Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Daarvoor zijn dan ouders en de wijkagent. Maar ik denk dat het ook prima werkt als je 0900 8844 belt. Dan kan de politie de bal teruggeven aan de rechtmatige eigenaar. Als er sprake is van molest, wellicht met een boete. Hoewel dat feitelijk een civiel geschil is. Maar dan kan er wel proces-verbaal opgemaakt worden, neem ik aan.
Dat is nogal wat. Ik had het onlangs met een kerel in de buurt. Er ging een bal heel ongelukkig overheen. Via een basketbalnet, stuitert lastig en komt ergens waar het normaal nooit komt. Kids vinden het spannend. Ik ga mee. Kerel: 'dat doe ik 1 keer, maar dan niet meer'. Dan moet Zeeuw wel even tot 10 tellen.DDD schreef:Daarvoor zijn dan ouders en de wijkagent. Maar ik denk dat het ook prima werkt als je 0900 8844 belt. Dan kan de politie de bal teruggeven aan de rechtmatige eigenaar. Als er sprake is van molest, wellicht met een boete. Hoewel dat feitelijk een civiel geschil is. Maar dan kan er wel proces-verbaal opgemaakt worden, neem ik aan.
-
In de praktijk laten mensen zoiets vaak rusten. In theorie kan je naar de rechter om de bal terug te vorderen of bij de politie aangifte doen. Als de buurman betwist dat het jouw eigendom is, dan zul je wel moeten bewijzen dat jij de eigenaar bent. Vroeger kon je de wijkagent inschakelen, maar die is tegenwoordig vaak wegbezuinigd en/of te druk voor zulk geneuzel.Zeeuw schreef:Ja, dat snap ik. Maar wat doe je als kind als de boze man zegt 'je krijgt hem niet?'MGG schreef:Ja die blijft je eigendom. Het juridische eigendom van roerende zaken gaat in deze casus pas over als ze duurzaam verbonden zijn met onroerende zaken. Een bal ligt 'los' in de tuin waardoor er geen spraken is van eigendoms overdracht door natrekking boek 5 artikel 20.Zeeuw schreef:Ook ambtsdragers hoeven wat mij betreft niet perfect te zijn. Dat ben ik zelf nl ook absoluut niet. Nou, hoe zou het juridisch eigenlijk zijn als een bal in jouw tuin ligt? Blijft die daarmee andermans eigendom? Geen idee eigenlijk. Maar dit gebeurde als kind wel vaker. Dan kocht je eigenlijk weer een nieuwe. Later kwam er een sportveld, toen waren de pleintjes niet meer nodig.DDD schreef:
Maar hoe kan dat nu? Ten eerste: hoe kan zo iemand ambtsdrager zijn. Niet echt iemand die goed bekend staat, en dat is wel een vereiste.
En daarnaast, het is niet toegestaan om andermans eigendommen te vernielen. Dus je had aangifte kunnen doen bij de politie, lijkt mij.
Het zou wel grappig zijn als alles wat op jouw grond komt ook direct je eigendom wordt. Dan nodig ik al mijn vrienden en familie uit en verkoop ik alle auto's die op mijn grond geparkeerd worden
Nee toch niet, we kregen al een waarschuwing bij het rapport Grenzen aan de groei, van de Club van Rome in, ik meen 1972. En al eerder roerde deze Club zich: vanaf 1968. Dus niet pas na 2000, zeker was er aandacht voor in 1968. Alleen het drong toen niet door tot de grote massa. Wat deden we? Niets in feite, we vonden het vrije onbezorgde leven prima, en die Club? Ach dat was maar een stelletje bevlogen linkse idealisten.HersteldHervormd schreef: Bron voor de honderden jaren? Volgens mij is het pas echt begonnen halverwege de 20e eeuw. Ten tijde van de industriële revolutie waren de vervuilende belastingen voornamelijk nog voor de rijken, een klein gedeelte van de bevolking.
Pas na de WOII is men zeer vervuilend aan het werk gegaan, alles kon en mocht. Ik denk sinds 2000 is de knop langzaam omgegaan en zorgen wet en regelgeving ervoor dat we niet zomaar alles kunnen doen wat we willen doen.
Ik vind je een beetje een klimaatdrammer. Ik kwam vandaag met mijn berichtje over wéér een paar klimaatactivisten, en je rechtvaardigt min of meer gewoon de acties. Echt ongelofelijk.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 27 okt 2022, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Haha rustig blijven is in zo'n situatie wel een dingetje. Ik geniet juist van spelende kinderen en onschuldig kattenkwaad, maar helaas hebben sommige buren een kort lontje. Als het nog een keer gebeurt dan kun je op basis van artikel 544 “Eigendom is het recht om op de meest volstrekte wijze van een zaak het genot te hebben en daarover te beschikken, mits men er geen gebruik van maakt dat strijdig is met de wetten of met de verordeningen.” de bal terug eisen. Jij heb het eigendom en mag dus over de bal beschikking. Juridisch gezien lenen je kinderen de bal van jou. (Als het tenminste jouw bal is.)Zeeuw schreef:Dat is nogal wat. Ik had het onlangs met een kerel in de buurt. Er ging een bal heel ongelukkig overheen. Via een basketbalnet, stuitert lastig en komt ergens waar het normaal nooit komt. Kids vinden het spannend. Ik ga mee. Kerel: 'dat doe ik 1 keer, maar dan niet meer'. Dan moet Zeeuw wel even tot 10 tellen.DDD schreef:Daarvoor zijn dan ouders en de wijkagent. Maar ik denk dat het ook prima werkt als je 0900 8844 belt. Dan kan de politie de bal teruggeven aan de rechtmatige eigenaar. Als er sprake is van molest, wellicht met een boete. Hoewel dat feitelijk een civiel geschil is. Maar dan kan er wel proces-verbaal opgemaakt worden, neem ik aan.
-
Een in orthedox hristelijke kringen weinig gehoord oplossing is het beperken van de bevolkingsgroei. Bijvoorbeeld door wereldwijd anticonceptie gratis te maken. In Nederland zouden we ervoor kunnen kiezen om kinderbijslag en kinderopvangtoeslag af te schaffen.
Ik zeg niet dat ik hier voorstander van ben, maar het draagt wel bij aan de klimaatdoelen. De vraag is of we voldaan hebben aan Gods opdracht in Genesis 1:28 'weest vruchtbaar en vermenigvuldigd, en vervult de aarde en onderwerp haar'.
Ik zeg niet dat ik hier voorstander van ben, maar het draagt wel bij aan de klimaatdoelen. De vraag is of we voldaan hebben aan Gods opdracht in Genesis 1:28 'weest vruchtbaar en vermenigvuldigd, en vervult de aarde en onderwerp haar'.
Dit ontlokte mij wel een glimlachZeeuw schreef:Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.

Hmmm... is dat dan misschien net zoiets als een zondagsrijder?TSD schreef:Dit ontlokte mij wel een glimlachZeeuw schreef:Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.(Maar dat is dan eerder een kleine vreugde, zeker)

© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Daar mag Zeeuw dan duidelijkheid over geven-DIA- schreef:Hmmm... is dat dan misschien net zoiets als een zondagsrijder?TSD schreef:Dit ontlokte mij wel een glimlachZeeuw schreef:Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.(Maar dat is dan eerder een kleine vreugde, zeker)
![]()

Ik vind daar weinig grappig aan eigenlijk. Zulke zondagschristenen kun je maar beter snel uit de kerkenraad zetten.
-
Om een lekgeprikte bal?DDD schreef:Ik vind daar weinig grappig aan eigenlijk. Zulke zondagschristenen kun je maar beter snel uit de kerkenraad zetten.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Als dat structureel is, zeker.
Ik vermoed dat hij op zondag juist niet reed..-DIA- schreef:Hmmm... is dat dan misschien net zoiets als een zondagsrijder?TSD schreef:Dit ontlokte mij wel een glimlachZeeuw schreef:Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.(Maar dat is dan eerder een kleine vreugde, zeker)
![]()
Dan wist Zeeuw in ieder geval op welk tijdstip van de week hij grote kans had om zonder al te veel problemen de bal terug te snaaienTSD schreef:Dit ontlokte mij wel een glimlachZeeuw schreef:Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.(Maar dat is dan eerder een kleine vreugde, zeker)

Ik had vroeger een onaangename opa die iedere bal lek stak die in zijn tuin kwam en zelfs prikkeldraad door de heg trok.
Met die man ik gedachten gooi ik gewoon iedere bal terug met een lach.
Met die man ik gedachten gooi ik gewoon iedere bal terug met een lach.