In dit geval zou je ook zonder test de mensen gewoon als besmette gevallen moeten zien. Testen levert niet veel extra informatie op en verandert de behandeling niet.Erskinees schreef:Bij een gezin in de straat hier zijn allemaal flink ziek en ook benauwd incl. ademhalingsklachten. De man daar reist ook regelmatig voor zijn werk. Zou dus corona kunnen zijn. De GGD wil niet testen want de testen zijn bijna op. Er klopt dus inderdaad niets van het aantal coronameldingen op de site van het RIVM, het werkelijke aantal zal wel vele malen hoger liggen.
COVID-19
Re: Wuhan virus
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat laatste wordt inderdaad een vicieuze cirkel.parsifal schreef:Als je weet hoe men aan de getallen is gekomen dan zegt het natuurlijk wel wat. Het is lastig genoeg om te interpreteren, dat is aan de statistici. Ik denk dat we redelijk betrouwbare data uit Zuid-Korea en Singapore hebben. Op grond daarvan kunnen we iets zeggen.Lilian1975 schreef:Ja dus die getallen zeggen dus niet alles. En zou je een wassen neus kunnen noemen.Mara schreef:Ik hoor iedere keer heel duidelijk, het heeft geen zin om mensen te testen die geen klachten hebben.
Dan krijg je een vals positief.
Een interessant punt van een collega van me over het sluiten van scholen. Als je scholen sluit betekent dat er ook ouders thuis moeten zijn. Sommige van die ouders zijn gezond medisch personeel wat op het moment moeilijk gemist kan worden.
Dat wil het RIVM wel, maar het lukt nu niet omdat het capaciteit vraagt die er niet is. Bovendien zouden de herstelde mensen zich dan moeten melden en dat doen ze meestal niet. https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020031 ... jn-genezenLilian1975 schreef:Ik zou gaan maar niet allemaal tegelijk. Hygiënische matregelen nemen en niet klef zijn...Hendrien schreef:Gaan jullie nog wel naar je (schoon)ouders toe die niet gezond zijn? Dit vind ik echt een lastig punt. Ze hebben onze steun juist hard nodig. Op hen komt er nu echt veel af. Gisteren stond er in het RD dat de gemiddelde leeftijd van de Italianen die overlijden ruim 80 is.
En als je verkouden bent of wat dan ook...niet gaan. Maar een ander familielid.
Verder zou ik het interessant vinden als het RIVM dat nu regeert, ook het aantal genezingen t.ov. het aantal besmette mensen zet. Je kunt zeggen. Er zijn 600 mensen beset. Daarvan zoveel overleden en zovee genezen. Nu lijkt het of dat aantal mensen dat besmet is. Ook ziek is. Dat geeft wel een vertekend beeld. M.i.
Ook hier ontbreekt het aan adviezen vanuit de overheid. Maar laten we dan zelf ons verstand gebruiken. Wij hebben als kinderen besloten het bezoek aan onze ouders (90+) te beperken (in principe geen kleinkinderen meer) en voor hen de boodschappen te gaan doen (wat ze zelf nog deden). Sowieso geen zoen en hand meer en een beetje op afstand blijven bij het bezoek.Hendrien schreef:Gaan jullie nog wel naar je (schoon)ouders toe die niet gezond zijn? Dit vind ik echt een lastig punt. Ze hebben onze steun juist hard nodig. Op hen komt er nu echt veel af. Gisteren stond er in het RD dat de gemiddelde leeftijd van de Italianen die overlijden ruim 80 is.
Zuid Korea is geen dictatuur en daar heeft men de ziekte inmiddels volledig onder controle. Indrukwekkend. Men heeft daar een bijna ongelimiteerde testcapaciteit en kan zo de besmette personen volledig isoleren. Dit werkt! Inmiddels hebben we in NL meer stijging in de besmettingen dan in Zuid-Korea en bij ons begint het pas!!Ouddorp schreef:Inderdaad, erg weinig! Nu pakken de Chinezen het wel heel rigoreus aan, door hele steden en gebieden op slot te doen. Het is toch een dictatuur daar, dus mensen zijn er wel gehoorzaam aan de overheid.In China zijn er nog maar 15 besmettingen dit etmaal, waarvan 6 uit het buitenland. Dit is toch wel bijzonder! Het kan toch zo weer uitbreken in zo’n groot land? Zou het virus echt nagenoeg verdwenen zijn?
Zuid-Oost-Azië heeft het onder controle; in Europa lijkt het veel erger te worden dan daar.
Ik las een stukje over Hongkong. Daar is de gemeenschapszin groter dan hier. Mensen voelen zich veel meer verantwoordelijk voor de hele populatie, terwijl onze maatschappij voor gericht is op het individu. Een interessante waarneming.Valcke schreef: Zuid Korea is geen dictatuur en daar heeft men de ziekte inmiddels volledig onder controle. Indrukwekkend. Men heeft daar een bijna ongelimiteerde testcapaciteit en kan zo de besmette personen volledig isoleren. Dit werkt! Inmiddels hebben we in NL meer stijging in de besmettingen dan in Zuid-Korea en bij ons begint het pas!!
Zuid-Oost-Azië heeft het onder controle; in Europa lijkt het veel erger te worden dan daar.
Dat kan zeker een factor zijn. Maar mi is belangrijker dat in ZO Azië de maatregelen heel strikt zijn en de middelen wel aanwezig zijn, terwijl in NL nu al gezegd wordt dat er een tekort is aan alles.Ambtenaar schreef:Ik las een stukje over Hongkong. Daar is de gemeenschapszin groter dan hier. Mensen voelen zich veel meer verantwoordelijk voor de hele populatie, terwijl onze maatschappij voor gericht is op het individu. Een interessante waarneming.Valcke schreef: Zuid Korea is geen dictatuur en daar heeft men de ziekte inmiddels volledig onder controle. Indrukwekkend. Men heeft daar een bijna ongelimiteerde testcapaciteit en kan zo de besmette personen volledig isoleren. Dit werkt! Inmiddels hebben we in NL meer stijging in de besmettingen dan in Zuid-Korea en bij ons begint het pas!!
Persoonlijk denk ik wel dat het onze plicht wordt om straks de zieken in onze omgeving te verplegen zonder hulpmiddelen.
Daar lijkt het wel op. De situatie in ZO Azie is gestabiliseerd omdat men daar vroeg drastische maatregelen heeft genomen. Elke dag dat we hier in Europa treuzelen, zal het uiteindelijke aantal slachtoffers extra doen toenemen. Nu zien we in Italie al dat de case mortality hoger is dan in Wuhan. Alle andere Europese landen zitten op het spoor van Italie, waarbij we slechts een dag of 9 achterliggen. Let wel: de schaal van deze grafiek is logaritmisch en het kan dus heel snel gaan.Valcke schreef:Zuid-Oost-Azië heeft het onder controle; in Europa lijkt het veel erger te worden dan daar.
Edit: om 13 uur is er crisisoverleg in Den Haag. Ik kan me niet voorstellen dat daar geen extra maatregelen uit komen.
Laatst gewijzigd door elbert op 12 mar 2020, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik zie hoeveel vluchten en er nu geschrapt worden, was die 100 km maatregel niet nodig geweest.
Het waait zo hard dat het plastic er al deels afgewaaid is. Voor de zekerheid de 100 km maar aangehouden.
Het waait zo hard dat het plastic er al deels afgewaaid is. Voor de zekerheid de 100 km maar aangehouden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vanmorgen een gesprek met de directrice van de plaatselijke IKEA. Wat een impact heeft deze situatie op dat bedrijf.
Die impact zal niet alleen voor IKEA gelden, maar voor alle bedrijven die op termijn gesloten moeten worden.
Vele posten van u zijn zeer zinvol broeder, maar deze had ik zelf ook wel begrepenHerman schreef:Die impact zal niet alleen voor IKEA gelden, maar voor alle bedrijven die op termijn gesloten moeten worden.

Tuurlijk, tuurlijk.Zeeuw schreef:Vele posten van u zijn zeer zinvol broeder, maar deze had ik zelf ook wel begrepenHerman schreef:Die impact zal niet alleen voor IKEA gelden, maar voor alle bedrijven die op termijn gesloten moeten worden.
De toonzetting leek me wat dramatisch, dus ik zit me eigenlijk af te vragen wat dat dan voor die IKEA nu precies zo erg maakt? Importeren ze uit China? Blijven de klanten al 1,5 week weg? Is het een vestiging in Noord-Brabant en zijn ze al dicht?
Het kinderdeel is dicht, ontbijt wordt voor de helft minder bezocht, veel klanten uit Brabant, die blijven weg etc. Het lijkt er dan op dat ze op termijn misschien wel dicht moeten ja. En dat zijn voor werkgever en werknemers heftige maatregelen, die veel bedrijven misschien niet eens overleven. Daar ben ik bij IKEA wat minder bang voor overigens.Herman schreef:Tuurlijk, tuurlijk.Zeeuw schreef:Vele posten van u zijn zeer zinvol broeder, maar deze had ik zelf ook wel begrepenHerman schreef:Die impact zal niet alleen voor IKEA gelden, maar voor alle bedrijven die op termijn gesloten moeten worden.
De toonzetting leek me wat dramatisch, dus ik zit me eigenlijk af te vragen wat dat dan voor die IKEA nu precies zo erg maakt? Importeren ze uit China? Blijven de klanten al 1,5 week weg? Is het een vestiging in Noord-Brabant en zijn ze al dicht?
Ikea Breda is gewoon open; Eindhoven weet ik niet.