
http://www.aarnouddegroen.com/Ootmarsum.jpg
Misschien omdat (citaat orgelconcerten.ncrv.nl):Hendrikus schreef:
...
Maar nog steeds geen antwoord van Christiaan waarom Karg-Elert een showmaster zou zijn :roll:
Beweer je hier dus dat in het werk van Karg-Elert geen (contrapuntische) invloeden van Bach te horen zijn? :shock:Christiaan schreef:Het heeft te maken met de lijn van Abbe Vogler :shock:
De lijn van organisten die het orgel als een orkest gingen zien.
Vader der showmakers! :shock:
Hendrikus kan jullie daar vast veel over vertellen!![]()
En de andere lijn die die daar niets van wilde weten en de contapuntische stijl van Johann Sebastian Bach als de enige goede ziens wijze zagen.
Organisten als Johann Christiaan Heinrich Rinck, Johann Ernst Bach, en Mendelssohn zitten op die lijn. Mens die dus de het contrapuntische orgelspel hoog hielden.
Zelf zit ik enkel en alleen op deze lijn!
Dan snap ik niet waarom je naar Grieg luistert. Neem nou die Peer Gynt suites:Christiaan schreef:Zelf zit ik enkel en alleen op deze lijn!
Luister ik die dan? Had het over de Holberg Zeit Suite!Hendrikus schreef:Dan snap ik niet waarom je naar Grieg luistert. Neem nou die Peer Gynt suites:Christiaan schreef:Zelf zit ik enkel en alleen op deze lijn!
Suite No. 1:
* Morgenstimmung (Allegretto pastorale)
* Åses Tod (Andante doloroso)
* Anitras Tanz (Tempo di Mazurka)
* In der Halle des Bergkönigs (Alla marcia e molto marcato)
Suite No. 2:
* Der Brautraub - Ingrids Klage (Allegro furioso-Andante doloroso)
* Arabischer Tanz (Allegretto vivace)
* Peer Gynts Heimkehr (Allegro agitato)
* Solvejgs Lied (Andante-Allegretto tranquillamente)\
Hoezo contrapunctisch?
Jouw lijn heeft vreemde kronkels ~~~~~~~~ :shock: