Erdee

helma

Re: Erdee

Bericht door helma »

Het interview raakte me wel.
Het is echt een zoektocht voor hem.
En je merkt dat hij verlangt zich te laten leiden door Gods Woord en Geest
merel

Bericht door merel »

Het raakte mij ook. Ik herken veel van zijn worstelingen van dichtbij. Helaas herken ik ook het commentaar dat hij krijgt van andere christenen.
MGG

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: Vandaag, 09:24 kan het niet zo zijn dat de brave man bedoelde, als derde partij in de coalitie?
Lijkt mij van niet, want dat klopt ook niet.
DDD

Bericht door DDD »

merel schreef: Vandaag, 10:26
Forummer schreef: 10 feb 2026, 09:40
Hendrien schreef: 09 feb 2026, 18:49
DDD schreef: 09 feb 2026, 15:34 Hoezo een kern? Dit is precies het punt. Ik ben het geheel met de schrijver eens.
Ik dus helemaal niet. Ook voor Sefa geldt dat hij deze wereld niet gelijkvormig moet worden. Defqon is niet om te evangeliseren, maar een afschuwelijke goddeloze bende. Hij is super slim en weet al genoeg van Gods Woord. En al ruim 5 jaar bekeerd. Gewoon gespot om te zeggen dat we moeten bidden of God Sefa’s bediening bij oa Defqon rijkelijk wil zegenen. Ik word hier echt emotioneel van….
Je bekijkt het verkeerd om. Sefa ís al wereldgelijkvormig, en is daar nu stapje voor stapje, geleid door Gods Geest, los van aan het komen. Sefa zou ontzettend graag een instrument in Gods hand willen zijn op de plaats waar hij nu staat. We laten het aan God over of dat ook Zijn plan is. Zo niet zal Hij dat Zelf aan Sefa duidelijk maken, daar heeft Hij ons niet voor nodig. En als het wel Gods plan is, past daar zeker een gebed om rijke zegen bij.
De podcast Dick en Daniel had deze week Sefa te gast. Hij gaat daarin in op zijn geloofsstrijd en zijn doop van afgelopen jaar en ook zijn keuze om dit jaar wel naar Defqon te gaan.
Dank voor het attenderen!
mvdb

Bericht door mvdb »

merel schreef: Vandaag, 10:54 Het raakte mij ook. Ik herken veel van zijn worstelingen van dichtbij. Helaas herken ik ook het commentaar dat hij krijgt van andere christenen.
Laten we naar een bekend adagium nauw zijn voor onszelf en ruim voor een ander en daarnaast ook beseffen hoe buitengewoon bevoorrecht we zijn als onze wieg stond in een huis waarin Gods Woord dagelijks openging en we van jongsaf in de kerk kwamen.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

merel schreef: Vandaag, 10:26
Forummer schreef: 10 feb 2026, 09:40
Hendrien schreef: 09 feb 2026, 18:49
DDD schreef: 09 feb 2026, 15:34 Hoezo een kern? Dit is precies het punt. Ik ben het geheel met de schrijver eens.
Ik dus helemaal niet. Ook voor Sefa geldt dat hij deze wereld niet gelijkvormig moet worden. Defqon is niet om te evangeliseren, maar een afschuwelijke goddeloze bende. Hij is super slim en weet al genoeg van Gods Woord. En al ruim 5 jaar bekeerd. Gewoon gespot om te zeggen dat we moeten bidden of God Sefa’s bediening bij oa Defqon rijkelijk wil zegenen. Ik word hier echt emotioneel van….
Je bekijkt het verkeerd om. Sefa ís al wereldgelijkvormig, en is daar nu stapje voor stapje, geleid door Gods Geest, los van aan het komen. Sefa zou ontzettend graag een instrument in Gods hand willen zijn op de plaats waar hij nu staat. We laten het aan God over of dat ook Zijn plan is. Zo niet zal Hij dat Zelf aan Sefa duidelijk maken, daar heeft Hij ons niet voor nodig. En als het wel Gods plan is, past daar zeker een gebed om rijke zegen bij.
De podcast Dick en Daniel had deze week Sefa te gast. Hij gaat daarin in op zijn geloofsstrijd en zijn doop van afgelopen jaar en ook zijn keuze om dit jaar wel naar Defqon te gaan.
Inderdaad mooie aflevering!

Ik vond het heel mooi om te horen hoe hij Gods leiding ervaart in zijn leven. Zoals rond zijn doop en hoe het uiteindelijk ging rondom Defqon.1 2026
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Toch wel bijzonder dat het RD schrijft over rechter mr. Ellen de Groot, maar weigert om predikanten met de voornaam te noemen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 13:40 Toch wel bijzonder dat het RD schrijft over rechter mr. Ellen de Groot, maar weigert om predikanten met de voornaam te noemen.
Hij heet Aart.
Van Ton Gorter trouwens ook niet.
merel

Bericht door merel »

mvdb schreef: Vandaag, 11:38
merel schreef: Vandaag, 10:54 Het raakte mij ook. Ik herken veel van zijn worstelingen van dichtbij. Helaas herken ik ook het commentaar dat hij krijgt van andere christenen.
Laten we naar een bekend adagium nauw zijn voor onszelf en ruim voor een ander en daarnaast ook beseffen hoe buitengewoon bevoorrecht we zijn als onze wieg stond in een huis waarin Gods Woord dagelijks openging en we van jongsaf in de kerk kwamen.
Mijn ervaring is dat men heel nauw kijkt naar een ander en geen flauwe notie hebben van de worstelingen van degene die op volwassen leeftijd tot geloof komt
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 13:40 Toch wel bijzonder dat het RD schrijft over rechter mr. Ellen de Groot, maar weigert om predikanten met de voornaam te noemen.
Toch wel bijzonder dat jij dat bijzonder vindt. Het voornaam geneuzel van het ND komt mij de …. uit. Ronduit kinderachtig en voor mij één van de redenen om dat krantje niet te lezen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind dat van het RD niet raar. Mensen zou je moeten aanduiden zoals ze zichzelf aanduiden.

Maar los daarvan is het wel wat potsierlijk aan het worden inderdaad dat dominees zich voordoen alsof ze achtenswaardiger zijn dan de minister president of de voorzitter van de Hoge Raad. Er zijn dominees van 35 die zich niet bij de voornaam voorstellen. Ik vind dat prima maar ook een beetje onvolwassen overkomen. Een beetje als niets wordt tot iet(s) enzovoort.
mvdb

Bericht door mvdb »

huisman schreef: Vandaag, 14:15
Toch wel bijzonder dat jij dat bijzonder vindt. Het voornaam geneuzel van het ND komt mij de …. uit. Ronduit kinderachtig en voor mij één van de redenen om dat krantje niet te lezen.
Het is een kwestie van tijd naar mijn idee totdat we iedereen, ook predikanten, gewoon bij de voornaam noemen. Jouw stevige mening daarover verbaast mij dan weer ;)
MGG

Bericht door MGG »

helma schreef: Vandaag, 10:44 Het interview raakte me wel.
Het is echt een zoektocht voor hem.
En je merkt dat hij verlangt zich te laten leiden door Gods Woord en Geest
Het contrast met de eerder genoemde Rinus Terlouw viel mij op. Het is bijzonder hoe Gods weg met ieder mens zo verschillend kan zijn.
Plaats reactie