een nieuwe piek komt omdat mensen met de feestdagen elkaar toch gaan opzoeken.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Lilian1975 schreef:Ander nieuws trok mijn aandacht deze dag. En dat is dat er in januari gekeken wordt naar evenementen etc. Wat hoop ik dat dt ook positieve gevolgen voor kerkdiensten heeft. Dat we misschien weer wat vaker naar de kerk mogen.
Vaker naar de kerk betekend meer mensen in de kerk. En dat gaat met de huidige cijfers voorlopig niet gebeuren vrees ik, zeker als er een grote weerstand is tegen vaccinatie.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Om eerlijk te zijn ben ik het wel een beetje zat om alle kerkdiensten hier vanuit huis te moeten volgen. Op zich is het best comfortabel en de diensten zijn goed te volgen, maar de andere gemeenteleden mis ik wel.
En het vanuit je eigen stoel volgen van een dienst is toch iets anders dan het "opgaan tot Gods altaren".
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

In onze persoonlijke omgeving doet zich het merkwaardige feit voor dat er binnen familie, burgerlijke gemeente en vriendengroepen (regionaal) behoorlijk wat besmettingen zijn. Het lijkt in tegenstelling tot de periode september en oktober binnen onze subcultuur aardig aanwezig te raken.
Nu zegt de reikwijdte van mijn kennissenkring niet veel, maar onder deze omstandigheden zou het raar zijn om de kerkdiensten fors op te schalen.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Herman schreef:In onze persoonlijke omgeving doet zich het merkwaardige feit voor dat er binnen familie, burgerlijke gemeente en vriendengroepen (regionaal) behoorlijk wat besmettingen zijn. Het lijkt in tegenstelling tot de periode september en oktober binnen onze subcultuur aardig aanwezig te raken.
Nu zegt de reikwijdte van mijn kennissenkring niet veel, maar onder deze omstandigheden zou het raar zijn om de kerkdiensten fors op te schalen.
Fors is wat anders als max 30. Zolang er maar afstand blijft. En iedereen aan de voorschriften houdt. Zie ik het probleem niet. Als we sinds de zomervakantie 5 keer een dienst hebben mogen bezoeken is het veel...
Valcke

Bericht door Valcke »

Mara schreef:Ook was het veel te druk in sommige natuurgebieden.
Natuurgebieden... dáár zul je besmet worden, hoor...
Ik mis het regeltje nog in de GGD-weekoverzichten bij de oorzaak van besmetting: "WANDELEN IN NATUURGEBIEDEN....".
Zijn ze dat misschien vergeten?

Gelukkig dat de natuurgebieden open zijn en niet - zoals in het voorjaar in onze gemeente - afgesloten.
Dan kun je toch nog ergens in alle rust een wandeling maken.
En het is nog gezond ook!
Mara

Bericht door Mara »

Valcke schreef:
Je hoeft niet zo hautain te doen hoor.
Er zijn in de afgelopen weken verschillende toegangswegen afgezet omdat er teveel mensen kwamen. De parkeerplaatsen waren overvol.
Lees eens wat meer kranten dan!

"Natuurmonumenten zet op de drukste plekken toezichthouders in. Ook gemeenten en veiligheidsregio’s houden de drukte scherp in de gaten. Volle wegen en parkeerplaatsen kunnen tijdelijk gesloten worden en dagjesmensen die zich echt niet aan de regels willen houden lopen kans op een bekeuring."

https://www.ad.nl/binnenland/toch-drukt ... n~a3128f98

En dit is nog maar één berichtje hierover.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Valcke schreef:
Ik mis het regeltje nog in de GGD-weekoverzichten bij de oorzaak van besmetting: "WANDELEN IN NATUURGEBIEDEN....".
Zijn ze dat misschien vergeten?

Gelukkig dat de natuurgebieden open zijn en niet - zoals in het voorjaar in onze gemeente - afgesloten.
Dan kun je toch nog ergens in alle rust een wandeling maken.
En het is nog gezond ook!
Afgelopen zondag is het bij veel natuurgebieden ongekend druk geweest. 't Was prachtig weer natuurlijk, en opeens moest iedereen tegelijk z'n portie vitamine D gaan scoren. "In alle rust een wandeling maken" was er niet bij, 't was file in de natuur.
~~Soli Deo Gloria~~
Valcke

Bericht door Valcke »

Mara schreef:Er zijn in de afgelopen weken verschillende toegangswegen afgezet omdat er teveel mensen kwamen. De parkeerplaatsen waren overvol.
Lees eens wat meer kranten dan!
Ik lees die artikelen ook (echt wel). Maar we moeten de kranten niet klakkeloos napraten; laten we ons verstand gebruiken.

Ook in mijn omgeving zijn in het voorjaar toegangswegen tot natuurgebieden afgezet; terwijl als dit niet gebeurde, je gemakkelijk 100 meter afstand kan houden. (Vandaar dat ik mij inderdaad wat erger over de berichtgeving.)

Volle parkeerplaatsen zegt helemaal niets: wanneer mensen gespreid aankomen en gespreid vertrekken, is dat geen enkel risico.
In natuurgebieden is het geen enkel probleem afstand te houden. Al staan de parkeerplaatsen overvol.
Laatst gewijzigd door Valcke op 13 nov 2020, 20:31, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie