Ik zei dat ik niet zwijg wanneer bijvoorbeeld het aanbod van genade niet een schenking in de belofte betekend. Zoals hier viewtopic.php?p=1228442#p1228442 en hier https://aanbodvangenade.nl/blog/aanbod- ... en-boston/ verwoord. En wanneer als gevolg daarvan de rechtvaardiging door het geloof eigenlijk een geblokkeerde weg wordt. En een gevoelige verzekering van onze rechtvaardiging voor God, de rechtvaardiging door het geloof van z'n plaats verdringt.K de Vries schreef: ↑07 apr 2026, 15:45Het probleem is vooral dat wij zoveel vinden, terwijl er met de prediking niet zo veel mis is. Er is binnen de GG(iN) nergens een on-Bijbelse prediking. Je hebt zelf geschreven dat het uitgepraat is. Vergeving betekent ook dat je dan geen oude koeien meer uit de sloot gaat halen. Het is ook niet volgens Gods Woord om te vergeven en er vervolgens steeds hier over te blijven doormalen. Ik geef Wim Anker dan ook volledig gelijk. Het is echt niet kies om zo te praten en hier te schrijven. Leg Zondag 43 er eens naast, zou ik zeggen en vraag je af of je berichten daarmee stroken...
Ik heb steeds meer de indruk dat er hier een karikatuur wordt gemaakt waar men vervolgens tegenin te keer gaat.
Wat er in het verleden gepasseerd is, is voor vandaag de dag inderdaad een gepasseerd station. Maar volgens mij betekend dat niet dat het daarom een stil geheim hoeft te zijn. Dat is het "real live" niet en dat hoeft hier ook niet.