Je haalt wel wat dingen door elkaar. Uit welk vervolg blijkt dat Grapperhaus zijn excuses minder serieus neemt? Kan je concrete situatie noemen waar hij voor een 2e keer (na zijn huwelijk) de landelijke afspraken niet heeft gehouden in privésetting?Lilian1975 schreef:Nogmaals. Het was hem leed om politieke correcte gro den. Niet meer en niet minder.samanthi schreef:Nee Lilian als iemand zegt, het is mij leed, dan moet je vergeven 70 x 7 x.Lilian1975 schreef:Maar als uit het vervolg blijkt dat... neem ik excuses toch wat minder serieus. En valt het lastig om het 1vmet het ander te rijmen.merel schreef:Als je iets vergeven hebt, kom je er niet meer op terug. Dan is het klaar.
Soms denk ik ook dat excuses meer uit politieke berekende motieven zijn gedaan dan uit oprecht berouw.
Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
Re: RE: Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
Google maar op Grappenhaus en tankstation.Hollander schreef:Je haalt wel wat dingen door elkaar. Uit welk vervolg blijkt dat Grapperhaus zijn excuses minder serieus neemt? Kan je concrete situatie noemen waar hij voor een 2e keer (na zijn huwelijk) de landelijke afspraken niet heeft gehouden in privésetting?
Dank je ejvl...ejvl schreef:Google maar op Grappenhaus en tankstation.Hollander schreef:Je haalt wel wat dingen door elkaar. Uit welk vervolg blijkt dat Grapperhaus zijn excuses minder serieus neemt? Kan je concrete situatie noemen waar hij voor een 2e keer (na zijn huwelijk) de landelijke afspraken niet heeft gehouden in privésetting?
Die hele corona maatregelen laat overigens maar zien hoe koud en kil de wetenschap is. Ze persen de maatregelen tot het absurde door ( alsof je 24 uur per dag heel consequent er aan kan houden) ondertussen rijzen de crisisaanvragen bij de jeugdzorg en ggz de pan uit. Vereenzamen ouderen . Worden echtparen waarvan 1 in verpleeghuis zit letterlijk maanden uitelkaar gerukt. Vinden we het normaal dat we familie zelden ontmoeten. Ga je op bezoek dan mag je niet metselaar als je net de verkeerde verhoudingen hebt qua leeftijd. Sterven mensen eenzaam. Kan soms zelfs de echtgenoot niet eens bij de rouwdienst aanwezig zijn.
Worden kerkelijke gemeentes zwak. Hoe leg jij straks aan je opgroeiende puber uit dat na luisteren of wat dan ook nooit een reden is om de kerkgang te laten e uit te slapen? Dat samenzijn onmisbaar is?
Nog even doorgaan?
Nee hoor, dit zien we allemaal gebeuren. Maar dat is niet de schuld van minister Grapperhaus. Hij heeft corona niet geïntroduceerd in Nederland ofzo... Dus waarom zo afgeven op de persoon Grapperhaus? En ja, het is voor iedereen moeilijk om ons aan de regels te houden. En we hebben allemaal wel eens een moment dat het eventjes niet lukt. Wat dat betreft lijkt Ferd G. net een mens. Oh wacht, hij ís een mens...
Maar het neemt niet weg dat we allemaal ons best moeten blijven doen om ons aan de regels te houden. Juist christenen horen zorg voor een ander te hebben. En als het verlichten van iemands nood niet binnen de regels kan, moet het soms buiten de regels. Maar dat is wat anders dan de regels aan je laars lappen.
Maar het neemt niet weg dat we allemaal ons best moeten blijven doen om ons aan de regels te houden. Juist christenen horen zorg voor een ander te hebben. En als het verlichten van iemands nood niet binnen de regels kan, moet het soms buiten de regels. Maar dat is wat anders dan de regels aan je laars lappen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ik vind dat je zwaar overdrijft. Natuurlijk is het niet fijn, maar het afgelopen jaar heeft ook goede dingen gebracht. Iets met glas halfvol/ halfleeg
Er zijn toch wel andere manieren om te laten blijken aan "onwillige" mensen dat samenkomen en samenkomsten heel belangrijk zijn zonder halsstarrigheid en dwang om deze mensen naar de kerk te krijgen?
Voor sommigen zal dit net het laatste "zetje" geweest zijn wb kerkverlating maar dat had zonder corona maatregelen ook gebeurd!
Laten wij het niet beter denken te weten dan God zelf hoe Hij mensen onder het Woord houd en brengt.
