Maatregelen kerk ivm coronavirus

Jantje
Verbannen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Ik begrijp de opmerking van @Zeeuw helemaal niet. Maar dat zal vast komen omdat ik niet (meer) napraat over de preek.

Ik heb eens zo'n negatief oordeel horen vellen over twee preken van Naäman de Syriër, dat ik een trauma heb over gehouden aan het 'napraten over de preek'. Daarom ga ik altijd direct naar huis en denk en mediteer ik er daar nog wat over na.

Verder eens met @Mara en @Herman.
Ik heb vele negatieve oordelen in het verleden horen vellen. Maar dat gebeurde niet rond de kerk. Daarom ben ik extra blij om nu te merken dat men verheugd uit Gods huis komt. Waar het hart van vol zit etc.
Ik moet zeggen dat ik dat negatieve ook niet zo herken. De gesprekken na de dienst gaan zeker niet altijd over de preek of het geestelijk leven. Dat is m.i. ook helemaal niet erg. Maar niet zelden leiden andere gespreksvertrekpunten uiteindelijk toch tot een inhoudelijk gesprek over de preek of het geestelijk leven.
In het specifieke geval gold het: gewogen, gewogen en te zwaar bevonden. Als ik er aan denk, kan ik nog ziedend er van worden.

Het heeft me in ieder geval doen besluiten om nooit meer zulke gesprekken te voeren. De vogels pikken het zaad dan weg.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Ziedend? Op dit forum heb ik jou ook wel eens een preek/prediker zien afkraken.
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
Hollander schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Ik begrijp de opmerking van @Zeeuw helemaal niet. Maar dat zal vast komen omdat ik niet (meer) napraat over de preek.

Ik heb eens zo'n negatief oordeel horen vellen over twee preken van Naäman de Syriër, dat ik een trauma heb over gehouden aan het 'napraten over de preek'. Daarom ga ik altijd direct naar huis en denk en mediteer ik er daar nog wat over na.

Verder eens met @Mara en @Herman.
Ik heb vele negatieve oordelen in het verleden horen vellen. Maar dat gebeurde niet rond de kerk. Daarom ben ik extra blij om nu te merken dat men verheugd uit Gods huis komt. Waar het hart van vol zit etc.
Ik moet zeggen dat ik dat negatieve ook niet zo herken. De gesprekken na de dienst gaan zeker niet altijd over de preek of het geestelijk leven. Dat is m.i. ook helemaal niet erg. Maar niet zelden leiden andere gespreksvertrekpunten uiteindelijk toch tot een inhoudelijk gesprek over de preek of het geestelijk leven.
In het specifieke geval gold het: gewogen, gewogen en te zwaar bevonden. Als ik er aan denk, kan ik nog ziedend er van worden.

Het heeft me in ieder geval doen besluiten om nooit meer zulke gesprekken te voeren. De vogels pikken het zaad dan weg.
Ik begrijp niet in wat voor gemeente je zit..
Laatst gewijzigd door samanthi op 12 okt 2020, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Christen

