Preken beluisteren op internet

Bertiel

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Bertiel »

Tussen afwachten en verwachten zit letterlijk een hemelsbreed verschil.
Ik ken heel veel mensen die zitten af te wachten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
CvdW

Bericht door CvdW »

KDD schreef: Vandaag, 00:10
Rido91 schreef: Vandaag, 00:01
KDD schreef: Gisteren, 23:10
De Rijssenaar schreef: Gisteren, 22:49

Ja echt super die lezingen! Hoop deze week nog eentje te luisteren. Schrijf graag mee, en deel hier m’n notities zodat anderen er ook wat aan hebben.. of kritiek kunnen uiten.. dan onthoud je de goeie punten die hij zegt
Zo te lezen als hij de Dordtse leerregels geschreven had dan had artikel 16 in de eerste hoofdstuk er niet ingezet want de boodschap is, 'je moet gewoon geloven'. Wachten op genade is blijkbaar fout. Ik vind zijn boodschap zo als het overbrengt maar hard en niet pastoraal.
Waar lees je in de Bijbel (als het om bekering gaat): wacht maar op genade ?
Voor sommigen overbodige teksten maar voor anderen realiteit:

Ik verwacht den HEERE; mijn ziel verwacht, en ik hoop op Zijn Woord. Mijn ziel wacht op den HEERE, meer dan de wachters op den morgen; de wachters op den morgen.

Ik heb den HEERE lang verwacht; en Hij heeft Zich tot mij geneigd, en mijn geroep gehoord. En Hij heeft mij uit een ruisenden kuil, uit modderig slijk opgehaald, en heeft mijn voeten op een rotssteen gesteld, Hij heeft mijn gangen vastgemaakt.
Als het een verwachten is als bij de dwaze maagden met te weinig olie dan gaat het fout.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

KDD schreef: Gisteren, 23:10
De Rijssenaar schreef: Gisteren, 22:49
DDD schreef: Gisteren, 14:32 Goed om te lezen dat het in een behoefte voorziet!
Ja echt super die lezingen! Hoop deze week nog eentje te luisteren. Schrijf graag mee, en deel hier m’n notities zodat anderen er ook wat aan hebben.. of kritiek kunnen uiten.. dan onthoud je de goeie punten die hij zegt
Zo te lezen als hij de Dordtse leerregels geschreven had dan had artikel 16 in de eerste hoofdstuk er niet ingezet want de boodschap is, 'je moet gewoon geloven'. Wachten op genade is blijkbaar fout. Ik vind zijn boodschap zo als het overbrengt maar hard en niet pastoraal.
Ja, maar een predikant moet wel eerlijk zijn.. Zonder geloof is het onmogelijk God te behagen (staat ergens in Bijbel)., je mag ook niet van elders inklimmen. Alleen in Christus kun je zalig zijn .
helma

Bericht door helma »

Johann Gottfried Walther schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: 08 sep 2025, 02:21 Duidelijke Bijbelse pastorale preek over het huwelijk en homoseksualiteit;

Rom 1 v 18/32 . 1 Kor 6 v 10/11 nav Zondag 41

https://kerkdienstgemist.nl/stations/31 ... 6260000315

Iemand deze preek geluisterd?
Ik heb hem nu gedownload.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik ook, zit vanmiddag minimaal 5 uur in de auto, heb nog legio lezingen te luisteren maar ik zal deze prioriseren
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie