Wist je dat........[5]

Wilsophie

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door Wilsophie »

Had nu niet zo hard geklaagd over het mooie weer, want het is weer voorbij.
Jammer.
Wat het bloot betreft met het mooie weer, heb ik daar soms ook echt moeite mee.
Ik zag onlangs een ontmoeting van een koningin ergens vandaan samen naast onze koningin, die keurig gekleed was en die andere koning had een decolleté dat ik dat dan zo ongepast vind en zou de koningin zich daar niet ongemakkelijk bij voelen,
of ben ik nu truttig?
TAF

Bericht door TAF »

ikzelf (man zijnde) draag altijd lange broeken en gebruikelijk lange mouwen.
-> korte mouwen wil ik SOMS nog wel eens dragen, maar zelfs dat niet vaak...

(wel heb ik speciale zomerbroeken en overhemden, van dunnere, en vaak ademende stof, die zo goed doorwaaien dat het voelt alsof je niks aanhebt...)

Dat gezegd hebbende.. er is geen enkele reden om halfnaakt over straat te lopen.. in veel hete landen dragen ze JUIST lange gewaden omdat dat koeler is dan bloot lopen. zowiezo ben ik niet gecharmeerd van spagettiebandjes (en decolete's)
(je kent het wel van die mensen waar je van een afstand een pinda erin kunt gooien)
-> ik vind hoge kragen mooier, als het even kan zelfs hooggesloten (halskragen), maar in de zomer mag het lager, al vind ik we dat je kraag boven je decole moet zitten (je hoort geen blote borsten te zien, ook geen stukje)

kwa rokken/broeken, sja, ik vind op de knie toch het netst, maar een cm of 10 boven de knie kan in de zomer ook nog..
echter worden rokken korter dan dat.. vind ik het toch onfatsoenlijk worden....
(helaas wederom is dat op straat vaker regel dan uitzondering))

aangaande mannen, een man die in zijn blote bast loopt, daar vind ik dan weer niks grofs aan (zij het dat je dat natuurlijk niet op elke lokatie doet)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

TAF schreef:ikzelf (man zijnde) draag altijd lange broeken en gebruikelijk lange mouwen.
-> korte mouwen wil ik SOMS nog wel eens dragen, maar zelfs dat niet vaak...

(wel heb ik speciale zomerbroeken en overhemden, van dunnere, en vaak ademende stof, die zo goed doorwaaien dat het voelt alsof je niks aanhebt...)

Dat gezegd hebbende.. er is geen enkele reden om halfnaakt over straat te lopen.. in veel hete landen dragen ze JUIST lange gewaden omdat dat koeler is dan bloot lopen. zowiezo ben ik niet gecharmeerd van spagettiebandjes (en decolete's)
(je kent het wel van die mensen waar je van een afstand een pinda erin kunt gooien)
-> ik vind hoge kragen mooier, als het even kan zelfs hooggesloten (halskragen), maar in de zomer mag het lager, al vind ik we dat je kraag boven je decole moet zitten (je hoort geen blote borsten te zien, ook geen stukje)

kwa rokken/broeken, sja, ik vind op de knie toch het netst, maar een cm of 10 boven de knie kan in de zomer ook nog..
echter worden rokken korter dan dat.. vind ik het toch onfatsoenlijk worden....
(helaas wederom is dat op straat vaker regel dan uitzondering))

aangaande mannen, een man die in zijn blote bast loopt, daar vind ik dan weer niks grofs aan (zij het dat je dat natuurlijk niet op elke lokatie doet)
Iets dubbel vind ik dat. Toegegeven, de meeste mannen hebben geen aantrekkelijke blote bast, maar als zij die wel hebben, kunnen ze net zoveel gevoelens bij een vrouw oproepen als mannen dat hebben bij (sommige) decollete's van vrouwen.
Maar over het algemeen, laat dat blote maar zitten, vooral vanuit esthetisch oogpunt :deg
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

TAF schreef:aangaande mannen, een man die in zijn blote bast loopt, daar vind ik dan weer niks grofs aan (zij het dat je dat natuurlijk niet op elke lokatie doet)
Nou, ik wel.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

TAF schreef:
En ik vind dat dezelfde regel die voor vrouwen geldt, ook voor mannen hoort te gelden...

Dus, ook bij het zwemmen, houdt aub je shirt AAN.

En rokken boven de knie zou helemaal niet mogen. Dan is shorts of lange broek toch nog altijd beter.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
huisman

Bericht door huisman »

Bert Mulder schreef:
TAF schreef:
En ik vind dat dezelfde regel die voor vrouwen geldt, ook voor mannen hoort te gelden...

En rokken boven de knie zou helemaal niet mogen. Dan is shorts of lange broek toch nog altijd beter.

Bij het zwemmen je shirt aanhouden??? Met stropdas of mag die wel af?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:
Bert Mulder schreef:
TAF schreef:

Bij het zwemmen je shirt aanhouden??? Met stropdas of mag die wel af?
je mag je stropdas af doen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

...ik benieuwd ben, of er hedenavond nog ergens een RF'er optreedt in een solozang...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lourens

Bericht door Lourens »

Luther schreef:...ik benieuwd ben, of er hedenavond nog ergens een RF'er optreedt in een solozang...:)
Ik moet nog gaan douchen dus ik denk het wel................
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
henriët

Bericht door henriët »

Ons koor een mooie avond had, met een ontzettend fijne en rake meditatie van ds Kaptein.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:
Vrees voor 'rokjesplicht' op schoolVrees voor 'rokjesplicht' op school

DE VALK - Op de 150 jaar oude basisschool De Valkjes in buurtschap De Valk bij Lunteren vrezen ouders voor een streng gereformeerd regime. Op de van oorsprong openbare school zitten steeds meer gereformeerde leerlingen en de dominee van de naburige kerk wil dat op de school strengere normen komen.

Zo zou het dragen van lange broeken door meisjes en tv-kijken verboden moeten worden. Op school wil niemand iets zeggen. De ouders hebben zwijgplicht opgelegd gekregen.

Vervangend schoolhoofd Roordink wil de zaak 'in het belang van de kinderen' intern houden en ook leerkrachten houden de lippen op elkaar.

Van school gehaald

Na de middagpauze verschenen woensdag enkele ouders die wel wilden praten. Ze vertelden dat er al mensen zijn die hun kinderen van school gehaald hebben.
bron: omroepgelderland.nl

Hier wordt de zaak redelijk verdraaid. Om het wat zwaar uit te drukken: ik denk zo dat er mensen zijn die denken dat de kerkenraad van de Ger.Gem.in De Valk-Wekerom een een soort "Taliban-regime" is. Het kan nooit zo zijn dat ze er nu eens op uit zijn om alle meisjes in rok te laten lopen en tv-kijken willen verbieden voor alle leerlingen ook niet die van hun kerk. Want dan hadden ze al in een veel eerder stadium daarover aan de bel getrokken. Het gaat er hun, volgens mij, dat er meesters en juffrouws zijn die hun kinderen voorhouden dat ze 'schaapjes van de Goede Herder' zijn. Dat is wel een gevaarlijke ontwikkeling. Als de school nu zou zeggen dat de meesters en juffrouws dat niet meer mogen zeggen, omdat dat gevoelig ligt, dan is men er toch uit? Of denk ik heeel simpel?
Ja. Dat is namelijk een beslist onwaar. Gewraakte uitspraak wordt nu de inzet van een foute schoolstrijd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

... er vandaag een mooie open brief in het RD te lezen is? http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... e_1_633639
refo

Bericht door refo »

Mister schreef:... er vandaag een mooie open brief in het RD te lezen is? http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... e_1_633639
Ja, dat is wel mooi.
Het irriteert me altijd mateloos dat allerlei VIPs maar spreken over: jongeren willen dit, jongeren hebben behoefte aan dat, vor jongeren is belangrijk zus, we moeten jongeren benaderen zo. En de jonge mensen ervaren dat vaak heel anders.
Overigens is dat stukje uit De Wekker op pag 2 ook wel leuk.
helma

Bericht door helma »

Mister schreef:... er vandaag een mooie open brief in het RD te lezen is? http://www.refdag.nl/achtergrond/onderw ... e_1_633639
ja, goed initiatief.
huisman

Bericht door huisman »

Best een mooie brief maar ik mis wel wat. Dat is dat de ouders een belofte hebben gedaan aan de Drie-enige God bij de doop van hun kinderen nadat de Drie-enige God Zijn beloften aan die kinderen heeft geschonken.
Spreken wij in onze gezinnen wel over die werkelijkheid. Onze kinderen zijn "in Christus geheiligd" een groot voorrecht en een grote verantwoordelijkheid. Gewoon wat babbelen met onze kinderen over regels enz. buiten deze werkelijkheid dat ze de beloften Gods ontvangen hebben is zinloos. Probeer je kinderen de rijkdom van die beloften te laten zien zodat ze gaan verlangen/smeken/bidden om de genade van de vervulling van deze beloften.Met de verzekering op grond van Gods beloften dat de HEERE zal horen. Maar houd ze ook voor dat er tweeërlei kinderen des verbonds zijn. Ook kinderen van het Koninkrijk zullen buitengeworpen worden als ze geen belang hebben bij de vervulling van Gods beloften in hun leven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten