Met een gaatje erin dan.Mara schreef:Alleen met mondkapje opHerman schreef:Lekker. Mag ik meeeten?
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
- Ora et labora
Net recent lasagne op. Het was lekker!
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Ik heb iets meer suiker erdoor gedaan, want we vonden de saus te zurig.Thuisvrouw schreef:Nou het klinkt in ieder geval goedMara schreef:https://www.jumbo.com/recepten/authenti ... ang-501841Thuisvrouw schreef:Dat klinkt goed!! Heb je misschien dat recept?Mara schreef:Zelfgemaakte babi pangang, volgens het recept authentiek.
Het vlees moet minstens 3 uur marineren, dus dat heb ik intussen gedaan.
Ik maak er halfvolkoren rijst bij.
Mijn dochter kwam naar beneden, snuf snuf, wat stinkt het hier.![]()
Maar ja, net na de lunch zijn het nogal heftige geuren. Knoflook, ui, gember, ketjap.
Het zal vast goedkomen, ze is er dol op.
Maar dit recept had ik nog niet eerder gemaakt.ik ga deze bewaren!!
Is rietsuiker soms minder zoet dan de kristalsuiker?
En in de ketchup zit geen toegevoegde suiker en zout, dus misschien kwam het daardoor, er moet een flinke hoeveelheid bij nl.
En iets minder sambal.
Het vlees wordt zo heerlijk mals, maar met een krokantje bovenop.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
@mara, ik zal het meenemen. Dus het was wel lekker?
Ze vonden het voor herhaling vatbaar.Thuisvrouw schreef:@mara, ik zal het meenemen. Dus het was wel lekker?

Het is niet bepaald slowfood. Dus je moet wel even de tijd ervoor nemen.
Ik hoor graag t.z.t. van je hoe jullie het vonden.
Voor slowfood moet je toch juist de tijd nemen? In tegenstelling tot fastfood.Mara schreef:Ze vonden het voor herhaling vatbaar.Thuisvrouw schreef:@mara, ik zal het meenemen. Dus het was wel lekker?![]()
Hier schaft de pot zuurkoolstamppot.
Ja dom dom, ik bedoelde, het is slowfood, dus je moet er juist wel de tijd voor nemen.Zita schreef:Voor slowfood moet je toch juist de tijd nemen? In tegenstelling tot fastfood.Mara schreef:Ze vonden het voor herhaling vatbaar.Thuisvrouw schreef:@mara, ik zal het meenemen. Dus het was wel lekker?![]()

-
- Verbannen
Het is mee-eten.Herman schreef:Lekker. Mag ik meeeten?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Pot en ketel... het is mee etenJantje schreef:Het is mee-eten.Herman schreef:Lekker. Mag ik meeeten?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
Welnee. Ik heb de Dikke van Dale aan mijn zijde: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... 7WFG2hKhEYsamanthi schreef:Pot en ketel... het is mee etenJantje schreef:Het is mee-eten.Herman schreef:Lekker. Mag ik meeeten?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ja zeg das nieuwe spelling, nu ben ik zelf de pot of de ketel.Jantje schreef:Welnee. Ik heb de Dikke van Dale aan mijn zijde: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... 7WFG2hKhEYsamanthi schreef:Pot en ketel... het is mee etenJantje schreef:Het is mee-eten.Herman schreef:Lekker. Mag ik meeeten?

Ontopic aub. Of on topic. Of on-topic.
Dit was de lunch: https://www.joorkitchen.nl/recepten/lun ... ortelsoep/
omdat ik zin had in soep en alleen maar winterpeen had om erdoor te doen. Gemalen komijn had ik ook niet in huis, maar wel gewone komijn. En geen crème fraîche, maar een scheut kookroom en een flinke scheut yoghurt deden het ook prima. Lekkere soep.
omdat ik zin had in soep en alleen maar winterpeen had om erdoor te doen. Gemalen komijn had ik ook niet in huis, maar wel gewone komijn. En geen crème fraîche, maar een scheut kookroom en een flinke scheut yoghurt deden het ook prima. Lekkere soep.
Ik heb gisteren, prei, aardappelen, stukjes kip, tomaten puree en ook komijn en kaas, gestampt, erg lekkerZita schreef:Dit was de lunch: https://www.joorkitchen.nl/recepten/lun ... ortelsoep/
Komijn geeft er iets extra's aan
Ik gebruik vaak komijn in de gehaktballetjes voor in de tomatensoep. Dat geeft ook iets lekkers aan het gerecht.
Afgelopen weekend heb ik een rode kool gekregen van 5 kg. Ik denk dat ik die morgen maar ga snijden en klaarmaken, Ik vind rode kool altijd zoveel werk en ik krijg hem nog niet zo lekker als mijn oma het altijd had. Ik blijf iets missen in de smaak.
Afgelopen weekend heb ik een rode kool gekregen van 5 kg. Ik denk dat ik die morgen maar ga snijden en klaarmaken, Ik vind rode kool altijd zoveel werk en ik krijg hem nog niet zo lekker als mijn oma het altijd had. Ik blijf iets missen in de smaak.