Bericht door Christen »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Wat er gaat gebeuren weet ik niet. Ik heb zondag twee predikanten gehoord die het erg somber inzagen wat betreft de wereld en met name ons land.
Ik ben blij dat ik dan een tweetal preken heb gehoord, waarin duidelijk werd geuit dat ook of juist, in donkere omstandigheden de Heere altijd wil zorgen. En dat het op een eeuwige toekomst voor Zijn kinderen aan gaat.
Let wel, het ging dan niet over Gods volk hè? En de meerderheid van ons land en ook veel kerken staan vijandig tegenover de Waarheid. Hoewel ook Gods volk, het overblijfsel, onder het oordeel door zal moeten. Dan wedervaart enerlei de rechtvaardige en de goddeloze.
Het punt is dat we de afgelopen zomer enige verlichting mochten krijgen, maar dat wij deze tijd verzondigd hebben. Dat wij ons niet bekeerd hebben, onder deze duidelijke sprake Gods. En, als wij ons nu niet bekeren, dat geldt mij, u en iedereen, dan staan ons veel zwaardere oordelen te wachten.
Ja, dat is ook verschrikkelijk verdrietig. Toch heb ik ook moois gehoord. Juist dat mensen aan toegankelijke christenen meer vragen dan normaal nav de crisis.
Wat je kunt doen, is je handen vouwen voor dit volk, voor jezelf. We hebben allemaal genade nodig. Ondanks verdriet en onzekerheid toch blij dat het straks Kerst wordt.. in een kribbe.. in de zwarte nacht.. blinkt toch die Ster. En al zing je door alles heen een toontje lager.. je eindigt toch gezamelijk.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Posthoorn schreef:
Zeeuw schreef:Gelukkig dat we het niet van onze bekering hoeven te verwachten. Wat zou het dan reddeloos verloren zijn.
Nog vromer dan de Heere Jezus, Die duidelijk zegt: "Indien gij u niet bekeert, zo zult gij insgelijks vergaan"?
Noem eens een voorbeeld uit de Bijbel van iemand die op eigen kracht/bekering zalig is geworden?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bertiel schreef:
-DIA- schreef:
Forummer schreef: Maar Dia, hoe weet jij dat er afgelopen zomer geen mensen bekeerd zijn tot God? Dat God deze sprake bij sommigen heeft willen gebruiken? Al zou er maar 1 mens door bekeerd zijn, dan is het allemaal al niet voor niets geweest.
Dat weet ik ook niet. Maar we hebben geen vruchten van verootmoediging gezien. Integendeel: Men morde dat de sport stil lag. Men morde dat de economie zou instorten. enz. Dat zijn toch niet bepaald vruchten van een wederkeer.
En, welk voorbeeld heb jjj aan de samenleving gegeven?
Mag ik dan ook een wedervraag stellen? Wat ons betreft zijn we allen schuldig.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hollander

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:In het specifieke geval gold het: gewogen, gewogen en te zwaar bevonden. Als ik er aan denk, kan ik nog ziedend er van worden.
Voor dat laatste moet je zeker alert zijn. Ik zou zelf niet graag alles over één kam willen scheren, laat het goede niet onder het slechte lijden.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Jantje schreef:In het specifieke geval gold het: gewogen, gewogen en te zwaar bevonden. Als ik er aan denk, kan ik nog ziedend er van worden.
Voor dat laatste moet je zeker alert zijn. Ik zou zelf niet graag alles over één kam willen scheren, laat het goede niet onder het slechte lijden.
Dat laatste gebeurt ook zeker niet. Maar daar zoek ik meestal gelijkgestemden voor. En die moet ik soms met een lampje zoeken, daar ben ik heel eerlijk in.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mijn moeder was een wijze vrouw. Dat mag ik na haar overlijden wel zeggen. Zelf was ze er wars van om in een mens te eindigen.

Maar goed, een van die dingen die wel eens zei: Boos worden kan iedereen wel eens, maar boos blijven is duivels. Ik geloof dat daar wel wat in ligt.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:
Hollander schreef:
Dat laatste gebeurt ook zeker niet. Maar daar zoek ik meestal gelijkgestemden voor. En die moet ik soms met een lampje zoeken, daar ben ik heel eerlijk in.
Ook op het forum ?
Wie bedoel je als gelijkgezinden ?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Nee. Ik spreek over buiten het forum.

En met gelijkgestemden bedoel ik mensen waarmee ik op dezelfde golflengte zit. Zo moeilijk is dat toch niet?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
samanthi

Bericht door samanthi »

Geytenbeekje schreef:
Jantje schreef:
Hollander schreef:
Ook op het forum ?
Wie bedoel je als gelijkgezinden ?
Je kunt denken, ik denk overal goed over, ik heb de goede inzichten, dan zoek je alleen de mensen op die ook die inzichten hebben, je wordt niet gecorrigeerd en je zal ook nooit jezelf onderzoeken of je het wel goed hebt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD

Bericht door DDD »

Dan moet je niet op Refoforum gaan. Je kunt ook niet zeggen dat Jantje niet gecorrigeerd wil worden. Maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen in het echte leven soms even moeten slikken bij een ongezouten bijdrage zijnerzijds.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen in het echte leven soms even moeten slikken bij een ongezouten bijdrage zijnerzijds.
Daar had jij zeker vanavond ook last van, al was dat dan niet eens in 'het echte leven'? ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Nee hoor. Ik vind het over het algemeen geen teken van veel zelfvertrouwen als mensen lelijke dingen over een ander zeggen. Daar heb ik ook wel eens last van, daar niet van. Maar erg sterk is het niet. En ik wind mij er ook zeker niet over op.
Plaats reactie