Voor sommigen zal dit net het laatste "zetje" geweest zijn wb kerkverlating maar dat had zonder corona maatregelen ook gebeurd!
Laten wij het niet beter denken te weten dan God zelf hoe Hij mensen onder het Woord houd en brengt.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik vind het erg jammer dat er helemaal niet meer gezongen wordt, in veel kerken.
Fijn dat er toch nog kerken zijn met voorzangers. Voor mij heeft dat echt een meerwaarde.
Fijn dat er toch nog kerken zijn met voorzangers. Voor mij heeft dat echt een meerwaarde.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wat een laag voorbeeld zeg. Dat is duidelijk geen groepsverband.ejvl schreef:Google maar op Grappenhaus en tankstation.Hollander schreef:Je haalt wel wat dingen door elkaar. Uit welk vervolg blijkt dat Grapperhaus zijn excuses minder serieus neemt? Kan je concrete situatie noemen waar hij voor een 2e keer (na zijn huwelijk) de landelijke afspraken niet heeft gehouden in privésetting?
Op die datum gold alleen nog maar een overheidsadvies, nog geen overheidsplicht. De 1,5 meter gold wel en het is duidelijk dat het zijn beveiliger of chauffeur is, waarbij het op de video onduidelijk is dat hij steeds binnen de 1,5 meter was.
BOA's beboeten ook niet als je 5 seconden in iemands 1,5 meter bent.
Ofwel uit dit voorbeeld blijkt geenzins dat Grapperhaus zijn excuses niet serieus neemt en is zeker geen grond voor de reacties van Lilian.
Wij hebben voorzangers. Eerste kerstdag hebben ze (oude) kerstliederen gezongen vóór de dienst begon.Mara schreef:Ik vind het erg jammer dat er helemaal niet meer gezongen wordt, in veel kerken.
Was prachtig!
wanneer je meent dat het fout en onverantwoord is om binnen 1.5 m van mensen te verkeren. En ook toen al niet met mondkapje liep terwijl kerken dat wel doen bij binnenkomst en je bent minister die pandemie wil bestrijden....Hollander schreef:Wat een laag voorbeeld zeg. Dat is duidelijk geen groepsverband.ejvl schreef:Google maar op Grappenhaus en tankstation.Hollander schreef:Je haalt wel wat dingen door elkaar. Uit welk vervolg blijkt dat Grapperhaus zijn excuses minder serieus neemt? Kan je concrete situatie noemen waar hij voor een 2e keer (na zijn huwelijk) de landelijke afspraken niet heeft gehouden in privésetting?
Op die datum gold alleen nog maar een overheidsadvies, nog geen overheidsplicht. De 1,5 meter gold wel en het is duidelijk dat het zijn beveiliger of chauffeur is, waarbij het op de video onduidelijk is dat hij steeds binnen de 1,5 meter was.
BOA's beboeten ook niet als je 5 seconden in iemands 1,5 meter bent.
Ofwel uit dit voorbeeld blijkt geenzins dat Grapperhaus zijn excuses niet serieus neemt en is zeker geen grond voor de reacties van Lilian.
Is dit op zijn minst erg bijzonder als je kort daarvoor nog diep door het stof bent gegaan. En je loopt op plaatsen waar je nb dichter op elkaar bent dan in de kerk.... waar niet van te voren een gezondheidscheck wordt gedaan..
Ik neem aan dat de overheid alleen adviezen geeft omdat ze meent dat het tot welzijn is? Mbt mondkapjes etc?
Of het nu zijn chauffeur is of niet... De 1,5 m blijft staan. Iik in de auto. Ook op reis, ook op openbare ruimtes. Vervalt alleen binnen gezin.
En nee, ik val niet over het feit op zich. Het toont weer aan dat het niet vol te houden is. Maar toont ook aan hoe er met twee maten wordt gemeten. En toont voor mij aan de je van deze minister niet hoeft en kan verwachten dat hij alles op alles zet om kerkdiensten doorgang te laten vinden. En dat het daarom (want daar begon de discussie mee) helemaal niet zo verschrikkelijk wonderlijk iets om dankbaar voor te zijn is, dat hij oproept tot gebed van anderen om een keer te brengen in een pandemie.
Nog lang niet alle kerken waren op 1 november aan de 'mondkapjesadviezen' begonnen. Veel zijn dit pas na die datum gaan doen, zeker toen op 1 december de coronawet werd ingevoerd en daarna de lockdown kwam. Graag wel bij de feiten blijven.Lilian1975 schreef:Wanneer je meent dat het fout en onverantwoord is om binnen 1.5 m van mensen te verkeren. En ook toen al niet met mondkapje liep terwijl kerken dat wel doen bij binnenkomst en je bent minister die pandemie wil bestrijden....
Over zijn 'gebedsoproep' heb ik al eerder in dit topic een bijdrage geleverd.Is dit op zijn minst erg bijzonder als je kort daarvoor nog diep door het stof bent gegaan. En je loopt op plaatsen waar je nb dichter op elkaar bent dan in de kerk.... waar niet van te voren een gezondheidscheck wordt gedaan..
Ik neem aan dat de overheid alleen adviezen geeft omdat ze meent dat het tot welzijn is? Mbt mondkapjes etc?
Of het nu zijn chauffeur is of niet... De 1,5 m blijft staan. Iik in de auto. Ook op reis, ook op openbare ruimtes. Vervalt alleen binnen gezin.
En nee, ik val niet over het feit op zich. Het toont weer aan dat het niet vol te houden is. Maar toont ook aan hoe er met twee maten wordt gemeten. En toont voor mij aan de je van deze minister niet hoeft en kan verwachten dat hij alles op alles zet om kerkdiensten doorgang te laten vinden. En dat het daarom (want daar begon de discussie mee) helemaal niet zo verschrikkelijk wonderlijk iets om dankbaar voor te zijn is, dat hij oproept tot gebed van anderen om een keer te brengen in een pandemie.
Het ging mij nu om het feit dat je oude koeien uit de sloot haalt over een minister die uitgebreide excuses heeft aangeboden. Het toont bijzonder weinig respect en vergevingsgezindheid voor de naaste (en bovendien onze meerdere) als je dit argument weer gebruikt. Je mag het met het beleid oneens zijn, je mag zakelijk van hem van mening verschillen, je mag wijzen op fouten, moet je allemaal zelf weten. Maar iemand opnieuw (ver)oordelen over gemaakte excuses en daarna ook nog lasterlijke conclusies trekt ('meer uit politieke motieven, dan oprecht berouw').
En verder stop ik hierover, want ik heb niet het minste idee dat je door mij overtuigd zal worden.

En de periode tussen Calvijn zelf en Kuyper in dan? Zouden toen ook niet een aantal verschijningsvormen van het calvinisme zich hebben uitgelaten over kerk en staat. Beetje een late reactie, maar ik kan het niet laten.Ambtenaar schreef:@Herman had het over dat calvinisten als vanouds...... De vraag is meer in hoeverre er sprake is van vanouds, als ik Snel moet geloven.eilander schreef: Ja, zo lees ik het ook. Mijn vraag is aan jou: waarom haal je dat hier erbij? Het lijkt alsof het je spijt...
Dat is al honderd keer gezegd. Die kant is er. En de andere kant is er ook. Hoe je dat wilt wegen moet je zelf weten. Maar doe niet alsof het niet bestaat.Lilian1975 schreef:Die op meer afstand zitten als bij jou in je huiskamer. En die stil zitten en niet lopen tijdens de diensten. De gedoseerd binnenkomen. En weggaan. Die zelfs niet buiten napraten.Waar ventilatie is. Over die verschillen hebben we het.Marco schreef:Bij de maatregelen gaat het steeds om méér dan één ding. Iedereen heeft het steeds over die anderhalve meter. Over het aantal personen uit meer dan één huishouden heeft niemand het. Je (schoon)moeder op bezoek is één persoon, één huishouden. Een kerkdienst met 200 personen zijn al snel 30 huishoudens. En dan moeten het grote huishoudens zijn.
Als je er met zo'n houding in gaat zitten is het inderdaad niet vol te houden.Lilian1975 schreef:(...)En nee, ik val niet over het feit op zich. Het toont weer aan dat het niet vol te houden is. Maar toont ook aan hoe er met twee maten wordt gemeten. En toont voor mij aan de je van deze minister niet hoeft en kan verwachten dat hij alles op alles zet om kerkdiensten doorgang te laten vinden. En dat het daarom (want daar begon de discussie mee) helemaal niet zo verschrikkelijk wonderlijk iets om dankbaar voor te zijn is, dat hij oproept tot gebed van anderen om een keer te brengen in een pandemie.
https://www.rd.nl/artikel/906617-noodkr ... rkdiensten
Nu de ziekenhuizen overvol raken, ben ik benieuwd of er nog kerken zijn die niet louter online diensten organiseren.
Nu de ziekenhuizen overvol raken, ben ik benieuwd of er nog kerken zijn die niet louter online diensten organiseren.